Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 132936 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #345 Gepost op: 28 december 2019, 11:13:57 »
Vandaag de bias van mijn 300B versterkers nagelopen. Spanning moet afgeregeld worden op 0,67 volt hier na nog brom minimaliseren met de grote potmeter.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #346 Gepost op: 28 december 2019, 12:36:44 »
Probeer deze ook eens:



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #347 Gepost op: 29 december 2019, 22:54:33 »
Gisteren was Fred bij op bezoek (ook welk bekend van Audiofriends, van de randjes voor je woofers). Tijdens een lekker bakkie koffie en wat muziek die Fred had mee genomen heb ik eerst de Rogers aan hem laten horen. Niet slecht, was zijn eerste indruk. maar na het aansluiten van de V-Vox luidsprekers was zijn voorkeur de V-Vox. "Veel helderder"  was zijn eerste indruk (en dat deel ik wel met hem). Het laag van de Rogers is wel verslavend als je heel diep wilt gaan qua tonen. Heb die avond alleen mijn 300B versterker gebruikt.
Het werd nog een late avond. Om 00:30 hebben we de zitting opgeheven,

Nu ben ik mijn laatste aanwinst aan het uitproberen. E.S.T. live in Gothenburg opgezet (ben verslaafd geraakt aan dit album).
Wat een power komt er uit deze luidsprekers. Ze geven je het "live" gevoel. De gevoeligheid van deze luidsprekers is wel duidelijk. De 300B versterker is niet helemaal brom vrij en bij dit rendement hoor je dat het beste. Maar op de luisterplek niet waarneembaar. Details zijn eng goed. Plaatsing is anders dan bij bijvoorbeeld de de V-Vox luidsprekers. Maar ik heb ze net en moet nog eens uitzoeken wat deze luidsprekers doen als ik ze in of uit draai.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #348 Gepost op: 29 december 2019, 23:14:38 »


Ik heb in het verleden deze jongens (Cambridge Audio TL 200 transmission line) gehad en ze konden mij niet bekoren, want ik vond het laag erg dominant t.o.v. het midden en hoog.
De daarop volgende Infinity Q 2 luidsprekers waren veel dynamischer. Ik denk dat je dit met de Klipsch luidsprekers ook weleens zou kunnen gaan ervaren.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2019, 23:32:42 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #349 Gepost op: 31 december 2019, 00:04:00 »
Net mijn Prima Luna aangesloten op de Klipsch....gruwelijk....schel niet prettig...snel weer de 300B aangesloten op deze luidsprekers...wereld van een verschil. Volgende test...transistor, ben benieuwd....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #350 Gepost op: 31 december 2019, 00:13:56 »


Ik heb in het verleden deze jongens (Cambridge Audio TL 200 transmission line) gehad en ze konden mij niet bekoren, want ik vond het laag erg dominant t.o.v. het midden en hoog.
De daarop volgende Infinity Q 2 luidsprekers waren veel dynamischer. Ik denk dat je dit met de Klipsch luidsprekers ook weleens zou kunnen gaan ervaren.
Niet echt, deze Cambridge zijn geen Hoorn luidsprekers. Het hoog en mid zijn compleet anders dan bij niet hoorn luidsprekers. Alles is “dik” bij deze Klipsch luidsprekers. Maar vind het een hele ervaring om naar te luisteren....of ik er blij van wordt....mijn Magnepans zijn en blijven mijn pareltjes als het om luister ervaring gaat. Maar ik snap dat mensen blij worden van deze Klipsch luidsprekers....zo veel geweld, het is even wennen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #351 Gepost op: 31 december 2019, 00:41:49 »
Ik vergeleek de Cambridge Audio TL 200 niet met de Klipsch luidsprekers maar met de Remo transmissionline luidsprekers. Natuurlijk is de Klipsch een totaal andere luidspreker.
Ik snap overigens je reactie wel, want ik drukte mij niet zo gelukkig uit.
Ik doelde op het verschil wat je met de Klipsch zou ervaren t.a.v. de Remo transmissionline luidsprekers, zoals ik een enorm verschil ervoer tussen mijn Cambridge Audio TL 200 luidsprekers en de daaropvolgende Infinity Quantum 2 luidsprekers.



« Laatst bewerkt op: 31 december 2019, 09:07:42 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #352 Gepost op: 31 december 2019, 09:10:55 »
Net mijn Prima Luna aangesloten op de Klipsch....gruwelijk....schel niet prettig...snel weer de 300B aangesloten op deze luidsprekers...wereld van een verschil. Volgende test...transistor, ben benieuwd....
Hebben ze soms enigszins het karakter van een PA luidspreker ?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #353 Gepost op: 29 januari 2020, 21:03:36 »
Voor weinig kunnen overnemen Klipsch RW8 subwoofer.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #354 Gepost op: 29 januari 2020, 21:08:08 »
En? Bevalt dat?
Science is no democracy

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #355 Gepost op: 29 januari 2020, 21:21:29 »
En? Bevalt dat?
Ik zet hem niet bij alle muziek aan. De Woofers in de Translators kunnen een aardige bas neer zetten. Heb ze pas en ben benieuwd hoe de combinatie met de Magnepans gaat worden.  Ze gebruiken Klipsch's exclusive Corner Port (heb nog niet kunnen vinden wat dat inhoud).
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2020, 21:31:52 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #356 Gepost op: 29 januari 2020, 21:35:38 »
Gevonden:
"This new technology allows the port tube to be as long as possible without bending, minimizing turbulence that can cause port noise and distortion. It also allows the enclosure to be tuned to a lower frequency than would otherwise be possible to create deeper Bass from a smaller cabinet. Another important element is a corner-shaped flange at the port's internal opening, which amplifies the benefits of the longer port. This performance enhancing technology is only available from Klipsch"

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #357 Gepost op: 30 januari 2020, 10:47:31 »
Deze ochtend een luistersessie met de Magnepan luidsprekers, gaat bijzonder goed. Had ooit van Cees een sub geleend, maar dat vond ik een minder match. Zijn Tannoy’s gaan wel goed met deze sub in zijn eigen ruimte, maar bij mij was het geen goed huwelijk. Heb nu een aantal albums geluisterd zonder en met sub. Het laag wordt mooi aangevuld aan de onderkant. Ik merk geen overgang.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2020, 10:49:15 door mmuetst »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #358 Gepost op: 30 januari 2020, 14:47:16 »
 Toppie!
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #359 Gepost op: 30 januari 2020, 21:18:19 »
Een sub moet je altijd AFREGELEN op de luidsprekers die je gebruikt en de ruimte waarin gespeeld wordt. Pas dan kan hij goed integreren. Kom anders bij mij maar eens luisteren naar de integratie van een sub met elektrostaten.