Auteur Topic: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?  (gelezen 7047 keer)

dekkersj

• Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • fiscus mrb ergo sum
    • amorgignitamorem.nl
Re: Als je de keuze zou hebben? Welke "looks"?
« Reactie #30 Gepost op: 22 december 2017, 20:39:30 »
Je hoeft achter je cd-cdspelelereleleleleer niet eens een goede dac te schakelen, die heeft ie al aan boord  8)

Groet,
Jacco
Heel af en toe een Doener, soms een Beslisser, maar meestal een Denker. Het liefst een Dromer met een goed glas bier.
---
"Waar gehakt wordt, vallen spaanders."
---
Succes is een keuze en angst een illusie.

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: 22 december 2017, 20:51:58 »
Je hoeft achter je cd-cdspelelereleleleleer niet eens een goede dac te schakelen, die heeft ie al aan boord  8)

Groet,
Jacco

Weeeet ik Jacco,ik bezef ook al dat jij jaaaaren achterloopt op nieuwe ontwikkelingen anno nu en dat je dat allemaal

niks vind.En dat vooral wat dacs betreft.Tis meer het aloude spreekwoord wat een boer niet kent of repareren kan

dat lust ie niet ;)
Phillips MFB serie,587,bose 901.mfb 567.
PHILIPS DSS 930 DSC 950 AH487
,NAD7130,
.philips pre 109,amp 309.philips pre 270. sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
Wharfedale E 50 wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA60.Yamaha A-S500.beresfo

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • fiscus mrb ergo sum
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #32 Gepost op: 22 december 2017, 20:58:44 »

Groet,
Jacco

Weeeet ik Jacco,ik bezef ook al dat jij jaaaaren achterloopt op nieuwe ontwikkelingen anno nu en dat je dat allemaal

niks vind.En dat vooral wat dacs betreft.Tis meer het aloude spreekwoord wat een boer niet kent of repareren kan

dat lust ie niet ;)
:claps: Zo, dat zal hem wel leren  ;D

Anyway, ik heb mijn hart verloren aan 1 bit systemen in een 5 kanaals opstelling. Tsja.

Groet,
Jacco
Heel af en toe een Doener, soms een Beslisser, maar meestal een Denker. Het liefst een Dromer met een goed glas bier.
---
---

Ando

• Hero Member
    • De andere hobby...
« Reactie #33 Gepost op: 22 december 2017, 21:00:43 »

Die hele platendraaiers zoekers oftewel idioten, denk je nu echt dat die reference van thorens zoveel beter is als

de vrij dure van wat eronder komt? of als een rega,linn of wat dan ook in een prijsklasse van 800 euro anno nu.

als je niet tevreden bent met de sound wat je nu beluisterd zoek dat vooral niet in draaitafels,je gaat gewoon de boot in

met jou dromerij oftewel dommerij.

Smijt een goede dac achter je oude cdspeleler en dan ga je pas er op vooruit klangmatig dan. :police:
In platenspelers is er wel veel verbetering/verandering/verschil te halen in combinatie met arm en element. Is ook een vorm van de hobby en kan aardig in de papieren lopen. Maar waarom niet als je er plezier aan beleeft? Ik wil dat zeker niet met 'idioten' bestempelen. Als we op dat niveau gaan denken vind ik bier zuipen een idiotere hobby. Hoewel ik op zijn tijd best wel een biertje lust....
Science is no democracy

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: 22 december 2017, 21:04:29 »
Ja,ja wat iedereen al achter de rug heeft met al die surround ellende, beleeft bij Jacco een nieuw begin.

Let wel op Jacco dat de leden in jouw familie zich niet de nek breekt met al die snoeren. :think:
Phillips MFB serie,587,bose 901.mfb 567.
PHILIPS DSS 930 DSC 950 AH487
,NAD7130,
.philips pre 109,amp 309.philips pre 270. sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
Wharfedale E 50 wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA60.Yamaha A-S500.beresfo

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • fiscus mrb ergo sum
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #35 Gepost op: 22 december 2017, 21:09:11 »
Het zijn er welgeteld 3 meer. Bovendien is het klassieke stereo een onderdeel van de 5 kanalen, en daarmee is het een evolutionaire uitbreiding. Ik noem het vooruitgang cq doorontwikkeling of nieuwe ontwikkeling  ;) .

Groet,
Jacco
---
---

Johndv

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: 22 december 2017, 21:18:54 »
Het klinkt niet allemaal even vriendelijk Bram.
Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: 22 december 2017, 23:20:43 »

Je moet niet zeuren en zijn tips ter harte nemen!

Groet, Mark

:P
Most of the time not dead serious.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren en getogen high-ender.
    • www.hififreak.nl
« Reactie #38 Gepost op: 22 december 2017, 23:25:24 »
 :rofl:

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Audiofiel in wording
« Reactie #39 Gepost op: 22 december 2017, 23:30:58 »

Die hele platendraaiers zoekers oftewel idioten, denk je nu echt dat die reference van thorens zoveel beter is als

de vrij dure van wat eronder komt? of als een rega,linn of wat dan ook in een prijsklasse van 800 euro anno nu.

als je niet tevreden bent met de sound wat je nu beluisterd zoek dat vooral niet in draaitafels,je gaat gewoon de boot in

Smijt een goede dac achter je oude cdspeleler en dan ga je pas er op vooruit klangmatig dan. :police:
Ik ben blij dat wij zo'n joBRAMda in ons midden hebben, van een flink portie onzin per dag knapt een mens best wel op.

Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Ando

• Hero Member
    • De andere hobby...
« Reactie #40 Gepost op: 22 december 2017, 23:35:32 »

Ik ben blij dat wij zo'n joBRAMda in ons midden hebben, van een flink portie onzin per dag knapt een mens best wel op.
Ja, dan sta je ineens weer met beide benen op de grond!
Science is no democracy

chansig

• Trade Count: (3)
  • Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: 23 december 2017, 08:05:51 »

Welke is nu de mooiste DT van de wereld ?

Dan kan dit topic ook weer dicht namelijk.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

Dutch & Dutch 8M, Paradigm, BK Elektronic 400 subwoofer 2 keer

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: 23 december 2017, 10:25:58 »
Nou................
Als ik een analoge draaiert zou willen hebben dan vind ik die apparaten met een tangentiale arm wel erg mooi.
B&O had een paar hele mooie.
Technics had ze ook.  Ook nu zie je nog erg mooie ontwerpen met tangentiale arm welke zelfs lucht gelagerd is.

Van de "normale" spelers vind ik de Technics SL1200 wel een van de mooiste.

Marcel

Xavian XN 185 mk2, Denon AVR-X3200W, Sony CDPXB920QS, Philips CD100, Teufel Raumfeld connector2, Beyerdynamic DT1990 Pro, Denon AH-D2000, ifI micro ican.

Johndv

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: 23 december 2017, 11:53:38 »

Je moet niet zeuren en zijn tips ter harte nemen!

Groet, Mark

:P
Mijn goedbedoelde tips neemt hij toch niet aan, geen krimp als ik het voor hem opneem.

Vincent SA-31 - Vincent SP-331 - Cambridge 640C V 2.0 - ADAM HM-II

Audiofreak

• Hero Member
  • these oldies but goodies
« Reactie #44 Gepost op: 23 december 2017, 12:01:45 »
Micro Seiki RX-5000

preamp Quad 44; Denon PRA-1500; poweramp Harman Kardon Cit 16A; Quad 303; Sony V7700 geïntegreerde versterker met DAC; Pioneer PD S-901; Sony CDP-XA5ES; Marantz CD94-MKII; luidsprekers 4 x Cabasse Galiote; 2 compensators; Celestion 3; JBL L20t; Yamaha NX-E 800, Realistic Minimus 7;  JVC woodcones