Auteur Topic: Tips voor dempende voeten voor platenspeler  (gelezen 14745 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #15 Gepost op: 07 januari 2018, 14:04:25 »
Maar heb je überhaupt wel een probleem? Of zijn we nu oplossingen aan het zoeken voor iets wat er nog helemaal niet speelt?

Groet,
Jacco
Good Posting

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #16 Gepost op: 07 januari 2018, 14:59:39 »




 ;)

Vragen of hij ze voor je wil sparen aangezien zadels nogal eens vervangen worden.
Kost het hooguit een flesje wijn.
Zijn die niet te stug?
Science is no democracy

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #17 Gepost op: 07 januari 2018, 16:39:22 »
Halve stuiterballen, dat zijn van die kleine rubberen die bij de Blokker liggen voor 1.39.

Door midden zagen, even zwart spuiten en je hebt High End dempers. Ze kunnen ook luidsprekers dragen.

Zagen ? Met een betonzaag ?  Cool

Maar wel een goeie, ik heb ze voor mijn subs gebruikt. Om goed te dempen moet het volgens mij 3/4 indrukken (als ik het goed gelezen en onthouden heb) wanneer je het apparaat erop zet. Dus ik gebruik tegenwoordig foam voor mijn subs.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #18 Gepost op: 07 januari 2018, 18:15:03 »
Maar heb je überhaupt wel een probleem? Of zijn we nu oplossingen aan het zoeken voor iets wat er nog helemaal niet speelt?

Groet,
Jacco
Ik wil het geen probleem noemen, maar als ik de platenspeler beter kan isoleren van trillingen kan dat de prestatie van mijn platenspeler verbeteren. De tips zijn geen investeringen van €1000,- (hoewel er ongetwijfeld ook oplossingen zijn die qua kosten die kant op gaan) maar voor een flesje wijn is het leuk om eens wat rubbers van de fietsenwinkel mee te nemen. Indien dit een verbetering kan opleveren....waarom niet. Het probleem met trillingen is al voor een groot deel opgelost na aanschaf van een nieuw element. Het oude element was zo gevoelig voor trillingen dat zelfs het neerzetten van spulletjes (zoals een platen schoonmaak borstel setje in een doosje) op het hifi meubel de plaat deed overslaan. Met de Ortofon Red merkte ik direct dat dit probleem verholpen is, maar bedacht me wel dat trilling makkelijk wordt doorgegeven aan de plaat en het element. Waarom de Ortofon niet overslaat....zal wel iets te maken hebben met natuurkunde (oude element was wel juist geplaatst met de juiste instellingen). Het oude element is een audio technica at66. Rondje google leert dat dit geen hoogvlieger is qua element.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2018, 18:16:46 door mmuetst »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #19 Gepost op: 07 januari 2018, 18:28:52 »
Ieder rubber heeft zo zijn eigen veerkracht.  Aangezien dit ouwe zooi is, zal het flexibeler zijn dan nieuwe exemplaren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #20 Gepost op: 07 januari 2018, 22:05:34 »
De beste oplossing is natuurlijk tegen de muur. Op mijn zolder met schuine wanden is dat niet mogelijk. Veel geprobeerd. Rubbers in samenwerking met een subchasis kleuren het geluid. De beste oplossing tot nu toe zijn SSC pucks. De puck is een soort van mini subchasis, per 4 een 100 euro schat ik.

PS wat voor een draaitafel is dat Henk?
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2018, 11:07:13 door Carl »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #21 Gepost op: 09 januari 2018, 18:54:45 »
Geen idee Carl.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2018, 19:26:56 »
Kijk eens naar de NoRumble pads van Tonar.
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2018, 21:37:33 »
Ik heb al dempers als Isopods en Regufoam uitgeprobeerd Marcus. Lijkt bij een subchasis draaitafels toch wel een beetje een gok hoe het uitvalt. De Bfly audio “wieg” is weer specifiek voor mijn TD 320 ontworpen en die werkt bij wijze van spreke onhoorbaar, maar werkt wel positief uit voor wat betreft trillingen. Lijkt toch de geëigende weg.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2018, 22:21:56 »
Dit is het geworden voetjes van Dynavox, staat ook nog eens goed (oog wil ook wat)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #25 Gepost op: 12 januari 2018, 10:48:26 »
Maar wat is de gehoormatige ervaring?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Tips voor dempende voeten voor platenspeler
« Reactie #26 Gepost op: 14 januari 2018, 16:07:55 »
Maar wat is de gehoormatige ervaring?
Hoor geen verschil, maar de tafel staat nu wel steviger en slaat nog minder snel over bij storen tegen het audio meubel. Daarnaast staat het wel mooi die chromen pootjes. Had niet de illusie dat het geluid beter zou worden, daar was het ook niet voor. Wel het vervangen van het element heeft een winst opgeleverd.