Auteur Topic: Message refused by spamfilter  (gelezen 1582 keer)

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.435
Message refused by spamfilter
« Gepost op: 25 oktober 2017, 22:37:19 »
Ik kreeg vandaag deze melding bij het verzenden van een antwoord op een email:



Het gekke is, dat deze mail de zoveelste was in een aantal reply's en dat gaf nooit problemen.
Via een Ziggo-account ging het wel goed.
Wat kan ik doen om dit op te lossen en in de toekomst te voorkomen?

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Message refused by spamfilter
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:29:44 »
Mails lopen via diverse mailservers op het internet. Bij de ene staat het spamfilter wat strakker dan bij de andere. De route die de mail neemt kun je niet zelf bepalen, dus soms is het een kwestie van geluk hebben.
Spamfilters reageren onder andere op bepaalde lettercombinaties. Een klant van mij had grote problemen met spamfilters vanwege zijn achternaam: Dirne. Emailadres gewoon moeten veranderen, werd heel veel geblokkeerd.
Het kan dus zijn dat je net een 'verdachte' lettercombinatie in je mail of eem bijlage hebt staan.
Science is no democracy