Auteur Topic: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?  (gelezen 48575 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #90 Gepost op: 12 januari 2018, 11:03:43 »
Dat het bij Cock zo goed klinkt zal aan de gehele keten liggen,die hij heeft opgebouwd. Zijn draaitafel ziet er schitterend uit daarbij schijnt hij een bijzondere snaar te hebben waar absoluut geen rek in zit.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #91 Gepost op: 12 januari 2018, 19:21:05 »
Ach, als er maar een verhaal aan vast zit, is het bijzonder.  Ik heb mijn nieuwe Thorenssnaar een week als reetveter gebruikt en dat kwam de gelijkloop echt ten goede.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #92 Gepost op: 12 januari 2018, 19:23:57 »
Ach, als er maar een verhaal aan vast zit, is het bijzonder.  Ik heb mijn nieuwe Thorenssnaar een week als reetveter gebruikt en dat kwam de gelijkloop echt ten goede.   ;)
quoting Trump: shithole ?  ;D

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #93 Gepost op: 12 januari 2018, 19:54:15 »
Zo je kom je te weten waar je een snaar ook voor kunt gebruiken ;D
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #94 Gepost op: 12 januari 2018, 21:15:45 »
Toch overtuigt Jacco me met zijn DD niet echt. Een krachtige motor betekent niet dat je minder bijgeluiden hebt en zeker niet dat het beter geluid oplevert. Als ik nu opnieuw moest beginnen zou het waarschijnlijk weer een subchasis en snaar worden, in ieder geval snaar. En ik durf dat te zeggen als eigenaar van twee topdraaotafels.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #95 Gepost op: 12 januari 2018, 21:37:02 »
Ik heb nooit gehoord,kan er niets over zeggen.
Maar ik dacht dat jij er toch danig van onder de indruk was.
I love vintage.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #96 Gepost op: 12 januari 2018, 21:40:08 »
Toch overtuigt Jacco me met zijn DD niet echt. Een krachtige motor betekent niet dat je minder bijgeluiden hebt en zeker niet dat het beter geluid oplevert. Als ik nu opnieuw moest beginnen zou het waarschijnlijk weer een subchasis en snaar worden, in ieder geval snaar. En ik durf dat te zeggen als eigenaar van twee topdraaotafels.

Oké. Maar op basis van welke zaken doet een snaaraandrijver dat wel dan? Let wel; Ik zou ook prima met een snaar kunnen leven. Jacco geeft tenslotte ook aan dat het voor een medium zoals een platenspeler, klaarblijkelijk, niet zo nauw komt.

 :)

« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 21:41:47 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #97 Gepost op: 12 januari 2018, 21:52:06 »
Ik heb een Micro Seiki MD-700 directdrive draaitafel gehad en ik vond deze erg gevoelig voor trillingen van buitenaf, terwijl ik deze ervaring niet had met mijn diverse snaar aangedreven Thorens draaitafels (subchassis) en in mindere mate met mijn snaar aangedreven Micro Seiki BL-51.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 21:56:24 door Audiofreak »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.227
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #98 Gepost op: 12 januari 2018, 22:02:40 »
Met mijn SL1200 had ik nooit last van trillingen van buitenaf. En vele DJ's around the world ook niet  ;)

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #99 Gepost op: 12 januari 2018, 22:12:30 »
Met mijn SL1200 had ik nooit last van trillingen van buitenaf. En vele DJ's around the world ook niet  ;)

Groet,
Jacco
Nou, dat is dan mooi meegenomen !

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.227
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #100 Gepost op: 12 januari 2018, 22:20:27 »
Met mijn SL1200 had ik nooit last van trillingen van buitenaf. En vele DJ's around the world ook niet  ;)

Groet,
Jacco
Nou, dat is dan mooi meegenomen !
Zeker, die tafel kan ik iedereen aanbevelen. Is van het type betere gooi en smijtwerk en doet het eigenlijk altijd.

Trouwens met mijn JVC QL-Y5F heb ik ook geen last van trillingen van buitenaf. In mijn vorige huis had ik hem zelfs naast de subwoofer staan.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #101 Gepost op: 12 januari 2018, 22:31:30 »
De trillingen van buiten af moet je met een goede opstelling eronder kunnen krijgen. Wat overblijft zijn die van de motor en airborne. Dan denk ik toch dat een subchasis met snaar grote voordelen heeft. Met dat torque verhaal heeft Jacco wel weer een punt. Ik denk echter dat een plateau met een behoorlijk gewicht daar geen last van heeft. We zullen er niet achter komen denk ik want twee loopwerken met dezelfde arm en element naast elkaar is niet makkelijk. Ik denk daarbij dat arm en element dominanter zijn dan een loopwerk.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #102 Gepost op: 12 januari 2018, 22:39:27 »
De trillingen van buiten af moet je met een goede opstelling eronder kunnen krijgen. Wat overblijft zijn die van de motor en airborne. Dan denk ik toch dat een subchasis met snaar grote voordelen heeft. Met dat torque verhaal heeft Jacco wel weer een punt. Ik denk echter dat een plateau met een behoorlijk gewicht daar geen last van heeft. We zullen er niet achter komen denk ik want twee loopwerken met dezelfde arm en element naast elkaar is niet makkelijk. Ik denk daarbij dat arm en element dominanter zijn dan een loopwerk.
Ik heb nog even oude reviews bekeken waaruit bleek dat de (toch nog wel prijzige) Micro Seiki MD-700 niet uitblonk v.w.b. ongevoeligheid voor trillingen en ook met een stevige ondergrond bleef het apparaat gevoelig.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #103 Gepost op: 12 januari 2018, 22:42:49 »
Ik denk zelfs dat de verschillende armen, waar het om menselijke waarneming gaat, niet de kwaliteitsverschillen opleveren zoals veelal aangenomen. Uiteraard heb ook ik mijn voorkeuren, daar niet van.
Maar armen werden en worden in principe "gewoon" ontworpen op basis van "transparantie". Met andere woorden; Bij een passend element, mag de arm de weergave niet beïnvloeden.

En die Graham arm van je vind ik een snoepje om te zien hoor. Maar die prijzen.... ;)


Ik weet het niet, maar vermoed dat het element en diens parameters (w.o. stylusvorm, tipmassa en massa van het bewegende deel in het element) en de wijze van "afsluiten" bijna allesbepalend zijn (mits het loopwerk binnen de marges van menselijke voldoening valt).



« Laatst bewerkt op: 12 januari 2018, 22:53:24 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #104 Gepost op: 12 januari 2018, 22:45:01 »
De trillingen van buiten af moet je met een goede opstelling eronder kunnen krijgen. Wat overblijft zijn die van de motor en airborne. Dan denk ik toch dat een subchasis met snaar grote voordelen heeft. Met dat torque verhaal heeft Jacco wel weer een punt. Ik denk echter dat een plateau met een behoorlijk gewicht daar geen last van heeft. We zullen er niet achter komen denk ik want twee loopwerken met dezelfde arm en element naast elkaar is niet makkelijk. Ik denk daarbij dat arm en element dominanter zijn dan een loopwerk.
Ik heb nog even oude reviews bekeken waaruit bleek dat de (toch nog wel prijzige) Micro Seiki MD-700 niet uitblonk v.w.b. ongevoeligheid voor trillingen en ook met een stevige ondergrond bleef het apparaat gevoelig.

Star op star blijft star. Doe dat eens over met diezelfde stevige ondergrond, gevolgd door een verende subplaat (soort van extern subchassis zeg maar) en daar bovenop de platenspeler.

 ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300