Auteur Topic: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier  (gelezen 7073 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Gepost op: 06 januari 2018, 18:57:27 »
Via Marktplaats werd mijn aandacht getrokken door een advertentie van de firma hifiwinkel-beek in Beek natuurlijk.
Ze hebben een partij eindversterkers voor een heel aantrekkelijke prijs. PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier voor €650,- Ik heb contact opgezocht met hun winkel en heb vandaag een luister sessie gedaan in hun mooie luisterruimte op de begaande grond. Na opbouwen van mijn eigen voorversterker en mijn eigen luidsprekers kon het feest beginnen. De eindversterker was al netjes een tijdje opgewarmd (was gisteren al onder spanning gezet). Als bron gebruikte ik mijn eigen Blue sound vault. Gebruikte voorversterker een NAD 1000S. Luidsprekers Translator Reflextion. Wow wat een mooi geluid, moet ook toegeven dat ik voor het eerst deze luidsprekers in een wat grotere ruimte mocht beluisteren. Heb heel wat muziek afgespeeld zoals Sara K - Water Falls, Buena Vista social club - Chan Chan, UB40 - signing off, Kaleo A/B (voor wat rock) en Ariana Savalas - Sophisticated Lady (en nog meer prettige software). Kreeg netjes twee keer een lekker bakkie koffie bij het luisteren. Na 5 kwartier keek ik op mijn horloge...oeps al zo lang aan het luisteren, maar het was geen probleem. Rob van de winkel heeft me geholpen opbouwen en afbreken en tevreden ben ik naar huis gegaan met mijn nieuwe versterker. Dus ben je opzoek naar een mooie betaalbare buizen versterker waar een mooie auto bias systeem is ingebouwd en die ook nog eens zeer fraai uitziet: PrimaLuna Prologue Four.
Mocht Beek te ver weg voor je zijn (ik heb een uur en 15 minuten in de auto gezeten). Je mag altijd een keer in mijn eigen luister ruimte komen bewonderen :).



Voor meer info zie:
review UpscaleAudio

Deze versterker is door de auto bias ook makkelijk met andere buizen uit te voeren zoals de de KT120



En er zitten twee witte handschoentjes bij de versterker zodat je de buizen zonder vette vingers kunt vervangen.
Of je kunt ze ook aantrekken als je Michael Jackson aan het draaien bent  ;D

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2018, 19:33:23 »
Dus je bent bij Rob Wilms in Beek Ubbergen te gast geweest ! Aardige man met een behoorlijke vakkennis. Mooie buizenversterker hoor. Geniet er maar fijn van ! Had Rob ook nog wat leuke luidsprekers staan ?
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2018, 19:35:33 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2018, 19:59:41 »
Dus je bent bij Rob Wilms in Beek Ubbergen te gast geweest ! Aardige man met een behoorlijke vakkennis. Mooie buizenversterker hoor. Geniet er maar fijn van ! Had Rob ook nog wat leuke luidsprekers staan ?
Het is voor een audioliefhebber een snoepwinkel natuurlijk. Maar Rob stond alleen in de winkel, dus heb alleen mijn eigen luidsprekers beluisterd in combi met deze versterker. En inderdaad een prettige verkoper die je goed advies geeft. Alleen jammer dat het een end weg is van mijn woonplaats Utrecht.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2018, 21:11:41 »
Luisterruimte bij hifiwinkel-beek (dit zijn niet mijn Translator Speakers)


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #4 Gepost op: 07 januari 2018, 10:15:58 »
Mooie versterker. Zelf nooit gehad. Altijd leuk om je speaker mee te nemen naar een andere ruimte. In dit geval ook een betere ? Dan klinkt het al snel anders en beter. Dus wanneer het thuis weer minder/anders klinkt dan ligt sowieso niet aan de versterker.

Ook nog nooit in Beek geweest, maar ik kom ook al jaren niet meer in audio winkels.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #5 Gepost op: 07 januari 2018, 11:35:07 »
En, en, en? Heb je Michael Jackson al gedraaid? Mooie versterker 'by the way' en dat je zover moest rijden voor een luistersessie is vergeten pijn en had je er graag voor over, toch? Van nu af aan alleen maar genieten, iets waar ik niet bang voor hoef te zijn schat ik zo in...

 Toppie!

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #6 Gepost op: 07 januari 2018, 19:46:44 »
Prima vent die Rob Wilms, ik woon vlak bij de winkel en komt er regelmatig. En niets mooier dan buizen.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: PrimaLuna Prologue Four Stereo Power Amplifier
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2018, 20:41:05 »
Mooie versterker, een een strak review.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167