Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 132563 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #60 Gepost op: 16 december 2018, 23:45:59 »
Een tijdje geleden las ik in de rubriek "mooie aanbiedingen op marktplaats" iets over handelaartjes met een negatieve ondertoon. Ik heb een paar weken geleden een mooie set Jensen luidsprekers gekocht. Na wat luister sessies kwam ik er achter dat één van de woofers een snerpend geluid maakte. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd en gevraagd of het probleem veroorzaakt kan worden door het vervangen van het foam. Zonder te aarzelen aan mijn conclusie, mocht ik de woofer omwisselen. En ik kreeg ook netjes een berichtje terug dat er inderdaad wat lijnresten tussen de luchtspleet waren gevallen. De lijnresten waren van de stofkap van de luidspreker, die vervangen moet worden als het foam vervangen wordt. De luidsprekers klinken nu weer prachtig met de vervangende woofer. Echter produceren deze knapen zoveel laag dat je in de ruimte moet opletten dat er geen objecten gaan mee trillen  ;) . Dit voorbeeld laat ook zien dat niet alle handelaren het zelfde zijn op Marktplaats, maar helaas is het wel oppassen als je voor een mooie oude set luidsprekers gaat.

Zet ze op een standaard van 50 of 60cm hoog dan heb je ietwat minder en betere bas :think:
Bedankt Bram voor de tip, ze staan nu op de sokkels van van Translator luidsprekers, en dat klinkt prima, maar gezien de mancave ook gewoon opslagruimte is, trilde de droogmolen (die zomers gewoon buiten staat) vrolijk mee op de lage tonen. Door deze te verplaatsen is dat probleem opgelost.

En ja, vroeger stonden ze gewoon op de grond....lekker bonken!  :rofl:
« Laatst bewerkt op: 16 december 2018, 23:52:03 door mmuetst »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #61 Gepost op: 17 december 2018, 00:03:08 »
Nee tot ±1980 stonden de speakers niet op de grond,meestal op standaarden van ±20cm van de grond.

Maar standaarden van 50 of 60 hoog kende men toen niet inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2018, 00:05:09 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #62 Gepost op: 17 december 2018, 00:08:42 »
Nee tot ±1980 stonden de speakers niet op de grond,meestal op standaarden van ±20cm van de grond.

Maar standaarden van 50 of 60 hoog kende men toen niet inderdaad.
Misschien wordt zo'n zebra bank wel weer mode  ;D Ik heb al zitten zoeken naar standaards (mag ook een alternatief object zijn, zoals een mooie kratjes) maar de aanschaf van twee bijzettafeltjes van Jisk gaan het niet worden. Ik hou de tafeltjes wel, toch handig om je bier op te parkeren.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #63 Gepost op: 17 december 2018, 00:26:03 »
Nee tot ±1980 stonden de speakers niet op de grond,meestal op standaarden van ±20cm van de grond.

Maar standaarden van 50 of 60 hoog kende men toen niet inderdaad.
Misschien wordt zo'n zebra bank wel weer mode  ;D Ik heb al zitten zoeken naar standaards (mag ook een alternatief object zijn, zoals een mooie kratjes) maar de aanschaf van twee bijzettafeltjes van Jisk gaan het niet worden. Ik hou de tafeltjes wel, toch handig om je bier op te parkeren.

Inderdaad,als je een veelgebruiker bent zowiezo :cheers:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #64 Gepost op: 17 december 2018, 05:15:26 »
Een tijdje geleden las ik in de rubriek "mooie aanbiedingen op marktplaats" iets over handelaartjes met een negatieve ondertoon. Ik heb een paar weken geleden een mooie set Jensen luidsprekers gekocht. Na wat luister sessies kwam ik er achter dat één van de woofers een snerpend geluid maakte. Ik heb de verkoper een berichtje gestuurd en gevraagd of het probleem veroorzaakt kan worden door het vervangen van het foam. Zonder te aarzelen aan mijn conclusie, mocht ik de woofer omwisselen. En ik kreeg ook netjes een berichtje terug dat er inderdaad wat lijnresten tussen de luchtspleet waren gevallen. De lijnresten waren van de stofkap van de luidspreker, die vervangen moet worden als het foam vervangen wordt. De luidsprekers klinken nu weer prachtig met de vervangende woofer. Echter produceren deze knapen zoveel laag dat je in de ruimte moet opletten dat er geen objecten gaan mee trillen  ;) . Dit voorbeeld laat ook zien dat niet alle handelaren het zelfde zijn op Marktplaats, maar helaas is het wel oppassen als je voor een mooie oude set luidsprekers gaat.

Die handelaar is vooral ook zelf liefhebber.
Ik denk dat dat wel scheelt.
Veel luisterplezier nog.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #65 Gepost op: 22 december 2018, 00:02:07 »
Vanavond heeft Cees (hrcc) in mijn luisterruimte de Translator reflexion luidsprekers beluisterd. Volgens mij vond hij het wel mooi klinken. We hebben geen ander luidsprekers aangesloten, maar wel lekker muziek zitten luisteren (je leert toch weer nieuwe albums door zo’n bezoekje). Ik denk voor herhaling vatbaar. En vind het ook leuk om zelf bij andere mensen hun set te beluisteren.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #66 Gepost op: 22 december 2018, 06:44:37 »
Cees heeft zeker een leuke avond gehad.
Altijd weer fascinerend om mij bekende nummers in andermans ruimte met andermans speakers te beluisteren.
Ik vond vooral de stemmen en het hoog van de translators indrukwekkend, niet vaak zo mooi gehoord .
Mocht je zin hebben, dan ben je natuurlijk ook hier van harte welkom.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #67 Gepost op: 22 december 2018, 12:56:57 »
Heb de mannengrot doorgenomen, mooie spullen en ik zie buizenversterkers altijd goed.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #68 Gepost op: 30 december 2018, 20:52:05 »
Heb de mannengrot doorgenomen, mooie spullen en ik zie buizenversterkers altijd goed.
bedankt, ja die Prima Luna is een mooi product. Geen spijt van dat ik die gekocht heb.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #69 Gepost op: 30 december 2018, 21:04:16 »
Nieuwe aanwinst, gezien ik altijd al een keer wilde horen hoe paneel luidsprekers klinken en bij mij in de buurt een set Magnepan SMGA te koop stonden. En gemiddeld ben ik goedkoper uit dan die idioten die vuurwerk kopen met deze set. En je hebt er geen Veiligheidsbril voor nodig.
mocht iemand nog een Manuel weten voor tips voor opstellen....ik ben nog maagd in deze wereld van luidsprekers.


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #70 Gepost op: 30 december 2018, 21:18:37 »
Overigens heeft er ook weer een set luidsprekers de stal verlaten. Gisteren waren vader en zoon bij mij op bezoek om de Translator impact 30 te beluisteren. Ze vonden het mooi klinken. Het was een speaker set voor zoon lief. Deze jongen houd van Townes Van Zandt....country (had hele andere muziek verwacht toen ik hem aan de telefoon had) tevens heeft hij mijn Pioneer LP 12 overgenomen. Wel leuk om te zien dat je iemand weer blij hebt kunnen maken met een goed klinkende speaker set.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #71 Gepost op: 31 december 2018, 06:45:30 »
Nieuwe aanwinst, gezien ik altijd al een keer wilde horen hoe paneel luidsprekers klinken en bij mij in de buurt een set Magnepan SMGA te koop stonden. En gemiddeld ben ik goedkoper uit dan die idioten die vuurwerk kopen met deze set. En je hebt er geen Veiligheidsbril voor nodig.
mocht iemand nog een Manuel weten voor tips voor opstellen....ik ben nog maagd in deze wereld van luidsprekers.

Met het plaatsen van speakers kan geen mens jou helpen dat moet jij zelf even uitzoeken.

En of die gordijnen dicht of open moeten kan wel doorslagevend zijn in deze en verwacht geen rock&roll punch.

In elk geval hebben ze een mooi midd,en daar zit meestal de muziek toch? :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #72 Gepost op: 31 december 2018, 07:58:12 »
En gemiddeld ben ik goedkoper uit dan die idioten die vuurwerk kopen met deze set.
HEH, WA  ZEGGIE !!!!

Leuke  aanwinst, man !

Volgens mij houden ze van ruimte om zich heen en die heb je wel te bieden.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #73 Gepost op: 31 december 2018, 09:55:52 »
Nieuwe aanwinst, gezien ik altijd al een keer wilde horen hoe paneel luidsprekers klinken en bij mij in de buurt een set Magnepan SMGA te koop stonden. En gemiddeld ben ik goedkoper uit dan die idioten die vuurwerk kopen met deze set. En je hebt er geen Veiligheidsbril voor nodig.
mocht iemand nog een Manuel weten voor tips voor opstellen....ik ben nog maagd in deze wereld van luidsprekers.

Leuk, die SMGA's.  Ik ben benieuwd of het blijvertjes zijn.  In het verleden heb ik er ook mee gespeeld en tijdelijk met een subje van Elac.
Dat laatste hoefde voor mij niet.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #74 Gepost op: 31 december 2018, 12:28:22 »
Inderdaad fraai! Zo'n paar heb ik ook nog in een andere kamer staan. Veel meer dan 450 of 500 euro (in uitstekende staat) zouden ze niet mogen gekost hebben...
Opstelling luistert nauwer dan bij gewone conusluidsprekers. Het zijn immers dipolen en dus stralen ze ook naar achter uit. Daarom moet je achter de luidsprekers voor diffusie zorgen (allemaal en véél ongelijke oppervlakten). Die gordijn erachter is al een goed idee. Vermits de luidsprekers in een hoek staan, kun je  ook achter de luidsprekers of onder de luidsprekers een hoogpolig tapijt leggen, dan demp je al veel.
Er komt verrassend veel bas uit zo'n kleine dingen en de klank is ook warmer dan je zou verwachten.