Auteur Topic: Waarom geen elektrostaten?  (gelezen 7973 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Waarom geen elektrostaten?
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2017, 13:48:08 »
Het maakt in principe niet uit of de Marantz aan of uit staat. Meestal laat je de voorspanning op de elektrostaten aanstaan en die zorgt voor het verval. Ik had twee sets ML Stylos in opslag en na een paar jaar ( niet op het net aangesloten gehad) speelden ze alle vier nog prima en waren ook (heel) snel op klank. De vertikale afstraling vond ik niet prettig en als je door de kamer liep was er ook veel 'zoek' in de klank. Dat zal voor de niet-Stylos typen waarschijnlijk veel beter zijn.

An inability to grasp science is no argument against it....

Erik

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Waarom geen elektrostaten?
« Reactie #16 Gepost op: 06 juli 2019, 19:07:32 »
Electrostaten zijn storingsgevoelig, lastig te plaatsen en geven over het algemeen niet veel laag. Ook de versterker waarmee je ze aanstuurd moet overweg kunnen met lage impedanties in het hoog. Het zijn grote immers condensatoren. Maar als aan als ze goed spelen is het onvoorstelbaar mooi. Supertransparant, hoog zoals je nog nooit hoorde.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Waarom geen elektrostaten?
« Reactie #17 Gepost op: 06 juli 2019, 21:26:46 »
En dat ze geen bassen kunnen weergeven zal bij sommige modellen zeker waar zijn, maar niet bij die van mij. Kom maar luisteren!

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Waarom geen elektrostaten?
« Reactie #18 Gepost op: 06 juli 2019, 21:29:36 »
Heb bij Jerry ook eens electrostaten horen bulderen, daar zat ook echt wel laag in. Zoveel dat ik een sub vermoedde..


Groeten, Ando.
Science is no democracy