Auteur Topic: MM phono trap met USB power supply  (gelezen 39408 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #135 Gepost op: 03 april 2016, 10:18:20 »
Zeker Peter ik neem hem mee as meeting.

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #136 Gepost op: 03 april 2016, 10:31:56 »
Jacco heeft z'n "eerste kindje" met een beetje weemoed achter gelaten en is een 15 min. richting huis gereden na een fijne middag en avond! Het kindje dat hij heeft achtergelaten. voldoet in alle opzichten van wat ik ervan had gehoopt. keurig netjes afgewerkt, in een mooie behuizing ( enerzijds logisch daar ik deze zelf had aangedragen via eBay) versterkt meer dan voldoende via de AUX ingang van mijn Bryston. Speelt met ruim voldoende dynamiek super strakke bass en super mid en hoog. Kortom het is een heel mooi apparaat geworden die, zoals René terecht zegt in zijn post perfect aansluit op de rest van mijn set-up. Zoals ik al eens eerder aangaf gun ik Jacco het meer als een Graham Slee of Pro-Ject. En dit mede door een forum als HiFiFreaks al kende ik Jacco al via het blauwe..
Good Posting 

Mooi om te lezen dat je tevreden bent.  ;)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #137 Gepost op: 07 april 2016, 17:47:00 »
Nou, bij MC komt iets meer kijken dan een hogere versterkingsfactor. De aanpassing van het element komt vrij nauw qua afsluiting. Is niet echt aan te raden.

Groet,
Jacco
Dan lees ik twee verschillende dingen. In het draaitafelboek van Elektor doen ze het wel op die manier. De schakeling ziet hetzelfde uit als die van jou, zonder USB gedeelte. Twee opamps met daartussenin het filter. Verder hebben ze in de tegenkoppeling een LF411 als integrator gebruikt, zodat er geen condensatoren in het signaalweg zitten.

Wie heeft er gelijk?
Of is het als volgt: het kan wel, maar het is niet aan te raden.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #138 Gepost op: 07 april 2016, 20:25:39 »
Bij MC is het juist het geheim van de smid om te werken met een variabele ingangsimpedantie. De geijkte manier is dan om een trafo te gebruiken. Een wat botte manier is het gebruik van afsluitweerstanden, maar kan natuurlijk ook. In het slechte geval gooi je dan wat spanning weg, maar als je wat extra gain hebt is dat niet zo erg. Wel weer kans op wat meer ruis. Tegenwoordig zijn er een hoop goede OpAmps die het kunstje kunnen.

Een elegante oplossing is het gebruik van een jfet en een actieve manier van het regelen van de ingangsimpedantie. Ook is hier de kans op ruis aanwezig dus een goede voeding kan geen kwaad.

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #139 Gepost op: 27 maart 2024, 21:22:33 »
Vandaag een melding op FB, de MM phono pre viert zijn verjaardag. 8 jaar geleden alweer, waar blijft de tijd? Staat inmiddels zijn werk te doen bij Paul.



Groet,
Jacco


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #140 Gepost op: Vandaag om 08:40:14 »
Tijd gaat snel maar de herinnering blijft.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: MM phono trap met USB power supply
« Reactie #141 Gepost op: Vandaag om 09:54:36 »
Tot volle tevredenheid.



Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk