Auteur Topic: Welke speler?  (gelezen 23320 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke speler?
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2018, 23:59:13 »
Leuk om dit allemaal te lezen (behalve de verbouw schade) zo te zien is Thorens het meest geliefd, maar ik denk juist dat door deze populaire status andere pareltjes over het hoofd worden gezien (wat misschien gunstig is qua prijs) op marktplaat kwam ik deze speler tegen Lenco platenspeler L833 DD  voor €70,- geen snaar maar direct drive. Dit spul komt uit Zwitserland, je weet wel, waar ze ook mooie zakmessen maken....Is dit zo'n vergeten pareltje?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Welke speler?
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2018, 07:56:20 »
Ik vind de Dual 505, latere versies, best een aardige draaiert. 
Ik heb 'm zelf ook en met een passend elementje in de lichte arm maakt dat echt muziek. 
Jaren de Denon 301 erin gehad, op papier geen ideale combinatie, maar ik was er erg tevreden over.

In mijn optiek: Veel voor weinig.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Welke speler?
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2018, 09:37:13 »
Ik vind de Dual 505, latere versies, best een aardige draaiert. 
Ik heb 'm zelf ook en met een passend elementje in de lichte arm maakt dat echt muziek. 
Jaren de Denon 301 erin gehad, op papier geen ideale combinatie, maar ik was er erg tevreden over.

In mijn optiek: Veel voor weinig.   ;)
Met welke draaitafel speel je tegenwoordig je vinylcollectie af ?  ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Welke speler?
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2018, 10:45:53 »
Mijn Thorens 160 heb ik gekocht in 1982, je had eigenlijk alleen maar Thorens, die hadden de naam. De Japanners waren een stuk duurder, Yamaha, Micro Seiki, net als de Dual 700 serie. Linn was er ook maar die waren helemaal onbetaalbaar voor iemand die net van school kwam en voor het eerst een huis huurde. Daar mocht ik alleen maar naar kijken. Dus Thorens bleef over en heb daar na 36 jaar geen spijt van, staat nog steeds te draaien in de set.
Philips was er ook, maar toen der tijd als je het over Hifi had had je het niet over Philips. Al zagen die er wel mooi uit. Technics 1200 kwam een poosje later, dat had ook een optie geweest kunnen zijn maar de Thorens was al gekocht. Vond de Thorens ook mooier.
Wij hebben hier elk jaar de Zomerjazzfietstoer, de afsluiting is een o.a. de eigenaar van de Swingmaster die LP's draait, jawel op  Thorens platenspelers.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2018, 10:59:11 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Welke speler?
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2018, 12:24:40 »
Thorens was indertijd een echt kwaliteitsmerk en als ze niet verkloot zijn dan lopen ze nog prima en zijn ze zo nodig te onderhouden en kan Renes nog wel twee keer zo oud worden. Als een DD kapot gaat heb je meestal wel een probleem. In jou geval waar je voorzien bent zou ik een half jaar marktplaats afspeuren op zoek naar een Thorens. Mijn voorkeur ken je  :)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Welke speler?
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2018, 12:55:35 »
Met welke draaitafel speel je tegenwoordig je vinylcollectie af ?  ;)

Zou kunnen op mijn Project, maar je kent het antwoord.  Niet!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Welke speler?
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2018, 16:47:07 »
Met welke draaitafel speel je tegenwoordig je vinylcollectie af ?  ;)

Zou kunnen op mijn Project, maar je kent het antwoord.  Niet!
Ah, dan had ik het toch goed onthouden ! ;) ;D

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke speler?
« Reactie #22 Gepost op: 04 februari 2018, 16:32:25 »
Heb mijn zinnen nu gezet op een Dual CS502. De eigenaar heeft nog niet gereageerd op mijn bod. Als ik deze speler invoer bij Ortofon krijg ik toch een mooi scala aan elementen die geschikt zijn en daar staat mijn nieuwe M2 Red MM ook tussen (dus kan ik later weer update maken naar MC). Thorens zijn mooie spelers maar de prijzen via Marktplaats gaan mij te snel om hoog en dan, als je pech hebt moet je nog investeren in een opknapbeurt.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Welke speler?
« Reactie #23 Gepost op: 04 februari 2018, 16:35:23 »
Duidelijk, succes.  :)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke speler?
« Reactie #24 Gepost op: 08 februari 2018, 23:06:18 »
Duidelijk, succes.  :)
Jazeker, de CS-502 staat nu de Stones te draaien...Heb de M2 Red overgezet naar de Dual, natuurlijk alles netjes uitgelijnd en ingesteld. De Pioneer PL-12D zoekt nu een nieuw baasje. Plastic onderkant van de Dual is wel jammer, maar goed bij deze arm heb ik wel meer keuze qua elementen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Welke speler?
« Reactie #25 Gepost op: 09 februari 2018, 08:26:19 »
Je zou een houten plint kunnen overwegen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke speler?
« Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2018, 21:32:29 »
Je zou een houten plint kunnen overwegen.
Eerst moet ik het Ortofon MC Quintet Red goed afgesteld krijgen. Helaas kun je bij de CS-502 de arm niet in hoogte stellen zodat het element helemaal horizontaal loopt met de plaat. Nu zit ik zelf te denken om een heel klein stukje aan de binnenkant van de element houder af te slijpen met een Dremel (die ik helaas niet bezit) Het onderdeel wat ik wil aanpassen is het Dual TK14 / TK24.

Als ik nu naar het element kijk zie ik dat de voorkant van het element hoger zit dan de achterkant. In de handleiding van het element staat dat de naald onder een hoek van 20 graden de plaat moet aflezen...en daar zit nu een kleine afwijking in. Tevens heeft dat Ortofon element soort nokjes aan de bovenkant (drie stuks...wie dat heeft bedacht??)...die aan de achterkant wel tegen het plastic komen, maar aan de voorkant in een gat valt...
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2018, 21:47:05 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke speler?
« Reactie #27 Gepost op: 02 maart 2018, 23:45:34 »
Heb het plastic van de head van de Dual bewerkt (stukje er af gehaald) zodat het element nu wel netjes recht met de plaat loopt. Was wel even een klusje met de tanden op elkaar, want bijvijlen gaat zo moeilijk  ;). Het element zit nu netjes en recht op de juiste plek en tja moet zeggen dat dit zeer mooi klinkt in combinatie met mijn MC NAD voorversterker.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke speler?
« Reactie #28 Gepost op: 03 maart 2018, 10:30:53 »
[...] want bijvijlen gaat zo moeilijk  ;).[...]
[huiswerk modus]

Je bedoelt waarschijnlijk erbij vijlen, dat gaat niet. Bijvijlen is gewoon correct Nederlands:



[/huiswerk modus]

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke speler?
« Reactie #29 Gepost op: 03 maart 2018, 12:03:07 »
Dat bedoel ik, bedankt Jacco voor deze correctie. Had overigens wel de kleine lettertjes van Ortofon gelezen dat je niet terug kunt komen op hun advies...en als je nu bij mijn speler kijkt is het element ook niet meer aanwezig.

NB: We would like to highlight that the information in the Replacement Cartridges tool is thought to be accurate, but that we cannot be held responsible for incompatibilities.