Auteur Topic: Oplossing gezocht  (gelezen 3563 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Oplossing gezocht
« Gepost op: 02 december 2017, 13:48:48 »
Goedemiddag allen,

Zoek een oplossing voor een probleem welke ik zelf niet 123 kan oplossen.
Situatie is dat een persoon gebruik moet maken van een hoortoestel en dus vrij doof is. Op het moment dat de tv aanstaat heeft hij dus moeite om het programma te volgen. In 1e instantie dacht ik het probleem te kunnen ondervangen met een Bluetooth hoofdtelefoon omdat ik van mening was deze via de soundbar te kunnen ontvangen.
Nu blijkt dus de soundbar 1 richtingsverkeer te zijn en kun je alleen maar daar naar toe te kunnen zenden.
De analoog uitgang op de Telfort is fixed en stuurt veel te hard uit op een hoofdtelefoon dus er moet een versterker tussen.
Het kan niet via tv omdat je op moment van hoofdtelefoon gebruik maakt andere uitgangen uit zet en een ander personen geen geluid meer heeft.

Vraag: is het mogelijk om via te hoofdtelefoonuitgang van de versterker een Bluetooth hoofdtelefoon aan te sturen?
Zie namelijk alleen maar USB oplossingen......
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2017, 14:32:43 »
Sennheiser had een draadloze hoofdtelefoon voor dit soort toepassingen met volumeregeling in de hoofdtelefoon. Dat was altijd zo'n hangermodel op IR basis met keuze voor stereo of mono.
« Laatst bewerkt op: 02 december 2017, 19:22:13 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 02 december 2017, 14:50:37 »
Ben ook bang dat je uit gaat komen bij IR ipv Bluetooth.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2017, 15:26:54 »
Nou, dat zou zo maar eens kunnen gaan werken! Zolang het bluetooth protocol overeenkomt zie ik geen belemmeringen. Aandachtspuntje zou kunnen zijn dat je hem moet opladen. Kan niet zo snel terugvinden of hij via de usb-kabel gewoon aan de netstroom kan.

Goede vondst iig
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2017, 15:47:43 »
Volgens mij, maar zeker weten doe ik het ook niet helemaal, zou de dove persoon met een ringleiding geholpen kunnen zijn.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 02 december 2017, 16:24:32 »
Nou, dat zou zo maar eens kunnen gaan werken! Zolang het bluetooth protocol overeenkomt zie ik geen belemmeringen. Aandachtspuntje zou kunnen zijn dat je hem moet opladen. Kan niet zo snel terugvinden of hij via de usb-kabel gewoon aan de netstroom kan.

Goede vondst iig

Via usb .... zou dat werken via tv of soundbar?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 02 december 2017, 19:13:20 »
Nou, dat zou zo maar eens kunnen gaan werken! Zolang het bluetooth protocol overeenkomt zie ik geen belemmeringen. Aandachtspuntje zou kunnen zijn dat je hem moet opladen. Kan niet zo snel terugvinden of hij via de usb-kabel gewoon aan de netstroom kan.

Goede vondst iig

Via usb .... zou dat werken via tv of soundbar?

Als er 5v op staat wel. Een usb stick heeft toch ook sap nodig om te kunnen werken? Zowel de soundbar en de tv zouden dus moeten werken. Ik laad mijn iphone ook op via de usb van de autoradio van Annemiek (terwijl ik tegelijkertijd muziek speel). If all else fails zou je ook een 5v telefoonlader met usb kunnen gebruiken en die gewoon in de netspanning duwen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 02 december 2017, 19:16:11 »
Laatste is een goede ja .... laders in overvloed.
Ga hem bestellen en kijk wel wat doet..... voor die man erg belangrijk,waarvoor begrip!
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2017, 19:37:56 »
Nou, top! Hopelijk gaat het werken zo!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 02 december 2017, 21:51:07 »
Informeer ook eens even naar de eerder genoemde ringleiding. Ik heb in mijn vroegere baan weleens met dove mensen te maken gehad en speciaal voor hen werd een ringleiding aangelegd.

https://www.hoorexpert.nl/nieuws/ringleiding-gehoorapparaat/

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 02 december 2017, 23:43:32 »
X2, of de eerder genoemde Sennheiser hanger-hoofdtelefoon.
Die doen al jaren dienst voor dit soort zaken. Hifi oplossinge  zijn niet per definitie de beste oplossingen in dit soort gevallen.
Met een ringleiding drukken ze op een knopje op het gehoorapparaat en plop! ze kunnen de tv horen.

An inability to grasp science is no argument against it....

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Oplossing gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 03 december 2017, 16:18:52 »
https://www.artikel4you.nl/Webwinkel-Product-210667428/35-mm-24-GHz-Bluetooth-Audio-Zender-A2DP-Stereo-Dongle-Adapter.html?utm_source=marktplaats&utm_medium=cpc-marktplaats&utm_campaign=marktplaats

Zou dit een oplossing zijn icm Bluetooth hoofdtelefoon (jbl met volume regeling)

Ik gebruik een soortgelijk dingetje. Je moet hierbij een beetje uitkijken met vertraging in het geluid tover het beeld.

Ik heb deze en die bevalt goed.

https://www.amazon.de/gp/product/B01B4W40VC/ref=oh_aui_detailpage_o07_s00?ie=UTF8&psc=1

Groeten...