Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 130735 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #45 Gepost op: 05 december 2018, 19:55:43 »
Het probleem zit in de lagere dempingsfactor van de buizenverster. De Sony stuurt de luidsprekers ook zonder problemen aan. Blijkbaar zijn mijn Translators een stuk "vriendelijker" voor de versterker dan deze Jensen speakers. De mooiste combinatie is nu mijn buizen Classic No9 in combinatie met de Classic transistor eindversterker.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #46 Gepost op: 05 december 2018, 22:51:40 »
Het probleem zit in de lagere dempingsfactor van de buizenverster. De Sony stuurt de luidsprekers ook zonder problemen aan. Blijkbaar zijn mijn Translators een stuk "vriendelijker" voor de versterker dan deze Jensen speakers. De mooiste combinatie is nu mijn buizen Classic No9 in combinatie met de Classic transistor eindversterker.

Mmuetst gewoon doorgaan met jouw hifi hobby dan kom je er wel :think:je bent nog zoekende en dwalende kwa sound

weergave. wat ik wel een beetje vreemd vind je koopt een platenspeler met een s arm en of die nu dd is of snaar maakt

niet uit,maar die pioneer pll was veelal een low price product dus een goed element van hooguit 100 gulden was al prima.

jij koopt mij daar even elementen in van 200 tot 300 euro dacht ik,je weet dan ook niet goed of die wel matschen met de

arm etc je koopt dus zeg maar op goed geluk dacht ik,en ben je nu iets wijzer geworden? nee dus dacht ik :think:

Ik las ook nog dat je de wharfdales ging updaten is dat nog een update feest geweest? of niet?

Dan ook nog die grundig versterker is dat gelukt?

En neen ik pest jou niet ben gewoon nieuwschierig ernaar ;)

Mijn persoonlijke ervaring is koop je een voorversterker neem de passende eindtrap erbij en laat hem niet vreemd gaan met een

ander merk,dat gaat vaak mis,aleen dat hoor je pas na weken :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #47 Gepost op: 07 december 2018, 01:08:29 »
Het probleem zit in de lagere dempingsfactor van de buizenverster. De Sony stuurt de luidsprekers ook zonder problemen aan. Blijkbaar zijn mijn Translators een stuk "vriendelijker" voor de versterker dan deze Jensen speakers. De mooiste combinatie is nu mijn buizen Classic No9 in combinatie met de Classic transistor eindversterker.

Mmuetst gewoon doorgaan met jouw hifi hobby dan kom je er wel :think:je bent nog zoekende en dwalende kwa sound

weergave. wat ik wel een beetje vreemd vind je koopt een platenspeler met een s arm en of die nu dd is of snaar maakt

niet uit,maar die pioneer pll was veelal een low price product dus een goed element van hooguit 100 gulden was al prima.

jij koopt mij daar even elementen in van 200 tot 300 euro dacht ik,je weet dan ook niet goed of die wel matschen met de

arm etc je koopt dus zeg maar op goed geluk dacht ik,en ben je nu iets wijzer geworden? nee dus dacht ik :think:

Ik las ook nog dat je de wharfdales ging updaten is dat nog een update feest geweest? of niet?

Dan ook nog die grundig versterker is dat gelukt?

En neen ik pest jou niet ben gewoon nieuwschierig ernaar ;)

Mijn persoonlijke ervaring is koop je een voorversterker neem de passende eindtrap erbij en laat hem niet vreemd gaan met een

ander merk,dat gaat vaak mis,aleen dat hoor je pas na weken :police:
De dure MC naald heeft nooit in de Pioneer gezeten. Eerst in een Dual en later (en momenteel) in een Fisher platenspeler. Deze combinatie klinkt prima! De Grundig is gerepareerd en terug naar zijn eigenaar. Heb tevens nog een oude Denon versterker gerepareerd van een kennis en er staat nu een Primare 30.1 versterker op de werkbank met een kapotte voeding. "Je bent nog zoekende en dwalende kwa sound"  nee hoor. De Translator Reflexion luidsprekers zijn momenteel de mooiste luidsprekers en in combinatie met mijn buizen versterkers (voor Classic no 9 en Prima Luna ProLogue Four eind versterker). Deze set gebruik ik als referentie. De Wharfdales was een experiment die goed gelukt is. De speakers klinken minder wollig, alleen ben van mening dat het hoog iets te hard is, dus moet de serie weerstand nog aanpassen. Hierna ga ik ze doorverkopen.
De Jensen speakers wilde ik altijd al een keer beluisteren, en dan is het bezitten van die speakers het handigste. Of ik nog wensen heb...ja: IMF transmission speakers, een set quad elektrostaten lijkt me ook leuk. Een keer luisteren bij andere leden, audio freaks lijkt me ook leuk!

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #48 Gepost op: 07 december 2018, 06:40:16 »

Mijn persoonlijke ervaring is koop je een voorversterker neem de passende eindtrap erbij en laat hem niet vreemd gaan met een

ander merk,dat gaat vaak mis,aleen dat hoor je pas na weken :police:

Dat is ietwat vreemd naar mijn persoonlijke mening. Ik moet dus enkele weken met de auto in de sloot liggen om concreet te kunnen concluderen dat ik van de weg raakte?!

Nou ja, oké.

Overigens; Lekker doorgaan met de proeverijen Mmuetst. :)

Groetjes, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #49 Gepost op: 07 december 2018, 09:18:59 »
Ik vind die Jensens erg stoer.  8) Veel plezier ermee!
« Laatst bewerkt op: 07 december 2018, 12:50:05 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #50 Gepost op: 07 december 2018, 12:19:40 »
Het probleem zit in de lagere dempingsfactor van de buizenverster. De Sony stuurt de luidsprekers ook zonder problemen aan. Blijkbaar zijn mijn Translators een stuk "vriendelijker" voor de versterker dan deze Jensen speakers. De mooiste combinatie is nu mijn buizen Classic No9 in combinatie met de Classic transistor eindversterker.

Mmuetst gewoon doorgaan met jouw hifi hobby dan kom je er wel :think:je bent nog zoekende en dwalende kwa sound

weergave. wat ik wel een beetje vreemd vind je koopt een platenspeler met een s arm en of die nu dd is of snaar maakt

niet uit,maar die pioneer pll was veelal een low price product dus een goed element van hooguit 100 gulden was al prima.

jij koopt mij daar even elementen in van 200 tot 300 euro dacht ik,je weet dan ook niet goed of die wel matschen met de

arm etc je koopt dus zeg maar op goed geluk dacht ik,en ben je nu iets wijzer geworden? nee dus dacht ik :think:

Ik las ook nog dat je de wharfdales ging updaten is dat nog een update feest geweest? of niet?

Dan ook nog die grundig versterker is dat gelukt?

En neen ik pest jou niet ben gewoon nieuwschierig ernaar ;)

Mijn persoonlijke ervaring is koop je een voorversterker neem de passende eindtrap erbij en laat hem niet vreemd gaan met een

ander merk,dat gaat vaak mis,aleen dat hoor je pas na weken :police:
De dure MC naald heeft nooit in de Pioneer gezeten. Eerst in een Dual en later (en momenteel) in een Fisher platenspeler. Deze combinatie klinkt prima! De Grundig is gerepareerd en terug naar zijn eigenaar. Heb tevens nog een oude Denon versterker gerepareerd van een kennis en er staat nu een Primare 30.1 versterker op de werkbank met een kapotte voeding. "Je bent nog zoekende en dwalende kwa sound"  nee hoor. De Translator Reflexion luidsprekers zijn momenteel de mooiste luidsprekers en in combinatie met mijn buizen versterkers (voor Classic no 9 en Prima Luna ProLogue Four eind versterker). Deze set gebruik ik als referentie. De Wharfdales was een experiment die goed gelukt is. De speakers klinken minder wollig, alleen ben van mening dat het hoog iets te hard is, dus moet de serie weerstand nog aanpassen. Hierna ga ik ze doorverkopen.
De Jensen speakers wilde ik altijd al een keer beluisteren, en dan is het bezitten van die speakers het handigste. Of ik nog wensen heb...ja: IMF transmission speakers, een set quad elektrostaten lijkt me ook leuk. Een keer luisteren bij andere leden, audio freaks lijkt me ook leuk!

Prima, je weet wat je wilt en kunt ook nog het nodige repareren wat wil een mens nog meer! Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #51 Gepost op: 14 december 2018, 20:43:00 »
Nieuwste aanwinst Xanadu AW16 met band tweeter. Maakt gebruik van Xanadu Hybride Tube (soort transmissie systeem). Dat er zo veel laag uit een kleine woofer kan komen...geweldig!

Deze luidsprekers gaan prima met de Prima Luna buizen versterker. Band tweeters is wel mijn ding, klinkt prachtig ruimtelijk. Zou een keer electrostaten willen beluisteren, dus als leden een keer een luister sessie willen houden met dit type luidsprekers...ja graag! Zelf wil ik ook een bijeenkomst organiseren in 2019. 
« Laatst bewerkt op: 14 december 2018, 21:11:41 door mmuetst »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #52 Gepost op: 14 december 2018, 21:42:16 »
Prachtige set man! Ik hou der van!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #53 Gepost op: 14 december 2018, 22:37:24 »
Veel luisterplezier en proficiat met je laatste aanwinst.
Met de Xanadu AW16 BT heb je mijn inziens een fijne en goede luidspreker in huis gehaald.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #54 Gepost op: 16 december 2018, 09:05:40 »
Veel luister genot gewenst.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #55 Gepost op: 16 december 2018, 15:14:32 »
Mooie luidsprekers hoor! Lekker genieten van de kerstriedeltjes, nu.

Groetjes, Mark angel
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #56 Gepost op: 16 december 2018, 22:01:55 »
Mooie luidsprekers hoor! Lekker genieten van de kerstriedeltjes, nu.

Groetjes, Mark angel
Nee dank je wel...maar het nieuwe album van Mumford & Sons - Delta klinkt ook zeer lekker!

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #57 Gepost op: 16 december 2018, 22:14:46 »
Een tijdje geleden las ik in de rubriek "mooie aanbiedingen op marktplaats" iets over handelaartjes met een negatieve ondertoon. Ik heb een paar weken geleden een mooie set Jensen luidsprekers gekocht. Na wat luister sessies kwam ik er achter dat één van de woofers een snerpend geluid maakte. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd en gevraagd of het probleem veroorzaakt kan worden door het vervangen van het foam. Zonder te aarzelen aan mijn conclusie, mocht ik de woofer omwisselen. En ik kreeg ook netjes een berichtje terug dat er inderdaad wat lijnresten tussen de luchtspleet waren gevallen. De lijnresten waren van de stofkap van de luidspreker, die vervangen moet worden als het foam vervangen wordt. De luidsprekers klinken nu weer prachtig met de vervangende woofer. Echter produceren deze knapen zoveel laag dat je in de ruimte moet opletten dat er geen objecten gaan mee trillen  ;) . Dit voorbeeld laat ook zien dat niet alle handelaren het zelfde zijn op Marktplaats, maar helaas is het wel oppassen als je voor een mooie oude set luidsprekers gaat.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #58 Gepost op: 16 december 2018, 22:52:22 »
Er zijn altijd en overal mensen die de boel moetwillig belazeren, maar iemand die in de markt wil blijven zal het gewoon netjes moeten doen..


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #59 Gepost op: 16 december 2018, 22:52:32 »
Een tijdje geleden las ik in de rubriek "mooie aanbiedingen op marktplaats" iets over handelaartjes met een negatieve ondertoon. Ik heb een paar weken geleden een mooie set Jensen luidsprekers gekocht. Na wat luister sessies kwam ik er achter dat één van de woofers een snerpend geluid maakte. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd en gevraagd of het probleem veroorzaakt kan worden door het vervangen van het foam. Zonder te aarzelen aan mijn conclusie, mocht ik de woofer omwisselen. En ik kreeg ook netjes een berichtje terug dat er inderdaad wat lijnresten tussen de luchtspleet waren gevallen. De lijnresten waren van de stofkap van de luidspreker, die vervangen moet worden als het foam vervangen wordt. De luidsprekers klinken nu weer prachtig met de vervangende woofer. Echter produceren deze knapen zoveel laag dat je in de ruimte moet opletten dat er geen objecten gaan mee trillen  ;) . Dit voorbeeld laat ook zien dat niet alle handelaren het zelfde zijn op Marktplaats, maar helaas is het wel oppassen als je voor een mooie oude set luidsprekers gaat.

Zet ze op een standaard van 50 of 60cm hoog dan heb je ietwat minder en betere bas :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65