Auteur Topic: Fullrange luidspreker op Aliexpres  (gelezen 57306 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #135 Gepost op: 03 februari 2018, 21:57:54 »
Hemels
Dus toch geen slechte tip  ;) Ik kreeg via Youtube al een positieve indruk !!!  ;)
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2018, 12:23:14 door Audiofreak »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #136 Gepost op: 03 februari 2018, 22:07:50 »
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #137 Gepost op: 04 februari 2018, 11:51:22 »
Je gaat je verbazen over het kunnen van deze unit. Wat mij de eerste die een mooi homogeen plaatje wegzet waarin je niks mist of overheerst. Zover ik kan beoordelen zou ik hem graag eens naast de Omnes audio zetten en dan denk ik dat deze unit laat horen dat het nog veel makkelijker en gedetailleerder kan. Sound komt goed los en is er nergens scherp ... Het enige wat ik kan zeggen is dat het af en toe iets te fris klinkt , echter dit is opname afhankelijk. Vind het wel minder storend dan dat je moet gaan zoeken of bepaalde klanken wel worden weergegeven.  Dus opname afhankelijk blijft ook wel bij deze Needle al denk ik wel dat hij wat meer kan weergeven dan andere die ik in het verleden heb beluisterd.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #138 Gepost op: 04 februari 2018, 12:32:59 »
Gerwin, ik ben blij om te horen dat je zo tevreden bent met de luidsprekers. Het was dus toch een goede gok ! Inmiddels heb ik gezien, dat er ook uiterlijk gelijke speakers onder een andere naam te koop zijn (b.v. Aucharm en Audiolabs).
De units zijn ook met grotere magneten en diameters verkrijgbaar.

« Laatst bewerkt op: 04 februari 2018, 12:48:56 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2018, 13:01:58 door Audiofreak »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #140 Gepost op: 04 februari 2018, 14:44:41 »
Leuk dat je moeite beloond wordt, nog veel luisterplezier !
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #141 Gepost op: 04 februari 2018, 17:49:52 »
Wow...die transmissionline is gaaf!
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #142 Gepost op: 06 februari 2018, 21:49:23 »
Heb een 2 setje besteld :popcorn:

Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #143 Gepost op: 06 februari 2018, 21:54:13 »
Heb een 2 setje besteld :popcorn:
Dan is de eerste set dus goed bevallen ! Wat heb je besteld Aucharm, Sonderlink, Sound Hits of Audiolabs ?

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #144 Gepost op: 06 februari 2018, 22:17:45 »
Had de audiolabs al  ;)
Jan je gaat het niet geloven waar deze unit toe in staat is ... Het is echt ongekend!!!
Toen ik hier thuis een demo gaf over hoe mooi het is en ook hier alles onder de indruk was ,leek het mij leuk om wat attack erin te gooien middels een cd van uwe zwager van C-pops . Dat was allemaal heel spannend en indrukwekkend totdat er ergens op de cd een onweersbui voorbij kwam . Vond de audio lab niet zo heel leuk en toen ik het licht aandeed snap ik ook wel waarom . Versterker stond behoorlijk open en unit is niet helemaal kapot , maar heeft hem dusver opgerekt dat er bij een bepaalde frequentie een soort sleep/ trilling erin zit.
Kan het niet over mn hart verkrijgen om dat voor lief te nemen ...zodoende moet ik dat herstellen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #145 Gepost op: 06 februari 2018, 22:23:52 »
(misschien toch een unit overwegen die wat meer kan hebben?...)

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.523
  • Lid van de Adam's family
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #146 Gepost op: 06 februari 2018, 22:43:36 »
(misschien toch een unit overwegen die wat meer kan hebben?...)

Groet,
Jacco

Denk eerder geen muziek meer draaien met opstijgende raketten, dinosaurussen of onweersbuien.
Maar als het weer gebeurd zal ik het melden en kun je idd die vraag gaan stellen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #147 Gepost op: 06 februari 2018, 22:58:03 »
Was natuurlijk maar aan het plagen. Maar goed, niet helemaal zonder reden natuurlijk. Wat meer belastbaarheid zou fijn zijn.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #148 Gepost op: 06 februari 2018, 23:26:54 »
Had de audiolabs al  ;)
Jan je gaat het niet geloven waar deze unit toe in staat is ... Het is echt ongekend!!!
Toen ik hier thuis een demo gaf over hoe mooi het is en ook hier alles onder de indruk was ,leek het mij leuk om wat attack erin te gooien middels een cd van uwe zwager van C-pops . Dat was allemaal heel spannend en indrukwekkend totdat er ergens op de cd een onweersbui voorbij kwam . Vond de audio lab niet zo heel leuk en toen ik het licht aandeed snap ik ook wel waarom . Versterker stond behoorlijk open en unit is niet helemaal kapot , maar heeft hem dusver opgerekt dat er bij een bepaalde frequentie een soort sleep/ trilling erin zit.
Kan het niet over mn hart verkrijgen om dat voor lief te nemen ...zodoende moet ik dat herstellen.
Dat is mij een keer overkomen met een paar Cambridge Audio TL 200 transmission line luidsprekers en die kunnen toch echt wel wat hebben. Ik draaide "Arrival" van Abba en daar zit een lang aanhoudende toon in van een bepaalde frequentie en ik had de "Dynaguard"op mijn Dynaco ST-400 eindversterker niet ingeschakeld staan. Ik draaide op een overdreven volume en plotseling steeg er een rookzuil op uit één van de transmission line poorten, maar ik had de tweeter gelukkig niet opgeblazen, Wel was er daarna enige kanaalongelijkheid.

« Laatst bewerkt op: 07 februari 2018, 09:34:30 door Audiofreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Fullrange luidspreker op Aliexpres
« Reactie #149 Gepost op: 07 februari 2018, 07:34:17 »
Ik heb altijd aangegeven dat je voorzichtig moet zijn met die geluidseffecten en wees gerust, ook grotere systemen zijn daar niet woest van.
Er staat niet voor niets een waarschuwing op dat soort cd's met de mededeling, vooral voorzichtig te zijn met de volumeknop.    ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.