Auteur Topic: Winterbanden  (gelezen 21287 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Winterbanden
« Reactie #30 Gepost op: 22 oktober 2017, 11:50:34 »
Als je er geen voordeel van in wil zien prima.
Zoals gezegd, als je het wel heb mogen proeven, nooit meer anders.

MIjn motivatie is trouwens mede ingegeven daar ik regelmatig bij de oosterburen op bezoek ga en het in de Ardennen wel van pas kan komen. 
Afgelopen jaar was ik er terwijl mijn winterbanden in de garage lagen en ik kan je zeggen, dat was echt minder.    :o
Ik heb zelf jaren met winterbanden gereden en dat beviel echt prima. Heb nu de winters doorgereden met goed profiel en dat beviel mij ook goed. Om het geld hoef ik het niet laten, wat ook al even geschetst werd, maar als ik vaak naar de Ardennen en bij onze oosterburen was, had ik ze er ook onder gehad.

De freule haar Twingo staat op vier seizoenen banden, meer omdat het veel regent in ons kikkerlandje.

Maar u heeft prachtig lichtmetaal voor de winterbanden.! Toppie!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Winterbanden
« Reactie #31 Gepost op: 22 oktober 2017, 11:53:06 »


 ;)
Oef, feiten. Daar wil men natuurlijk niet aan.

Groet,
Jacco
Jawel hoor, u las mijn betoog toch mr Dekkers!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Winterbanden
« Reactie #32 Gepost op: 22 oktober 2017, 12:04:59 »


 ;)
Oef, feiten. Daar wil men natuurlijk niet aan.

Groet,
Jacco
Jawel hoor, u las mijn betoog toch mr Dekkers!
Zeker, en ik bedoelde ook zeker niet u in persoon.

Trouwens, waar ik verder op let zijn de labels die erbij gegeven worden. Die geven dan aan hoe goed ze het doen op nat wegdek, lawaai en brandstofverbruik.

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Winterbanden
« Reactie #33 Gepost op: 23 oktober 2017, 08:04:28 »
Als je er geen voordeel van in wil zien prima.
Zoals gezegd, als je het wel heb mogen proeven, nooit meer anders.

MIjn motivatie is trouwens mede ingegeven daar ik regelmatig bij de oosterburen op bezoek ga en het in de Ardennen wel van pas kan komen. 
Afgelopen jaar was ik er terwijl mijn winterbanden in de garage lagen en ik kan je zeggen, dat was echt minder.    :o
Ik heb zelf jaren met winterbanden gereden en dat beviel echt prima. Heb nu de winters doorgereden met goed profiel en dat beviel mij ook goed. Om het geld hoef ik het niet laten, wat ook al even geschetst werd, maar als ik vaak naar de Ardennen en bij onze oosterburen was, had ik ze er ook onder gehad.

De freule haar Twingo staat op vier seizoenen banden, meer omdat het veel regent in ons kikkerlandje.

Maar u heeft prachtig lichtmetaal voor de winterbanden.! Toppie!

Volgens mij was ik die iets aangaf over kostenoverweging.  Dat was zeker niet persoonlijk bedoelt.
Maar over het algemeen worden winterbanden niet gekocht bij een auto vanwege de extra uitgave en of het onzin wordt gevonden.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Winterbanden
« Reactie #34 Gepost op: 23 oktober 2017, 08:05:50 »

Winterbanden! in het platte nederland? grote onzin er word hier in nl ruimschoots gestrooit met zout op de wegen

er dwarrelt nog geen sneeuwvlokje en de wegen zijn welhaast wit van het zout.

In duitsland zijn ze veel gierige met zout strooien,en meestal is het daar aangevuld met zand,en inderdaad kun je problemen

met de verzekermaatschapijen krijgen als je geen winterbanden hebt,maar voor de rest word er niet gecontroleerd op

winterbanden daarzo.

Het is natuurlijk anders als in bergachtig gebied woont zoals de alpen maar in nl hebben we ja geen alpen of bergen of het

zou de veluwse heuvelrug moeten zijn heel mischien :think:

Ja Bram, je hebt volkomen gelijk.   

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Winterbanden
« Reactie #35 Gepost op: 23 oktober 2017, 08:30:20 »
Moet eigenlijk gewoon kunnen Ando, tegenwoordig ligt de temperatuur bijna, op de zomer na, in alle seizoenen zo ongeveer gelijk.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het komt toch heel erg regelmatig voor dat ik in de ochtend in alle vroegte met temperaturen van rond de 0 graden Celcius te maken heb.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Winterbanden
« Reactie #36 Gepost op: 23 oktober 2017, 11:38:37 »
Moet eigenlijk gewoon kunnen Ando, tegenwoordig ligt de temperatuur bijna, op de zomer na, in alle seizoenen zo ongeveer gelijk.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het komt toch heel erg regelmatig voor dat ik in de ochtend in alle vroegte met temperaturen van rond de 0 graden Celcius te maken heb.


Marcel
Daar heb je gelijk in Marcel. :)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Winterbanden
« Reactie #37 Gepost op: 23 oktober 2017, 20:53:54 »
Ik heb winterbanden gekocht omdat ik hier met sneeuw absoluut niet wegkom. Ik zit op een lichte heuvel en er wordt niet gestrooid. Ze gaan erop met 12 graden als ik het hier zo lees.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Winterbanden
« Reactie #38 Gepost op: 23 oktober 2017, 22:22:43 »
Ik heb winterbanden gekocht omdat ik hier met sneeuw absoluut niet wegkom. Ik zit op een lichte heuvel en er wordt niet gestrooid. Ze gaan erop met 12 graden als ik het hier zo lees.
Dat lijkt me geen overbodige luxe in dat heuvelachtige gebied waar jij woont en de Zeven Heuvelenweg of de weg van Beek naar Berg en Dal zou ik met sneeuw niet graag op zomerbanden berijden.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Winterbanden
« Reactie #39 Gepost op: 27 november 2017, 22:51:52 »
Ik heb nog nooit winterbanden gehad en zal ze ook nooit kopen.
Een goede set banden is in dit klimaat voldoende.

 Toppie! Toppie!

je passeert ook Bad Bentheim niet dus.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Winterbanden
« Reactie #40 Gepost op: 27 november 2017, 22:55:01 »
Winterbanden hebben naar mijn mening ook in ons klimaat absoluut zin.

Ten eerste heb je bij koude en natte omstandigheden heel veel meer grip dan met zomerbanden.
En grip zorgt er voor dat je een flink kortere remweg hebt dan met zomerbanden.
Het defensief rijden zou zowel met zomer als met winterbanden moeten.

Voor het gemak en uit kostenoverweging zou je voor all season banden kunnen kiezen , maar dat is en blijft altijd een compromis.

Een goede set banden onder de auto betekend dat je banden hebt die aangepast zijn aan het seizoen.
Dat is van belang voor je eigen veiligheid maar zeker ook voor de veiligheid van een ander.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb een slipcursus (meerdere) gehad waarbij iemand met een auto op winterbanden deze niet of nauwelijks in een slip kon krijgen op koude natte gladde ondergrond.
Alle anderen , waaronder ik, gleden alle kanten op en vooral onze remweg was heel erg veel langer. 
En ik heb anderen al eens zien modderen om van de parkeerplaats bij onze flat weg te komen met sneeuw.  Mijn auto was zonder problemen en geglibber van de parkeerplaats te rijden.

Ieder moet weten wat hij doet en mag van mij roepen dat winterbanden onzinnig zijn. Succes!  Ik weet wel beter.
Ik hoop alleen nooit dat je achter me rijdt en ik wel op tijd stil sta en jij de achterkant van mijn auto nodig hebt om tot stilstand te komen.
De voetganger of fietser zal mij dankbaar zijn en wij regelen het verder wel met de verzekering.  Eens kijken wie zijn schade gaat verhalen bij de ander.

Marcel

kweet niet wat het is, maar met klein beetje opvriezing of sneeuw merk ik een verschil in de omgeving Elten of Maastricht. Niet in Westfriesland.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Winterbanden
« Reactie #41 Gepost op: 27 november 2017, 22:56:53 »
Winterbanden hebben naar mijn mening ook in ons klimaat absoluut zin.

Ten eerste heb je bij koude en natte omstandigheden heel veel meer grip dan met zomerbanden.
En grip zorgt er voor dat je een flink kortere remweg hebt dan met zomerbanden.
Het defensief rijden zou zowel met zomer als met winterbanden moeten.

Voor het gemak en uit kostenoverweging zou je voor all season banden kunnen kiezen , maar dat is en blijft altijd een compromis.

Een goede set banden onder de auto betekend dat je banden hebt die aangepast zijn aan het seizoen.
Dat is van belang voor je eigen veiligheid maar zeker ook voor de veiligheid van een ander.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb een slipcursus (meerdere) gehad waarbij iemand met een auto op winterbanden deze niet of nauwelijks in een slip kon krijgen op koude natte gladde ondergrond.
Alle anderen , waaronder ik, gleden alle kanten op en vooral onze remweg was heel erg veel langer. 
En ik heb anderen al eens zien modderen om van de parkeerplaats bij onze flat weg te komen met sneeuw.  Mijn auto was zonder problemen en geglibber van de parkeerplaats te rijden.

Ieder moet weten wat hij doet en mag van mij roepen dat winterbanden onzinnig zijn. Succes!  Ik weet wel beter.
Ik hoop alleen nooit dat je achter me rijdt en ik wel op tijd stil sta en jij de achterkant van mijn auto nodig hebt om tot stilstand te komen.
De voetganger of fietser zal mij dankbaar zijn en wij regelen het verder wel met de verzekering.  Eens kijken wie zijn schade gaat verhalen bij de ander.

Marcel
Good Posting Good Posting

 Good Posting

Eenmaal de voordelen geproefd, nooit meer anders.

Ik heb ze al klaar staan.



Helemaal met voorgaande sprekers eens.
Ik heb mensen tientallen malen voor me op zomer- of mogelijk all-season-banden (die laatste leveren standaard zeg maar 70% van wat mogelijk is) over de weg zien glibberen waar ik op winterbanden volledig strak reed en dan denk ik liever niet over een noodstop bij die eersten.
Ik heb al mijn dochters een set winterbanden (+ velgen van de sloop) gegeven toen ze een auto kochten en wissel ze zelf ergens eind november..

ik wacht op de zonnige dag om de klus uit te voeren.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Winterbanden
« Reactie #42 Gepost op: 28 november 2017, 07:45:34 »
Ik heb nog nooit winterbanden gehad en zal ze ook nooit kopen.
Een goede set banden is in dit klimaat voldoende.

 Toppie! Toppie!

je passeert ook Bad Bentheim niet dus.

Tuurlijk wel,dat doe ik 1x in de 10jr en dan op een zomerse dag en wel op de fiets.

S'winters met ijssel en sneeuw kom je met winterbanden ook niet die stijle straten omhoog,Het wil wel soms lukken

met sneeuwkettingen,Maar om vanuit nl met dat weer sneeuwkettingen te monteren voor dat je Bentheim binnen rijd

als toerist, moet je wel allert zijn voor bevroren vingers :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Winterbanden
« Reactie #43 Gepost op: 28 november 2017, 10:54:55 »
Ik heb met een auto van de zaak in Amsterdam weleens tegen een brug op staan slippen waar anderen moeiteloos bij op reden dus het heeft wel degelijk zin op bepaalde momenten. ( en ja Bram, ik rijd al sinds mijn twaalfde* op en in een keur van voertuigen bij tal van ondergrondsituaties en weet hoe ik de minste kans maak om de wielen te laten slippen).

* op privéterrein uiteraard.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Winterbanden
« Reactie #44 Gepost op: 28 november 2017, 11:05:45 »

Vreemd,dus anderen reden moeiteloos omhoog en jij bleef maar slippen.

Conclussie mijnerzijds oudere banden en geen of weinig profiel :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65