Hifi hardware > Draaitafels

Welke speler?

(1/13) > >>

mmuetst:
Ik ben momenteel in het bezit van een Pioneer PL-12D speler met een M2 Red Ortofon MM element, toch kriebelt het om een stapje hoger te gaan. Ik zoek elke dag even Marktplaats af op Thorens (op één of andere manier is dit toch de magic  draaitafel). Zo zie ik model TD166 vaak voorbij komen, in beroerde toestand, in verbouwde toestand en in originele toestand, echter werd mij een tip ingefluisterd dat een TD160 een betere lager heeft. Nu is mij vraag, wat zijn volgens jullie forum leden mooie spelers (waar ook een MC element in de arm past)? Het mag ook een ander merk zijn.....en vooral waarom je dat vindt.

JohnK:
Ik heb twee maal een Thorens TD160 MK1 in gebruik tot volle tevredenheid.



Dit is de eerste met een Benz Micro Gold element.



Dit is de tweede met een Denon DL103 element.

Ik heb ze beide naar mijn eigen smaak veranderd maar als ik jou was zou ik proberen een onaangeroerde te vinden.

Hififreak:
De onderste heb ik ook en dat is een prachtige draaiert. 
Alleen de bodemplaat is verstevigd en verder zit er een element in dat destijds veul gebruikt is, een Shure. 
Op zich niet spectaculair, maar het voldoet.

o8-Carni-8o:
Zelf heb ik ook jaren net een TD160 icm Denon DL-110 element gedraaid. Prachtspeler en in mijn ogen een van de betere van Thorens. De prijzen zijn de afgelopen jaren wel omhoog geschoten, maar zoekt en gij zult vinden.

Markus:
Ja, volgens mij heeft de eerste serie van de eerste zooi TD160 een 10mm lager i.p.v. 8mm (meen ik).
Overigens had ik een jaar of tien geleden een TD160 v.v. een SME 3009/2 arm en een Denon DL301. Draaide fijn.

Groet, Mark

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie