Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 130818 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #225 Gepost op: 22 april 2019, 14:33:05 »
Imposante speakers, die Goodmans Achromat 400.
Heb je ze inmiddels al in bruikleen en hoe klinken ze?
Nee, nog niet. Maar met dit warme weer zit ik meer in mijn zwembad dan in mijn mancave. Heb vrijdag de eigenaar gesproken. We moeten binnenkort iets afspreken. Ik heb wel extra ruimte nodig, dus ik hoop dat ik mijn Dali speakers een keer kan verkopen.

Dat doe je goed en met dit fantastische weer geef ik je geen ongelijk.
Succes met watertrappelen en ik zie je bevindingen over de Goodmans wel voorbij komen...

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #226 Gepost op: 09 mei 2019, 20:53:57 »
Gisteren Niels en Menno op bezoek in de mancave. Twee verkopers van HiFiKlubben in Utrecht. Ik ben altijd welkom in hun winkel als ze weer een leuke demonstratie hebben van nieuwe producten. Ik vond het daarom wel een keer leuk om de heren terug uit te nodigen in mijn mancave. De eerste set was met mijn Translators en Prima Luna buizenversterker. Eerste indruk na even wat nummer geluisterd te hebben: "er komt best wel goed laag uit deze gesloten luidsprekers en wat een ruimtelijk geluid". Toen verschillende muziekstukken opgezet die ook soms uit hun lijst kwamen zoals:

Na de Translators heb ik de Magnepans aangesloten. Nadeel met meerdere mensen luisteren is dat alleen de persoon in het midden van deze paneel luidsprekers het geluid optimaal hoort. Ook de Magnepans werden goed beoordeeld (maar hun voorkeur ging toch uit naar de  Translators). Hierna mijn Jensens nog even aangeslingerd. Tja dat was snel duidelijk veel laag, maar mid en hoog is toch een stuk minder mooi dan de vorige luidsprekers. Maar met stevige rock wel heel lekker....rammen met die muziek!
Na wat biertjes en leuke verhalen over wat zij dagelijks mee maken met al die HiFi gekkies in hun winkel  ;) hebben we de avond afgesloten.
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2019, 21:21:29 door mmuetst »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #227 Gepost op: 09 mei 2019, 21:09:57 »
Leuk!

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #228 Gepost op: 16 mei 2019, 22:53:13 »
Zit ik lekker muziek te luisteren.....zie ik in mijn ooghoek een muis door de mancave sluipen. Gelijk Theo naar binnen gehaald en na 15 minuten heeft ie 1 muis te pakken... Muizen en apparatuur gaan namelijk niet goed samen. Hij zit nu in een hoekje van de mancave (waar waarschijnlijk meer muizen zitten) te loeren of er weer één met zijn kopje buiten het muizenholletje durft te steken.
Top Kat!

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #229 Gepost op: 17 mei 2019, 20:10:29 »
Dat was dus best een goed idee van die Romeinen om katten hier te introduceren...

Groet,
Jacco

Groet, Jacco


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #230 Gepost op: 13 juni 2019, 19:17:46 »
De Dali Opticon 5 luidsprekers hebben de mancave verlaten en zijn naar een muziekliefhebber in Amersfoort verhuisd. Ik heb de man eerst de Dali speakers laten horen, en pas toen we 100% een deal hadden de Magnepan aangesloten (tja anders denkt die man, dit klinkt veel beter  ;) ).

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #231 Gepost op: 14 juni 2019, 08:21:30 »
 Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #232 Gepost op: 14 juni 2019, 09:01:11 »
Goed bezig.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #233 Gepost op: 28 september 2019, 21:12:40 »
Beetje pech deze week, één van de EL34 buisjes heeft het begeven van mijn Prima Luna. De slogan van Prima Luna dat hun buizen Keith Richards overleven is dus niet helemaal van toepassing op deze buis. Hoorde al wat gerommel in de linker luidspreker en door zacht op de buis te tikken zag ik in eens blauwe vonken in de buis, waarna de zekering er uitklapte van het auto bias board. Gelukkig zitten er reserve zekeringetjes bij de versterker. Heb maar een nieuwe set buizen besteld, Tung-Sol EL34B Matched, ben benieuwd of deze ook beter presteren dan de Prima Luna buizen die met de versterker worden meegeleverd.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #234 Gepost op: 29 september 2019, 14:47:02 »
Ja, vonken in de buis is niet goed. Waar haalt Prima Luna de buizen vandaan?
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #235 Gepost op: 29 september 2019, 17:50:10 »
Ja, vonken in de buis is niet goed. Waar haalt Prima Luna de buizen vandaan?
Zo wie zo uit China, maar welke fabrikant geven ze niet prijs. Nu luister ik veel naar mijn versterker, dus maken de buisjes velen  uren en ik ben me bewust van de slijtage van buizen. Wil toch met een hamer de buis kapot slaan en kijken wat er mis gaat in de buis.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #236 Gepost op: 29 september 2019, 21:57:34 »
Ooit blauwe vonken in een Russische equivalent van een 6sn7 gehad, die was niet vacuüm meer, lek.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #237 Gepost op: 29 september 2019, 23:23:00 »
Ooit blauwe vonken in een Russische equivalent van een 6sn7 gehad, die was niet vacuüm meer, lek.
Indien er bij jou één buis defect is vervang je dan alle buizen? Dus mijn vraag is, moeten die eindbuizen altijd een match set zijn?

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #238 Gepost op: 29 september 2019, 23:37:37 »
Nee, buis defect dan vervang ik de buis, zowel eindbuis als stuurbuis. Stel daarna wel de bias opnieuw in. Ik heb daar een apart metertje voor die bij de ev hoort. Dat is het voordeel van kameraadbouw, levenslange garantie en de extra's zoals het metertje en buizen op voorraad. :)
Buizen voor de vv, type 76 of 37 match ik niet op gemeten waarden maar op microfonie en ruis. Vooral de hele oude, 60 jaar of ouder kunnen last hebben van microfonie. Ze zijn allemaal wel microfonisch maar de één erger dan de ander. Zoek dan uit een doos vol diegene die mij het best lijken/horen. Trek daar wel een dag voor uit, buizen erin luisteren, andere erin enz.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2019, 23:44:29 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #239 Gepost op: 30 september 2019, 10:12:29 »
Nee, buis defect dan vervang ik de buis, zowel eindbuis als stuurbuis. Stel daarna wel de bias opnieuw in. Ik heb daar een apart metertje voor die bij de ev hoort. Dat is het voordeel van kameraadbouw, levenslange garantie en de extra's zoals het metertje en buizen op voorraad. :)
Buizen voor de vv, type 76 of 37 match ik niet op gemeten waarden maar op microfonie en ruis. Vooral de hele oude, 60 jaar of ouder kunnen last hebben van microfonie. Ze zijn allemaal wel microfonisch maar de één erger dan de ander. Zoek dan uit een doos vol diegene die mij het best lijken/horen. Trek daar wel een dag voor uit, buizen erin luisteren, andere erin enz.
Zo blijf je wel lekker bezig ! ;)