Auteur Topic: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?  (gelezen 48090 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #120 Gepost op: 13 januari 2018, 17:59:35 »
Als ik de reacties lees, is er niet echt een winnaar.

Wat een verschrikkelijke man trouwens:

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 18:05:12 door dekkersj »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #121 Gepost op: 13 januari 2018, 18:07:03 »
Hij heeft nog een fragment met een stem Jacco en die heb ik net met een Sennheizer hoofdtelefoon beluisterd. Mij klinkt de Technics toch wat “ schriller” . Ik zou zeker voor de Continuem gaan die net wat ronder klinkt. Leuke muziek die stem trouwens.

Alleen al die prijzen van elementen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #122 Gepost op: 13 januari 2018, 18:51:07 »
Ik hoor geen verschil op mijn Beyerdynamic, ik hoor wel kampvuurgeluid dus zou ik deze muziek op cd kopen.
Qua draaien zou ik de Technics nemen, LP draait daar een stuk rustiger op. Die dure valt net niet van tafel zo onrustig draait de LP daar, het hobbelt.
Als je naar die man geluisterd hebt klinkt alles goed wat daarna komt.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 18:55:45 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #123 Gepost op: 13 januari 2018, 19:02:28 »
In het tweede fragment, dat met die vocal, praat hij gelukkig normaal en is volgens mij zijn kapsel ook weer gewoon. Ik denk dat hij een statement wilde maken.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #124 Gepost op: 13 januari 2018, 19:06:44 »
Zeg Jacco, dat was een humoristische act met Jersey accent hoor  :D  Hij heeft trouwens wel meer leuke filmpjes zoals "Play met fire"" van de Stones in een originele versie en een heruitgave. Zeer leuk om te horen.

Zoveel meningen zoveel zinnen Renée of was het omgedraaid? Bij mij klonk in het tweede filmpje (met stem) de Continuem net wat ronder en met meer body  en ik denk dat op een echte set ook de ruimtelijkheid veel beter zal zijn. Even los van het geld zou ik voor het tweede geluid kiezen. De Technics doet me toch meer denken aan het geluid van een telefoon. Veel mensen refereren daar aan.

« Laatst bewerkt op: 13 januari 2018, 19:11:03 door Carl »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #125 Gepost op: 13 januari 2018, 19:08:59 »
 stop Nee Carl, nu ga je toch een stap te ver.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #126 Gepost op: 13 januari 2018, 19:12:41 »
Het is maar de bedoeling om een geluidsrichting te beschrijven in extremo Jacco. Ik sla niet helemaal door  Cool

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #127 Gepost op: 13 januari 2018, 19:18:04 »
Gelukkig maar, je weet maar nooit tegenwoordig (ik werd van de week nog aangevallen door een luchtmacht officier dus ik kijk nergens meer van op...).

Een telefoon gebruik ik voor van alles en nog wat, maar niet om naar muziek te luisteren. En van mijn generatie denk ik hele volksstammen.

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #128 Gepost op: 13 januari 2018, 19:33:35 »
Het stuk met stem meerdere malen het begin beluisterd, voor mij geen verschil. Begin bij 3'00'' en dan gelijk naar 5'30'' en weer terug, voor mij geen verschil.
Wat ik wel een punt vind is dat kampvuurgeluid, koop je een ding voor tig duizend euro hoor ik dat, die dame zit echt niet op de camping bij het kampvuur te zingen. Een CD is stiller.
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #129 Gepost op: 13 januari 2018, 20:12:36 »
De verschillen zijn op mijn i pad en goedkope Senheiser echt hoorbaar René. Nu word ook ik ouder, maar ik ben niet zo lang geleden geweest bij iemand met Wilsons die het leuk vond mij aan een (verborgen) examen te onderwerpen. Hij liet me verschillen horen tussen uitgangen van zijn streamer en andere zaken die me niet interesseren en waarvan hier gezegd wordt dat er geen verschil tussen is te horen. Ik koos elke keer het fragment uit wat anderen die dezelfde test ondergingen ook kozen. Was vaak wel erg miniem hoor en eigenlijk niet terzake doende.

Het is op zich wel een leuke discussie waar mensen geluid aan refereren. Voor een groot deel zal dat toch telefoon, inbouw speakers van TV en computer zijn want dat hoor je de hele dag. Maar ook de akoestiek in veel gebouwen is zonder meer slecht (hol). Ik zelf refereer altijd aan de menselijke stem want die hoor je de hele dag om je heen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #130 Gepost op: 13 januari 2018, 20:22:05 »
[...] en waarvan hier gezegd wordt dat er geen verschil tussen is te horen. [...]
Dan zal dat ook wel zo zijn, hier de deskundigheid zo inschattende. Maar er zijn natuurlijk nog vele, vele andere mogelijkheden die tot bovengenoemde luisterervaringen kunnen leiden. Misschien een idee om zo iemand eens uit te nodigen voor een test.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #131 Gepost op: 13 januari 2018, 22:11:55 »
Mensen in de buurt van Nijmegen en die ik wat langer ken zijn welkom. Nu even niet want ik heb een asbestsanering lopen en daarna worden de badkamer en keuken aangepakt: de badkamer was gepland, de keuken helaas niet. Ik heb er wel even van wakker gelegen  :)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #132 Gepost op: 14 januari 2018, 08:21:27 »
Asbestsaneringen, geen fijne dingen.

Voor wat betreft de verschillen met de draaitafels.
Wanneer een elektronicus naar de afsluitimpedanties en de karakteristieken van de kabels en zo wat gaat kijken en wat gaat zitten frutten denk ik dat eventuele warme en iele klanken zoaar andersom kunnen uitvallen waarmee ze derhalve niet op het conto van de draaitafels an sich kunnen worden geschreven.


An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #133 Gepost op: 14 januari 2018, 14:44:22 »
En dat ben ik zeker met je eens Arjan maar toch vallen in mijn situaties de effecten van afsluitimpemdantoes behoorlijk tegen. Mijn Benz Ruby vroeger altijd onder de 1000 uitgeprobeerd, maar een echte verbetering was 47000. Als de zaak weer op orde is wil ik het effect van capaciteiten bij MM nog eens uitproberen bij MC heel misschien een heel klein beetje verschil.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2018, 14:46:48 door Carl »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #134 Gepost op: 14 januari 2018, 15:43:38 »
Nog even over DD's.

Brinkmann en VPI hebben het in hun leveringspakket en de techniek wordt aangegerepen om er, denk ik, belachelijke prijzen voor te vragen; € 16000 en resp. € 30000.

Ongetwijfeld hebben zij de achterliggende techniek verbeterd, althans naar eigen zeggen.

 :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300