Auteur Topic: De beste smartphones.  (gelezen 5548 keer)

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De beste smartphones.
« Reactie #15 Gepost op: 29 december 2017, 11:05:03 »
Helemaal niemand met een Oneplus?

Marcel

Nee.. ik heb besloten om begin dit jaar nadat de beveiligingsupdates niet meer kwamen van mijn Nexus 5 eens de gok te wagen met een custom android installatie. Het was even prutsen, maar nu werkt het perfect. Als de batterij over een tijdje minder wordt, koop ik gewoon een ander en schroef hem uit elkaar, vervang die en dan kan ie weer een jaartje extra mee. Elke keer wat nieuws is leuk, maar het hoeft niet als je er even wat moeite voor doet. Geldt ook voor de Samsung van mijn vader. De software daar op is dramatisch, maar na wat knutselwerk van mijn kant staat daar nu ook een custom ROM op, zonder samsung zooi, hij ook weer blij. Geen iphones benodigd :)

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: De beste smartphones.
« Reactie #16 Gepost op: 29 december 2017, 23:45:21 »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De beste smartphones.
« Reactie #17 Gepost op: 30 december 2017, 10:46:34 »
Helemaal niemand met een Oneplus?

Marcel

kwam het vandaag tegen in dit artikel. https://www.wired.com/2015/02/why-im-saying-goodbye-to-apple-google-and-microsoft/#comments

Interessant stuk leesvoer.  Zeker iets om over na te denken.

Afhankelijk zijn we al lang van de technologie die door een klein aantal reuzen wordt aangeboden.
We zouden zeker meer moeten nadenken over informatie die we wel willen en niet willen delen.
Bij het installeren van apps op mijn telefoon kijk ik altijd zeer aandachtig naar de machtigingen die de app wil hebben.
Ook al is de app nog zo interessant en ik zie dat deze in mijn adresboek en foto's wil kunnen kijken en het is een navigatie app dan ga ik op zoek naar een andere.
Inmiddels heb ik Android 8 op mijn Oneplus 3T en ook daar kan ik nog per app aangeven wat deze wel en niet mag.
Tot nu toe ga ik ook redelijk voor gemak maar wel kritisch blijvende. Steeds wel bewust van big brother.
Over Linux ben ik al wel een tijdje aan het nadenken. Maar ik heb nog geen besluit genomen.
Bij mij zitten Windows en zeker de gewone Android me niet in de weg en voelt het voor mij nog als technologie wel als hulpmiddel.
Gelukkig ben ik, vind ik, dat ik niet verslaafd ben aan technologie. Ik ben gebruiker van de spullen in de huidige maatschappij.
Mijn computer en telefoon staan ook vaak uit. 
Zeker als de misses en ik samen thuis zijn staan telefoons vaak uit.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De beste smartphones.
« Reactie #18 Gepost op: 02 januari 2018, 12:41:59 »
Het is zeker een interessant stuk. Ik denk er ook al een tijd over na. Op mijn telefoons staat lineage (een variant van android die je meer controle geeft) vrijwel zonder Google apps. (geen google search, geen google maps, etc. ) Ik gebruik startpage voor zoeken op al mijn apparaten en here.com en openstreetmap voor navigatie. Het is net wat minder dan google, maar het feit dat je privacy beter gewaarborgd is mij dat wel waard. Zelfde geldt voor Linux. Het is zeker niet geweldig als OS, maar heeft zijn nadelen, net als windows en MacOS. Het is voor de meeste taken wel goed genoeg. Daarom doe ik een aantal privé zaken wel op een Linux laptop (met Ubuntu 17). Voor een deel van mijn werk is het helaas nog niet goed genoeg. Een aantal zaken zoals toegang tot omgevingen van klanten werken alleen fatsoenlijk vanaf windows en de opties van Libreoffice ondersteunen nog niet alles dat ik nodig heb, dus voorlopig blijf ik Windows voor werk nog wel gebruiken. Wel met de instellingen en de (apart geinstalleerde) firewall zo ingesteld dat er zo min mogelijk weglekt. Beter dan niks..