Auteur Topic: JBL L100 Classic - De wederopstanding  (gelezen 23412 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2018, 12:07:52 »
Het is niet gemakkelijk om die ouwe zooi waar jij op doelt te beluisteren. 
Jij bent nu eenmaal van een andere generatie dan de meeste jonkies zoals René en ik.   ;D
Jij wilt jezelf toch niet een jonkie noemen hoop ik !!! :neenee:

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2018, 12:16:40 »
Citaat van: renes link=top
b.v. Magnat heeft wel modellen op de plank die erop lijken. Engelsen doen niet mee die hebben deze modellen nog, kans dat B&W de DM6 weer van stal haalt, lijkt er wel op.
Ik denk dat je je nu toch even vergist René, want dat schuimrubber is echt niet beperkend voor het geluid. De JBL L-100 die nu uitgebracht wordt zal ongetwijfeld aangepast zijn aan de hedendaagse wensen, want ik zie al dat ze andere componenten gebruikt hebben.
Wat mij ook opvalt (en dat heb ik weleens eerder beweerd) is dat er hier weinig historisch besef is en dat de meesten nog nooit een luidspreker uit de toptijd van JBL gehoord hebben. Kijk nou gewoon maar eens op youtube wat de firma Kenrick tegenwoordig met de JBL´s uit die tijd doet en hoe deze speakers klinken en ja, daar valt je mond dus wel van open !!! :)
Je kent me wel een beetje en weet dat mijn mond niet zo gauw open valt, wat wil je ook met buizen versterkers en B&W luidsprekers.  ;) 8) ;D ( ik zet er maar een paar van de lachebekkies achter straks neemt iemand het te serieus)
Ik heb nog nooit echt slechte luidsprekers gehoord en nog nooit zulke goede dat mijn mond uit de kaken viel. Kan aan mijn oren liggen maar zolang ik van sommige muziek nog steeds kippenvel krijg maak ik me daar niet druk om en zit het nog wel goed. Aan de andere kant mensen die alles denken te kunnen horen neem ik ook niet serieus. Die verschil in kabels denken te kunnen horen en verschil in audiomeubel kunnen aanduiden maar dan niet in de gaten hebben dat iets mono is waar ze naar luisteren.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2018, 12:20:26 »
Het is niet gemakkelijk om die ouwe zooi waar jij op doelt te beluisteren. 
Jij bent nu eenmaal van een andere generatie dan de meeste jonkies zoals René en ik.   ;D
Daar heb je gelijk in. Jan is nog van de 78 toeren platen, die hebben wij niet meer bewust meegemaakt. JBL was vooral goed met 78 toeren.  ;) 8) ;D
Ik wil het verschil wel eens horen tussen de oude en de nieuwe. Met de blinddoek voor lijkt mij het niet te doen.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2018, 12:22:24 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2018, 12:32:06 »
Het is niet gemakkelijk om die ouwe zooi waar jij op doelt te beluisteren. 
Jij bent nu eenmaal van een andere generatie dan de meeste jonkies zoals René en ik.   ;D
Daar heb je gelijk in. Jan is nog van de 78 toeren platen, die hebben wij niet meer bewust meegemaakt. JBL was vooral goed met 78 toeren.  ;) 8) ;D
Ik wil het verschil wel eens horen tussen de oude en de nieuwe. Met de blinddoek voor lijkt mij het niet te doen.
Potverdrie stelletje audiobarbaren ! Heb eens wat respect voor de ouderdom ! Maar, alle gekheid op een stokje, JBL heeft vroeger prachtige luidsprekercomponenten gemaakt. Ze gingen destijds wel even de fout in met hun (omnidirectional) Aquarius serie, want die serie voldeed niet aan de (verkoop)verwachtingen. Tegenwoordig worden de Aquarius luidsprekers opgekocht vanwege de JBL LE8T breedbander die in sommige van deze types zit.

« Laatst bewerkt op: 16 januari 2018, 12:35:25 door Audiofreak »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2018, 13:35:33 »
Wist niet dat JBL ook praatpalen in hun collectie hadden. Reclamefoto zeker samen gemaakt met de Alfasud, die stond ook op de rotsen in zee, om aan te tonen dat ze de roest onder controle hadden.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2018, 16:29:54 »
Wist niet dat JBL ook praatpalen in hun collectie hadden. Reclamefoto zeker samen gemaakt met de Alfasud, die stond ook op de rotsen in zee, om aan te tonen dat ze de roest onder controle hadden.
Ik geloof dat ik maar een poosje op vakantie ga, want hier valt niet tegen aan te lullen  ;D :) Daag

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2018, 19:18:25 »
Ik zeg Goslar in de Harz. Mooi, rustig, goede eetgelegenheden, misschien nu wel sneeuw. Anders  nog even wachten, maak er een lang weekend motortocht van.
Kun je daarna weer fris op het forum. ;D Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2018, 20:08:06 »
Ik zeg Goslar in de Harz. Mooi, rustig, goede eetgelegenheden, misschien nu wel sneeuw. Anders  nog even wachten, maak er een lang weekend motortocht van.
Kun je daarna weer fris op het forum. ;D Toppie!
Ben jij overigens weleens in Quedlinburg, Wernigerode en Stolberg geweest ? Quedlinburg valt onder het UNESCO werelderfgoed. Wij zijn de laatste jaren steeds in Wildemann geweest en dat is niet ver van Goslar.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2018, 20:27:57 »
Wernigerode ken ik wel, daar staat een burcht op een rots. Keizer Wilhelm II is daar een poos geweest. De Oranjes zijn familie dus de toenmaligen zijn er ook geweest. Er hangen foto's in de burcht van die bezoeken.
We zijn de Brocken niet op geweest die zat zoals gewoonlijk met de kop in de mist.
Als je daar bent is een bezoek aan de Okertalsperre die moeite waard, kun je in de avond alsnog uit eten in Goslar.
We zijn een paar keer in Hahnenklee geweest, in de winter een wintersport plaatsje in de zomer rustig met veel bos en wandelmogelijkheden. Mooi gebied en dichtbij, beetje gas geven in je bent er binnen 4 1/2 uur.

Ik zie dat je in Wildemann komt, dan ken je het gebied want dat is vlakbij Hahnenklee. Als je van de berg afrolt kom je in Wildemann uit. We stonden er altijd op de camping de dichts bijzijnde supermarkt is in Clausthal-Zellerfeld vanuit daar loopt een bijzonder mooie bergweg naar het Okertal. Voor jouw als motorman een must.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2018, 20:35:40 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2018, 20:43:32 »
Wernigerode ken ik wel, daar staat een burcht op een rots. Keizer Wilhelm II is daar een poos geweest. De Oranjes zijn familie dus de toenmaligen zijn er ook geweest. Er hangen foto's in de burcht van die bezoeken.
We zijn de Brocken niet op geweest die zat zoals gewoonlijk met de kop in de mist.
Als je daar bent is een bezoek aan de Okertalsperre die moeite waard, kun je in de avond alsnog uit eten in Goslar.
We zijn een paar keer in Hahnenklee geweest, in de winter een wintersport plaatsje in de zomer rustig met veel bos en wandelmogelijkheden. Mooi gebied en dichtbij, beetje gas geven in je bent er binnen 4 1/2 uur.

Ik zie dat je in Wildemann komt, dan ken je het gebied want dat is vlakbij Hahnenklee. Als je van de berg afrolt kom je in Wildemann uit. We stonden er altijd op de camping de dichts bijzijnde supermarkt is in Clausthal-Zellerfeld vanuit daar loopt een bijzonder mooie bergweg naar het Okertal. Voor jouw als motorman een must.
Ik ben zowel met de motor als met de auto op de plekken geweest die je opnoemde. Afgelopen juli waren mijn vrouw en ik nog bij Parkschlösschen in Wildemann samen met onze (Oost) Duitse kennissen uit Trebbichau. Wij treffen hen daar, omdat beide partijen dan een kleinere afstand moeten overbruggen. De Harz is een schitterend natuurgebied met sprookjesachtige plaatsen en een prachtige smalspoor baan, die zich door de hele Harz heen slingert.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: JBL L100 Classic - De wederopstanding
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2018, 21:45:27 »
Ik kom er graag. ;D
Eens buizen altijd buizen.