Auteur Topic: koptelefoon welke?  (gelezen 11701 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
koptelefoon welke?
« Gepost op: 25 januari 2013, 20:39:19 »
Ik vraag niet wat ik moet kopen, Dat wil ik zelf ondervinden... maar verder dan Senheisser en Grado ofzo heb ik geen idee.. welk type ik zat te denken rond €200

Ik hoor ook wel een wat voorbijkomen over beats van dr Dre en de Bowers en Wilkins P3 en P5 (die P5 ziet er wel mooi uit trouwens)

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2013, 21:05:15 »
Beyerdynamic is een merk dat ik  :yeah: en eigenlijk de beste die ik heb gehad dt 990 pro 250 ohm.
AKG 701 zou je een kunnen beluisteren en Grado wordt veel goeds over geschreven maar zelf ken ik het niet. Bij Sennheiser vind ik het jammer dat je vrij snel een kabelbreuk op loopt en deze vaak te kort is.
Let er in ieder geval op mocht je een splinternieuwe beluisteren dat deze nog niet is ingespeeld en dus nog niet echt representatief . Toen ik mijn Beyer had gekocht ben ik terug gegaan naar de winkel omdat ik het niets vond. Totaal geen bass en alles klonk wat vlak. Kreeg toen het advies om hem een week hele dagen  te laten spelen. Het heeft wat langer geduurd maar de hoofdtelefoon had echt een inspeel tijd nodig.

Ga luisteren, neem verschillende soorten muziek mee en luister na verschillende telefoons. Neem je tijd en probeer ook eens een duurder model. Want je kunt beter 100 euro bijsparen mocht dat nodig zijn, dan het gevoel hebben was ik maar niet zo'n krent geweest.
Want van een goede hoofdtelefoon kun je net zoveel genieten als van je speakers.

Let ook op de pasvorm zodat deze nergens drukkend is zodat het na een uur gaat irriteren zoals bijv. de Sennheiser HD 25.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013, 19:30:49 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

calli43

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 155
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2013, 21:32:10 »
Hoi,

Heb zelf een Sennheiser HD 650 gaaf ding mooie bassen. Vergelijkbare
types van Beyerdynamics zijn ook erg goed kwestie van smaak.
DR Dre is niet mijn ding aangedikte bassen.

Grt
Karel
music matters

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2013, 14:36:14 »
Beyer DT 990 idd  :)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2013, 17:54:59 »
Ik heb die beyer gahad van 300 euro en die sen 660 van 200 maar niks is beter dan wat ik nu heb.
Ik heb op de goede gok gewoon eens geprobeerd om breedbandluidsprekers te kopen voor mijn koptelefoon, want de eerste koptelefoon die ik had hadden ook maar gewone luidsprekertjes erin zitten, dus waarom dit niet weer doen.
Uiteindelijk bleken de breedbanders die in computer luidsprekers zitten de beste te zijn, maar ik heb niet alles kunnen testen.
Ze zitten in die beyer zoals je kunt zien en het koste maar een euro of 15.
De andere luidsprekertjes zijn ongeveer dezelfde van sweex en logitech samen voor 25 euro.
Nadeel is wel dat ze maar 4 ohm zijn, en dat ze te weinig laag weergeven.
Dus je moet er laag bijdraaien met een eq regeling bij voorkeur met de PC.
Het geluid staat in geen vergelijk met de beyer of senheiser, dit klinkt zo verrekte goed, ongelooflijk.
Je mag mij voor gek verklaren, maar test dit zelf eerst eens uit, mits het maar die holle 2 inch metal domes zijn
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2013, 18:01:17 door Epimetheus »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2013, 17:57:54 »
foto



Het is een open systeem trouwens, de achterkant open dus.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2013, 18:00:10 »
dat is wel érg open  ;D ;)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2013, 18:12:41 »
Het ziet er niet uit, maar het werkt wel heel goed.
Ik moet nog wat nylondraad spannen eigenlijk ter bescherming, vandaar ook de backup speakertjes.
Die speakertjes klonken zowieso al goed trouwens als desktop speaker, viel mij direct op, hoe die anderen het doen weet ik niet maar ze zijn soortgelijk.

Docter Dre moet je niet hebben.
Dub Oracle headphone set, veel beter  :banana2:
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2013, 19:53:04 »
Het ziet er niet uit, maar het werkt wel heel goed.
Ik moet nog wat nylondraad spannen eigenlijk ter bescherming, vandaar ook de backup speakertjes.
Die speakertjes klonken zowieso al goed trouwens als desktop speaker, viel mij direct op, hoe die anderen het doen weet ik niet maar ze zijn soortgelijk.

Docter Dre moet je niet hebben.
Dub Oracle headphone set, veel beter  :banana2:

Ja, elke modificatie die jij doet klinkt beter. Volgens mij heb je ook een keer de kans gehad om alles wat je raaskalt te verdedigen maar dan zou ik het blauwe forum eens moeten nalezen. Maar volgens mij gaf je toen niet thuis en probeer je hier weer een herhaling van zetten te doen.
Want standaard is voor jou niet goed genoeg, er moet een eigen inbreng in want anders klinkt het niet. Je eigen geloof wordt gepresenteerd als de enige waarheid, waardoor discussiëren onmogelijk wordt.
Sorry voor het off topic gedoe maar het moest me even van het hart..!!
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2013, 20:47:03 »
Ik vind Beyerdynamic het beste klinken en zitten. Oorkussen zijn zacht en te vervangen.
Ik heb de 880, 990 en 990Pro gehad en nu weer een 880 ( 2008). Toen ik de 880 kocht klonk die beter als de oudere 990 Pro.
Grado moet naar zeggen ook goed klinken maar hebben van die kussentjes die op het oor liggen, zit niet lekker.
Eens buizen altijd buizen.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2013, 21:39:16 »
Ik vind Beyerdynamic het beste klinken en zitten. Oorkussen zijn zacht en te vervangen.
Ik heb de 880, 990 en 990Pro gehad en nu weer een 880 ( 2008). Toen ik de 880 kocht klonk die beter als de oudere 990 Pro.
Grado moet naar zeggen ook goed klinken maar hebben van die kussentjes die op het oor liggen, zit niet lekker.

Ik had ook de DT 880.
Toen ik hem kocht wou ik echt een betere dan de senheisser, ik verwachte echt veel beter.
In het begin klonk hij ook beter, vooral in het hoog.
Ik had hem gekocht om muziek mee te mixen, en de hoop dat ik alles ragfijn zou kunnen afregelen.
Maar het werd mij al snel duidelijk dat mijn luidsprekers vele malen beter klonken, vooral in het midden.
Daarom ben ik zelf eens aan de knutsel gegaan en heb die breed bandertjes gekocht.
Nou klinkt mijn koptelefoon wel zoals mijn luidsprekers, en kan ik alles wel haarzuiver horen.
Ik begrijp dat het nogal een dooddoener is dat dit zo goed klinkt maar het is niet anders.
Was het maar geraaskalk, test het maar eens uit, dan kom je er achter.

Het technisch probleem zit in het ontwerp van de drivers, koptelefoon drivers geven veel meer laag weer dan een normale luidspreker omdat hij zo klein is.
Zo een klein drivertje kan die hoeveelheid lucht niet verplaatsen waardoor ze een drivertje hebben ontwikkeld die dat wel kan.
Het gevolg is dat die driver dan ook veel meer beweegt om die lucht te verplaatsen waardoor het laag vooral het midden gaat vervormen, de hoge tonen komen er beter door.
Ik weet niet waarom mijn gekochte drivers beter klinken, ik denk dat het allemaal ermee te maken heeft dat de conus van de oorsprongklijke driver het niet aan kan.

Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2013, 22:05:42 »
foto



Het is een open systeem trouwens, de achterkant open dus.

 :rofl: :rofl: :rofl:
The music sounds better, when you know who's playing it

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2013, 22:10:18 »
Het ziet er niet uit, maar het werkt wel heel goed.
Ik moet nog wat nylondraad spannen eigenlijk ter bescherming, vandaar ook de backup speakertjes.
Die speakertjes klonken zowieso al goed trouwens als desktop speaker, viel mij direct op, hoe die anderen het doen weet ik niet maar ze zijn soortgelijk.

Docter Dre moet je niet hebben.
Dub Oracle headphone set, veel beter  :banana2:

Ja, elke modificatie die jij doet klinkt beter. Volgens mij heb je ook een keer de kans gehad om alles wat je raaskalt te verdedigen maar dan zou ik het blauwe forum eens moeten nalezen. Maar volgens mij gaf je toen niet thuis en probeer je hier weer een herhaling van zetten te doen.
Want standaard is voor jou niet goed genoeg, er moet een eigen inbreng in want anders klinkt het niet. Je eigen geloof wordt gepresenteerd als de enige waarheid, waardoor discussiëren onmogelijk wordt.
Sorry voor het off topic gedoe maar het moest me even van het hart..!!

Het geeft niet.

Richt je woede op beyer of senn, ik kan ze namelijk wel de nek omdraaien.
Kon je het ding hier maar even opzetten, het is ook geen klein verschil, "van even er een geblindoekte koptelefoon test er mee doen" maar een enorm verschil.
Ongelooflijk, maar waar.
Ik post het daarom ook, ik post het niet om weerstand op te roepen of om om stoken.

Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2013, 22:12:06 »
Als je echt een goede koptelefoon wil, moet je een STAX kopen. Ik weet niet of je voor 200 euro een goede 2e hands kan kopen,maar anders spaar je door (en door en door).. Ik heb al jaren een STAX en hij blijft fenomenaal... Het instapmodel is al perfect.

Over mijn smaak valt te twisten

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: koptelefoon welke?
« Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2013, 22:56:14 »
Als je echt een goede koptelefoon wil, moet je een STAX kopen. Ik weet niet of je voor 200 euro een goede 2e hands kan kopen,maar anders spaar je door (en door en door).. Ik heb al jaren een STAX en hij blijft fenomenaal... Het instapmodel is al perfect.

Ik kies eieren voor mijn geld, dit is al zo goed.
Sparen en sparen, dat is wat ze willen.
Komt goed uit trouwens, als je hier bent voor die metrum kun je de proef op de som nemen.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923