Auteur Topic: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?  (gelezen 21372 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2017, 17:47:18 »
Oke...doei.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #31 Gepost op: 20 oktober 2017, 21:20:06 »
Voor mij is dat de speaker (binnen je budget) met de beste meetwaarden.....zoals de Dutch & Dutch speakers die ik nu heb.

Een speaker die afwijkt van een perfecte meeting kleurt. Dus dat is wat ik bedoel met kleuring.

Gr. Hans

Ik ben het daar wel mee eens. Maar het is wel opmerkelijk dat verschillende luidsprekers uit het hoogste kwaliteitssegment (met de best mogelijke meetwaarden) zo verschillend kunnen klinken. Ik denk dat de Geithains die ik gebruik zeker wel in in het hoogste kwaliteitssegment vallen, maar ik zou niet willen zeggen dat ze kleurloos zijn. Idem ATC/Kii/Barefoot en ook D&D..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #32 Gepost op: 20 oktober 2017, 21:43:30 »
De Kii en de Dutch & Dutch doen niet veel voor elkaar onder. In de zin dat ze niet heel erg verschillend klinken. Tenminste als ik een test mag geloven...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #33 Gepost op: 21 oktober 2017, 06:19:33 »
De Kii en de Dutch & Dutch doen niet veel voor elkaar onder. In de zin dat ze niet heel erg verschillend klinken. Tenminste als ik een test mag geloven...

Gr. Hans

Heb wel de vermoedens dat jouw speakers niet meer klinken en meten zoals de originelen van d&d,ze zijn toch gehoormatig

aangepast aan jouw smaak bij d&d?.Dus de vraag of ze nu wel recht klinken heb ik zo mijn twijfels over,mag dat? :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #34 Gepost op: 21 oktober 2017, 07:57:18 »
Als jij antwoorden gaat geven op vragen die ik aan jou stel dan geef ik antwoord op vragen die jij stelt.

Tot die tijd zal je het moeten doen met goed lezen en geen conclusies trekken waarvan je niet helemaal weet of die uit je eigenste brein zijn ontsproten of dat ik die daadwerkelijk zo heb geschreven.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #35 Gepost op: 21 oktober 2017, 07:58:33 »
Voor mij is dat de speaker (binnen je budget) met de beste meetwaarden.....zoals de Dutch & Dutch speakers die ik nu heb.

Een speaker die afwijkt van een perfecte meeting kleurt. Dus dat is wat ik bedoel met kleuring.

Gr. Hans

Ik ben het daar wel mee eens. Maar het is wel opmerkelijk dat verschillende luidsprekers uit het hoogste kwaliteitssegment (met de best mogelijke meetwaarden) zo verschillend kunnen klinken. Ik denk dat de Geithains die ik gebruik zeker wel in in het hoogste kwaliteitssegment vallen, maar ik zou niet willen zeggen dat ze kleurloos zijn. Idem ATC/Kii/Barefoot en ook D&D..

Tijdje terug een test gelezen: De Kii en Dutch &Dutch klonken volgens die testmeneer/mevrouw bijna hetzelfde. Geen idee of ik dat nog terug kan vinden.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #36 Gepost op: 21 oktober 2017, 09:26:49 »
Op zich natuurlijk niet zo vreemd.  Als je tien speakerbouwers opdracht geeft een speaker te bouwen, zouden ze met het eindproduct toch allemaal dicht bij elkaar moeten eindigen als ze hetzelfde nastreven? 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #37 Gepost op: 21 oktober 2017, 09:54:41 »
Op zich natuurlijk niet zo vreemd.  Als je tien speakerbouwers opdracht geeft een speaker te bouwen, zouden ze met het eindproduct toch allemaal dicht bij elkaar moeten eindigen als ze hetzelfde nastreven?
Ze zullen als serieuze producent zeker proberen om hun product zo natuurgetrouw mogelijk te laten weergeven.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #38 Gepost op: 21 oktober 2017, 10:25:02 »
Ik heb ooit een avondje Yamaha's en Sonus Fabers beluisterd.  Kwam toch verdacht dicht bij elkaar qua afmeting en klank.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #39 Gepost op: 21 oktober 2017, 11:06:57 »
Ik denk dat we meer naar tevredenheid streven dan naar perfectie,immers dan zou je van alles het beste moeten kopen.
Nog afgezien van de akoustiek die dan ook optimaal moet zijn.
I love vintage.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #40 Gepost op: 21 oktober 2017, 11:33:17 »
Vooral luidsprekers die, op welke wijze dan ook, proberen de invloed van de luisterruimte te beperken (cardoïdestreven) zullen bij het beluisteren meer op elkaar gaan lijken dan de luidsprekers die dat niet doen, zeker in verschillende ruimtes.
Het streven naar de perfecte set hoeft naar mijn overtuiging muziekgenieten helemaal niet in de weg te zitten maar de stroming die van demoruimte naar demoruimte loopt met een stapeltje cd's van Andreas Vollenweider, Thom Rotella en de Pawnshop zou wel de verdenking op zich kunnen laden meer naar pingeltjes en brushgeluidjes te luisteren dan van muziek te genieten maar ook dat is geen wet van meten en perceptie eh.. meden en perzen.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2017, 11:38:16 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #41 Gepost op: 21 oktober 2017, 11:35:39 »
Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?

Graag reactie en motivatie.
Hoe ziet de perfecte set eruit?

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #42 Gepost op: 21 oktober 2017, 12:18:44 »
Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?

Graag reactie en motivatie.
Hoe ziet de perfecte set eruit?
Daar vraag je wat, voor mij is het deze maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn. ;D
Eens buizen altijd buizen.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #43 Gepost op: 21 oktober 2017, 12:48:50 »
Op zich natuurlijk niet zo vreemd.  Als je tien speakerbouwers opdracht geeft een speaker te bouwen, zouden ze met het eindproduct toch allemaal dicht bij elkaar moeten eindigen als ze hetzelfde nastreven?

Zou je zeggen...vraag is of de 10 speakerbouwers dit willen.

Gr. Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Staat het streven naar de perfecte set het genieten van muziek in de weg?
« Reactie #44 Gepost op: 21 oktober 2017, 13:49:15 »
Bepaalde producenten niet en ik heb wel eens horen roepen dat Harbeth bewust afwijkt.  Of het waar is weet ik niet.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.