Auteur Topic: Denon PMA1500AE vs 1500R  (gelezen 19256 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #75 Gepost op: 16 november 2017, 17:52:30 »
als je een Chromcast gebruikt kun je die op een ingang van de receiver hangen.
Maar als je een slimme TV hebt die Netflix en Youtube etc aan boord heeft dan moet je het geluid inderdaad nog van TV naar receiver zien te krijgen.
Gelukkig zijn daar vaak diverse oplossingen voor.

Marcel
   

Chromecast in de HDMI ingang van jouw TV en geen receiver dacht ik zomaar :neenee:

Bram. Ja!!!!!!!!  Wel!!!!!!! een Chromcast op een HDMI ingang van mijn receiver.  Dus Bram fout gedacht. Zoals wel vaker.
Dat is in mijn situatie de juiste manier.   Beeld gaat naar mijn scherm en geluid via de versterkers van de receiver naar mijn luidsprekers.
Perfect beeld en geluid.

De situatie van ckadett16v is een andere.
Hij heeft een smart TV waarop Youtube als app is geinstalleerd en hij moet dus zien dat hij het geluid van zijn scherm naar de receiver krijgt.

Marcel

Of de apps staan al op de horizon box geïnstalleerd  ( Wat ik al eerder heb gevraagd) en kan het gewoon via reciever.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

drums97

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #76 Gepost op: 16 november 2017, 18:49:15 »
ckadett16v,

Wat ik op het www heb kunnen vinden bij Samsung zou je TV een optical digital out moeten hebben.
Je receiver heeft een optical digital ingang. 
Deze zou je met een Tos link kabetje aan elkaar moeten kunnen knopen.  Dat is een glasvezelkabeltje.
Hoeft niet duur te zijn zo'n kabeltje maar ga niet voor de aller goedkoopste.

Verder zie ik dat je receiver op de HDMI out naar de TV de mogelijkheid heeft voor Audio Return Channel (ARC)
Of de TV dat ondersteund kan ik niet vinden.

Maar je zou eigenlijk probleemloos het geluid digitaal naar je receiver kunnen krijgen.

Marcel

+1
Alleen raad ik ARC af. Is met veel apparatuur nog niet optimaal (Handshake problemen). Ik heb dit ook omzeild dmv. een Tos link kabeltje.
Werkt perfect!

Hij kan dan namelijk probleemloos via een tablet/smart telefoon verbonden in zijn WIFI netwerk zijn youtube streamen naar de TV (ook verbonden in zijn netwerk) en geluid via de versterker/receiver afspelen 

ckadett16v

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 18
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #77 Gepost op: 16 november 2017, 22:45:17 »
Ik ben eruit, ik heb het met een optische kabel (dat is toch de juiste naam voor dat glasvezel kabeltje) voor elkaar gekregen.  Iedereen bedankt voor alle adviezen

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #78 Gepost op: 17 november 2017, 06:24:46 »
Goed om te lezen dat je er uit bent en het werkend hebt gekregen.

Dank dat je ons dat nog even laat weten.  Toppie!

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000