Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 130721 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #510 Gepost op: 20 april 2020, 09:13:39 »
Deze luidsprekers zijn ook zeer vrouw vriendelijk. Er zit een keramische tegel op de bovenkant zodat je er verantwoord plantjes op kunt plaatsen  Daag
Yep, dat kennen we. Ik moet de vrouw nog tegenkomen die erin slaagt een plant bovenop mijn luidsprekers te plaatsen!  angel :yeah: zwaaizwaai :rofl:

Dat gaat natuurlijk niet zo gemakkelijk op de schermen die jij hebt !  ;) Even terugkomend op het gebruik van metal domes, wil ik aangeven dat ik bijvoorbeeld geen verkeerde ervaring heb gehad met de koperen domes in mijn Celesion SL-6 luidsprekers. Deze luidsprekers waren juist heel vriendelijk qua weergave.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #511 Gepost op: 20 april 2020, 10:29:41 »
Deze luidsprekers zijn ook zeer vrouw vriendelijk. Er zit een keramische tegel op de bovenkant zodat je er verantwoord plantjes op kunt plaatsen  Daag
Yep, dat kennen we. Ik moet de vrouw nog tegenkomen die erin slaagt een plant bovenop mijn luidsprekers te plaatsen!  angel :yeah: zwaaizwaai :rofl:
Totdat er een vrouw komt die denkt "hoezo rechtop staande planken in de kamer ik maak er vensterbanken van" 8) ;D
Ik heb geen probleem met planten op luidsprekers zolang het maar niet op mijn zolder is.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #512 Gepost op: 20 april 2020, 10:34:24 »
Deze luidsprekers zijn ook zeer vrouw vriendelijk. Er zit een keramische tegel op de bovenkant zodat je er verantwoord plantjes op kunt plaatsen  Daag
Yep, dat kennen we. Ik moet de vrouw nog tegenkomen die erin slaagt een plant bovenop mijn luidsprekers te plaatsen!  angel :yeah: zwaaizwaai :rofl:

Dat gaat natuurlijk niet zo gemakkelijk op de schermen die jij hebt !  ;) Even terugkomend op het gebruik van metal domes, wil ik aangeven dat ik bijvoorbeeld geen verkeerde ervaring heb gehad met de koperen domes in mijn Celesion SL-6 luidsprekers. Deze luidsprekers waren juist heel vriendelijk qua weergave.

Het zit 'm puur in het ontwerp.  Mits goed toegepast, hoor je het verschil niet tussen een metal of papieren dome. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #513 Gepost op: 20 april 2020, 11:08:27 »
Even serieus: een veelbladige plant op een luidspreker en zeker als die vrij zwaar is, kan zelfs een gunstig effect hebben op de weergave omdat ze een diffuserend effect kan hebben.
Niettemin ben ik wel ooit luidsprekers van SVS tegengekomen waarvan de bovenkant bol was gemaakt met de specifieke bedoeling te verhinderen dat er "iets" bovenop gezet zou kunnen worden. Want behalve planten durven mensen (meestal vrouwen) daar ook wel eens porceleinen beeldjes of zo op de zetten en die zijn eerder nefast voor de weergave.

En wat domes betreft: ik ben het eens met Hififreak. Bij goed ontworpen tweeters mag je geen verschil horen tussen metaal of stof of papier. Vergeet trouwens niet dat er ook nog zoiets bestaat als ribbontweeters, plasmatweeters, elektrostatische tweeters en magnetostatische tweeters.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2020, 11:10:09 door Bloom »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #514 Gepost op: 20 april 2020, 11:26:08 »
Ik heb het effect van gewichten op de speakers en opklemmen met lijmtangen bij verschillende mensen gehoord,ook bij subwoofers werd de weergave strakker.
Het is het proberen waard als het kan.
I love vintage.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #515 Gepost op: 20 april 2020, 16:04:46 »
Heb al heel wat luidsprekers beluisterd maar nog nooit gedacht "héé, dat is een metaal hoge tonen ding"
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #516 Gepost op: 20 april 2020, 19:17:22 »
Dit zijn de alu tweeters van de Tweety van Hepta.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #517 Gepost op: 20 april 2020, 19:18:16 »
Zou dit nou anders klinken?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #518 Gepost op: 20 april 2020, 19:18:59 »
Er zit wel degelijk een filter in die kleintjes.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #519 Gepost op: 27 april 2020, 20:41:15 »
Mancave is vandaag uitgebreid met een set OLS Lotus II (Focal) dus ipv rotzooi verkopen heb ik nu meer rotzooi mijn mancave ingesleept  ;D
De luidsprekers zijn buy-wire aangesloten en gaan mooi diep. Moet nog een beetje pielen met de positie van deze luidsprekers zoals hoe ver ik ze indraai.


En de buy-wire aansluiting
« Laatst bewerkt op: 27 april 2020, 20:43:34 door mmuetst »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #520 Gepost op: 27 april 2020, 20:54:39 »
Mancave is vandaag uitgebreid met een set OLS Lotus II (Focal) dus ipv rotzooi verkopen heb ik nu meer rotzooi mijn mancave ingesleept  ;D
De luidsprekers zijn buy-wire aangesloten en gaan mooi diep. Moet nog een beetje pielen met de positie van deze luidsprekers zoals hoe ver ik ze indraai.


Mooie luidsprekers met een Focal TC 120 inverted dome tweeter. Ik neem overigens aan dat je het over een bi-wire aansluiting hebt !

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #521 Gepost op: 27 april 2020, 21:00:55 »
Mooie luidsprekers met een Focal TC 120 inverted dome tweeter. Ik neem overigens aan dat je het over een bi-wire aansluiting hebt !
Nee, dit is het systeem dat je extra draad koopt maar niet hoort, je weet wel buy-wire.  ;)
Ik had op dit moment geen andere manier om deze luidsprekers aan te sluiten dus dan maar twee snoertjes. Er zitten alleen banaan aansluitingen op de achterkant waar geen draad in kan.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #522 Gepost op: 28 april 2020, 05:37:58 »
Waha, mooi gevonden buy-wire aansluiten.

 ;D ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #523 Gepost op: 02 mei 2020, 21:56:13 »
Na de luistersessie met de gerepareerde Hartman/Kardon HK1200 heb ik de OLS Lotus II aangesloten op mijn 300B buizen versterkers. Gaat goed, laag wordt niet rommelig. Je hebt niet veel vermogen om deze zuilen te laten zingen. Maandag komt de vorige eigenaar nog een set van deze OLS brengen. Deze zijn voor een vriend van mij (waar ik laatst de Marantz 2216 van heb gerepareerd). Deze OLS is de kleine broer met één woofer, zelfde tweeter en kleinere kast: Lotus III.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2020, 22:06:20 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #524 Gepost op: 04 mei 2020, 20:53:31 »
Deze kleine versie is ook niet verkeerd. Klinkt wat helderder dan de grote kasten. Ik zie wel dat er ander foam om de tweeters zit. Zal Audiofriends eens vragen hoe zit met deze Focal tweeter.
Ze staan nu gebroederlijk in de mancave.
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2020, 20:55:22 door mmuetst »