Auteur Topic: Denon PMA1500AE vs 1500R  (gelezen 19228 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #15 Gepost op: 07 november 2017, 15:47:41 »
De alwetende Fuhrer heeft gesproken

M.i. een opmerking van bedenkelijk niveau. 
Volgens mij is de meerderheid gezegend met hersencellen en hebben we dit soort opmerkingen niet nodig om onze boodschap over te brengen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #16 Gepost op: 07 november 2017, 16:11:54 »
De alwetende Fuhrer heeft gesproken

M.i. een opmerking van bedenkelijk niveau. 
Volgens mij is de meerderheid gezegend met hersencellen en hebben we dit soort opmerkingen niet nodig om onze boodschap over te brengen.
Het spijt mij Hififreak.

Gr
John
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #17 Gepost op: 07 november 2017, 18:22:14 »

e.e.a is via PB besproken  en we strooien hier een grote berg zand overheen.

 :cheers:


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #18 Gepost op: 07 november 2017, 18:41:29 »

e.e.a is via PB besproken  en we strooien hier een grote berg zand overheen.

 :cheers:


Marcel
Eerst gedaan dan gedacht, heeft menigeen verdriet gebracht.

Gelukkig uitgepraat en bedankt voor het zand Marcel
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #19 Gepost op: 07 november 2017, 18:47:09 »
John,  Graag gedaan.

We maken er verder echt geen woorden aan vuil.

Dan gaan we nu samen verder om ckadett16v aan een fijne set te helpen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #20 Gepost op: 07 november 2017, 19:39:53 »
De alwetende Fuhrer heeft gesproken

M.i. een opmerking van bedenkelijk niveau. 
Volgens mij is de meerderheid gezegend met hersencellen en hebben we dit soort opmerkingen niet nodig om onze boodschap over te brengen.

Klang mag wel....?

Hey Marcel,


Bedankt voor de moeite om alles op "papier" te zetten.  Ik heb nog geen speakers dus ben nog vrij in de keuze. Nu zag ik een marantz 5600 voorbij komen met Dali 505 speakers zou dit een goede keuze zijn? Ik ken alleen de Opti.con 5 maar dat idd een hele andere prijsklasse🤣🤣.

Overigens heb ik de horizon box van Ziggo ik weet niet of je die het beste aan kan sluiten op de 5600 of de tv voor eventueel youtube of beide wellicht, zit er jammer genoeg niet zo in.  Zooveel aansluitingen op versterkers tegenwoordig🤣🤣

Vlgns mij zit er analoog uit op je horizon tv box ..... kortom de Dac hebbie al in huis. Dropveter naar de amp en u heeft geluid van tv.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #21 Gepost op: 07 november 2017, 20:04:17 »
De alwetende Fuhrer heeft gesproken

M.i. een opmerking van bedenkelijk niveau. 
Volgens mij is de meerderheid gezegend met hersencellen en hebben we dit soort opmerkingen niet nodig om onze boodschap over te brengen.

En ik vind jouw denken over deze uitspraak van Jhon erg overtrokken en overcorrect of Hitler, ceasar, stalin of pol pot erbij

word bijgehaald om iets te benadrukken is gewoon normaal.anders bekijk even de humor van de engelsen,fransen betreffende

het denken en beleving in deze. Ik vind dus de sencuur jouwer zijd's ruiken naar een beetje dictatuur en dat wil jij toch niet

Henk? we leven toch in een free world of??
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #22 Gepost op: 07 november 2017, 20:17:15 »
De alwetende Fuhrer heeft gesproken

M.i. een opmerking van bedenkelijk niveau. 
Volgens mij is de meerderheid gezegend met hersencellen en hebben we dit soort opmerkingen niet nodig om onze boodschap over te brengen.
En ik vind jouw denken over deze uitspraak van Jhon erg overtrokken en overcorrect of Hitler, ceasar, stalin of pol pot erbij word bijgehaald om iets te benadrukken is gewoon normaal.anders bekijk even de humor van de engelsen,fransen betreffende het denken en beleving in deze. Ik vind dus de sencuur jouwer zijd's ruiken naar een beetje dictatuur en dat wil jij toch niet

Henk? we leven toch in een free world of??

Deze discussie gaan we niet voeren.


Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #23 Gepost op: 07 november 2017, 20:17:44 »
Ja das ook nog een idee.

Heeft de Horizon box een analoog stereo uitgang?  Dan kun je deze inderdaad dropveteren naar een gewone stereoversterker.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #24 Gepost op: 07 november 2017, 20:19:52 »
Bram,

Heb je het gedeelte gemist waar het ging over het overgooien met een enorme bult zand.
Graag on topic verder en de rest laten we voor wat het is aub.

Dus als je een zinnige bijdrage hebt om ckadett16v te helpen met het vinden van een voor hem passende set , dan graag.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

ckadett16v

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 18
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #25 Gepost op: 07 november 2017, 20:40:17 »
Wat ik persoonlijk mooi vindt klinken is de Opticon 5 en de b&w 684. Dus zoek n beetje iets gebruikt wat daar in de buurt komt, nieuw is geen optie met twee kleine boefjes in huis😂😂. Ben bang dat er nog wel wat gedrukt wordt op de conussen als ze net zo zijn als ik vroeger en daar lijkt het wel op😂

Dus weet niet of de Dali 505 daar in de buurt komt

En is een Onkio tx-nr 414 iets heeft tenminste hdmi aansluitingen want dat schijnt beter te zijn toch?


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #26 Gepost op: 07 november 2017, 21:06:21 »
Wat ik persoonlijk mooi vindt klinken is de Opticon 5 en de b&w 684. Dus zoek n beetje iets gebruikt wat daar in de buurt komt, nieuw is geen optie met twee kleine boefjes in huis😂😂. Ben bang dat er nog wel wat gedrukt wordt op de conussen als ze net zo zijn als ik vroeger en daar lijkt het wel op😂

Dus weet niet of de Dali 505 daar in de buurt komt

En is een Onkio tx-nr 414 iets heeft tenminste hdmi aansluitingen want dat schijnt beter te zijn toch?

HDMI is handiger.  Tenminste dat vind ik.  En of je die Dali 505 goed gaat vinden klinken kom je maar op 1 manier achter en dat is gaan luisteren.
Maar luister altijd met in gedachte dat het bij jou thuis wel anders kan uitpakken.  Akoestiek is a bitch.

http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr414-75913.html

Die Onkyo heeft inderdaad 6 x HDMI in en 1 x out.  2 x toslink (optisch digitaal) en 2 x spdiff (coax digitaal) en diverse analoge ingangen en een pre-out en een pre-out voor een subwoofer.
Heeft de mogelijkheid om Spotify te streamen. 

Kortom, wat wil een mens nog meer en dat voor €?,-  Nou ja, een roomcorrectie systeem onder de kap. Ik kan zo snel niet vinden of dit apparaat iets als Audyssey heeft.

En sterkte met de boel heel houden met de huisboefjes.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #27 Gepost op: 08 november 2017, 07:48:11 »
De alwetende Fuhrer heeft gesproken

M.i. een opmerking van bedenkelijk niveau. 
Volgens mij is de meerderheid gezegend met hersencellen en hebben we dit soort opmerkingen niet nodig om onze boodschap over te brengen.

En ik vind jouw denken over deze uitspraak van Jhon erg overtrokken en overcorrect of Hitler, ceasar, stalin of pol pot erbij

word bijgehaald om iets te benadrukken is gewoon normaal.anders bekijk even de humor van de engelsen,fransen betreffende

het denken en beleving in deze. Ik vind dus de sencuur jouwer zijd's ruiken naar een beetje dictatuur en dat wil jij toch niet

Henk? we leven toch in een free world of??

Jouw kijk op deze zaak deel ik geenszins en van dictatuur is totaal geen sprake. 
Ik leef gelukkig in een totaal andere wereld dan jij Bram en dat baseer ik op hoe je je hier presenteert.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #28 Gepost op: 08 november 2017, 08:08:05 »
X2
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Denon PMA1500AE vs 1500R
« Reactie #29 Gepost op: 08 november 2017, 08:36:09 »
Wat ik persoonlijk mooi vindt klinken is de Opticon 5 en de b&w 684. Dus zoek n beetje iets gebruikt wat daar in de buurt komt, nieuw is geen optie met twee kleine boefjes in huis😂😂. Ben bang dat er nog wel wat gedrukt wordt op de conussen als ze net zo zijn als ik vroeger en daar lijkt het wel op😂

Dus weet niet of de Dali 505 daar in de buurt komt

En is een Onkio tx-nr 414 iets heeft tenminste hdmi aansluitingen want dat schijnt beter te zijn toch?

HDMI is handiger.  Tenminste dat vind ik.  En of je die Dali 505 goed gaat vinden klinken kom je maar op 1 manier achter en dat is gaan luisteren.
Maar luister altijd met in gedachte dat het bij jou thuis wel anders kan uitpakken.  Akoestiek is a bitch.

http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr414-75913.html

Die Onkyo heeft inderdaad 6 x HDMI in en 1 x out.  2 x toslink (optisch digitaal) en 2 x spdiff (coax digitaal) en diverse analoge ingangen en een pre-out en een pre-out voor een subwoofer.
Heeft de mogelijkheid om Spotify te streamen. 

Kortom, wat wil een mens nog meer en dat voor €?,-  Nou ja, een roomcorrectie systeem onder de kap. Ik kan zo snel niet vinden of dit apparaat iets als Audyssey heeft.

En sterkte met de boel heel houden met de huisboefjes.

Marcel

Marcel ondanks de goede bedoelingen.... maar waarom in hemelsnaam een reciever? De man wil 2 luidsprekers aansturen en geluid van tv naar de amp.
In mijn optiek is wat je adviseert veel te omvattend dan de wens van de klant .
Natuurlijk heeft een reciever voordelen,  maar hij heeft zeker ook nadelen.
Mocht het namelijk echt om het digitale domein gaan zijn er tegenwoordig ook daar  2 kanaals versterkers voor met optische ingangen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200