Auteur Topic: The Hallograph Soundfield Optimizer  (gelezen 44737 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #15 Gepost op: 02 oktober 2017, 16:45:29 »
Die dingen zijn al jaren op de markt. Hifi News was er vrij positief over indertijd en die neem ik wel serieus op Kenn Kesler na dan.

Die logica snap ik nooit echt.. als iemand ooit iets zegt wat klopt betekent dat niet dat wat diegene zegt altijd klopt..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #16 Gepost op: 02 oktober 2017, 17:23:09 »
Nee zeker niet, ik zelf ga op beurzen e.d. dan ook zeker zelf luisteren. Maar omgedraaid heb ik wel wat moeite met mensen die een mening hebben zonder ooit te luisteren en daar zijn er hier zeker meer dan gemiddeld van te vinden. Dat vind ik dan ook wel grappig van Theo Wubbolts die normaal gesproken toch wel een "heiden" is die kennelijk nu met stroom toch " bekeerd" is. Wanneer komen de kabels  :police:
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 17:25:22 door Carl »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #17 Gepost op: 02 oktober 2017, 18:59:44 »
en daar zijn er hier zeker meer dan gemiddeld van te vinden.
Daarom is dit mijn favoriete forum, niet van die luchtfietserij Jomanda gevoelens. Ik ga ook niet mijn vinger in kokend water te steken om te voelen of het pijnlijk is. Een beetje gezond verstand en nadenken kan geen kwaad.
Ik kijk meer naar hoe de technische mensen onder ons het doen, die hebben geen rekjes staan of schaaltjes of dure kabels.
Bij Theo Wubbolts moet de kachel ook branden, die past zijn denkwijze ook aan het te verkopen product aan. Heb de website bezocht, geneuzel over de stroomverzorging, dure stekkerblokken etc, etc.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 19:26:54 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #18 Gepost op: 02 oktober 2017, 19:21:52 »
Ik las toevallig net een oude column van John Crabbe. Hij had zich nogal negatief uitgelaten over mensen die geloofden in richtingsgevoeligheid van kabels. Een paar maanden later is hij daarop teruggekomen omdat hij tot de ontdekking kwam dat hij zaken over het hoofd had gezien. Klasse hoor. En die Theo Wubbolts komt me eigenlijk wel integer over, maar iedereen kan dwalen. Kortom ik sta open voor alle kanten/kampen als er maar ook geluisterd wordt.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 20:12:37 door Carl »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #19 Gepost op: 02 oktober 2017, 19:33:49 »
Ik sta in het kamp waar het technisch te verklaren is en niet in het kamp waar je er voor een deel in moet geloven om het te horen.
Eens buizen altijd buizen.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #20 Gepost op: 02 oktober 2017, 20:19:41 »
Ik geloof niet dat er veel in dat laatste kamp zitten Renees. Dit is dus geen eerlijke tegenstelling  :sceptic: De tegenstelling zit tussen mensen die zonder technische verklaring niet niet in hoorbare verschillen geloven en mensen die daar wel open voor staan. En ik hoor zeker tot de laatste groep. Niet dat ik nu zoveel "wondertweaks" ben tegengekomen en ik heb wat gehoord. :cheers:
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 20:21:15 door Carl »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #21 Gepost op: 02 oktober 2017, 21:00:09 »
Ik geloof persoonlijk niet dat de groep mensen, die er niet in gelooft zolang er geen technische verklaring voor is, zo groot is.
Mogelijk verwar je die met de groep die er niet in gelooft zolang er geen blinde verificatie van de waarneming is.
 
An inability to grasp science is no argument against it....

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #22 Gepost op: 02 oktober 2017, 21:11:41 »
Ik denk dat de groepen "gelovers" en "niet gelovers" ongeveer gelijk zijn. Daar danken de audiofora hun bestaansrecht aan, zo blijft er discussie. Als is de discussie de laatste tijd een beetje verdwenen, niet alleen hier, bij alle fora. De scherpe randjes zijn eraf.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #23 Gepost op: 03 oktober 2017, 00:17:11 »
Discussie is leuk, mijn waarheid hoeft niet de jouwe te zijn maar probeer wel realistisch te zijn.
Zijn hier genoeg mensen met kennis van zaken die vragen kunnen beantwoorden met een onderbouwing en ik heb geleerd dat domme vragen niet bestaan daar integen domme antwoorden wel.

En als iemand veel geld aan audio onzin uit wilt geven moet hij of zij dat zeker niet laten.

En de discussies over kurk / luidsprekerkabels / interlinks / stekkerblokken / gehakt  en of verzin het maar heb ik al achter me liggen.

Daar in tegen hoe iemand tot de samenstelling van zijn audio is gekomen boeit me wel.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #24 Gepost op: 03 oktober 2017, 09:10:33 »
Discussie is leuk, mijn waarheid hoeft niet de jouwe te zijn maar probeer wel realistisch te zijn.
Zijn hier genoeg mensen met kennis van zaken die vragen kunnen beantwoorden met een onderbouwing en ik heb geleerd dat domme vragen niet bestaan daar integen domme antwoorden wel.

En als iemand veel geld aan audio onzin uit wilt geven moet hij of zij dat zeker niet laten.

En de discussies over kurk / luidsprekerkabels / interlinks / stekkerblokken / gehakt  en of verzin het maar heb ik al achter me liggen.

Daar in tegen hoe iemand tot de samenstelling van zijn audio is gekomen boeit me wel.
Vooral dat laatste is zeker boeiend en er zouden leuke verhalen over geschreven kunnen worden !

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #25 Gepost op: 03 oktober 2017, 09:25:55 »
Ik sta wel open voor tweaks al of niet technisch onderbouwd,maar dat betekend niet dat een believer ben.
Ik moet een verschil zelf ook waarnemen.
Maar wat ik niet hoor kan nog wel bestaan.
I love vintage.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #26 Gepost op: 03 oktober 2017, 12:18:43 »
Maar omgedraaid heb ik wel wat moeite met mensen die een mening hebben zonder ooit te luisteren en daar zijn er hier zeker meer dan gemiddeld van te vinden.

Als van iets niet aantoonbaar is of het wel of niet waar is, is het simpelweg niet aantoonbaar.

Dan is waarschijnlijkheid de beste graadmeter.

Als je je persoonlijke perceptie op basis van je gehoor vervolgens een goede basis vindt om die waarschijnlijkheid te bepalen (want dat is wat je feitelijk doet) dan begrijp je naar mijn mening de beperkingen daar niet van.

Het is veelvuldig aangetoond dat mensen verschillen horen, die er niet blijken te zijn. Als dat het geval is, waarom zou je dan aannemen dat wat je hoort klopt? Het is mi raar om te zeggen dat mensen iets moeten horen om er een mening over te kunnen vormen?

Als ik al weet dat mijn gehoor onbetrouwbaar is, waarom zou ik dan eerst ergens naar moeten luisteren om er een mening over te kunnen vormen? Dat is mi nogal een kromme redenatie.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2017, 12:24:50 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #27 Gepost op: 03 oktober 2017, 17:59:57 »
Maar omgedraaid heb ik wel wat moeite met mensen die een mening hebben zonder ooit te luisteren en daar zijn er hier zeker meer dan gemiddeld van te vinden.
Als van iets niet aantoonbaar is of het wel of niet waar is, is het simpelweg niet aantoonbaar.

Dan is waarschijnlijkheid de beste graadmeter.

Als je je persoonlijke perceptie op basis van je gehoor vervolgens een goede basis vindt om die waarschijnlijkheid te bepalen (want dat is wat je feitelijk doet) dan begrijp je naar mijn mening de beperkingen daar niet van.
Of je kiest er (bewust) niet voor.
Citaat
Het is veelvuldig aangetoond dat mensen verschillen horen, die er niet blijken te zijn. Als dat het geval is, waarom zou je dan aannemen dat wat je hoort klopt? Het is mi raar om te zeggen dat mensen iets moeten horen om er een mening over te kunnen vormen?

Als ik al weet dat mijn gehoor onbetrouwbaar is, waarom zou ik dan eerst ergens naar moeten luisteren om er een mening over te kunnen vormen? Dat is mi nogal een kromme redenatie.

Een placebo is ook uiterst onbetrouwbaar. Bij de één werkt het gewoon niet, de ander geeft tekenen van nevenverschijnselen en weer een ander vaart er wel bij. De pech is echter, dat het nooit van aanhoudende aard is.

Dat gezegd hebbende; Waarom zou je na het ondergaan van diverse toetsingen en de resultaten daarvan onder ogen gehad te hebben, persè de rationele kant kiezen.
Ik kan me prima voorstellen dat er mensen zijn die juist hun eigen twijfel voeden teneinde hun hobby te behouden in de vorm zoals deze is.

 :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #28 Gepost op: 03 oktober 2017, 19:31:15 »

Het is veelvuldig aangetoond dat mensen verschillen horen, die er niet blijken te zijn. Als dat het geval is, waarom zou je dan aannemen dat wat je hoort klopt? Het is mi raar om te zeggen dat mensen iets moeten horen om er een mening over te kunnen vormen?

Als ik al weet dat mijn gehoor onbetrouwbaar is, waarom zou ik dan eerst ergens naar moeten luisteren om er een mening over te kunnen vormen? Dat is mi nogal een kromme redenatie.

Is dat gehoor nu wel zo onbetrouwbaar. Ik denk dat het wel meevalt anders was de mens indertijd wel uitgestorven  :)  Ik ben het wel met je eens dat het gehoor te dwalen is in een demo. Maar als jij een week een kabel te leen hebt en die regelmatig omzet weet je echt wel of die iets doet of niet. Daar heb je echt geen technische opleiding voor nodig.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: The Hallograph Soundfield Optimizer
« Reactie #29 Gepost op: 03 oktober 2017, 19:45:00 »

Het is veelvuldig aangetoond dat mensen verschillen horen, die er niet blijken te zijn. Als dat het geval is, waarom zou je dan aannemen dat wat je hoort klopt? Het is mi raar om te zeggen dat mensen iets moeten horen om er een mening over te kunnen vormen?

Als ik al weet dat mijn gehoor onbetrouwbaar is, waarom zou ik dan eerst ergens naar moeten luisteren om er een mening over te kunnen vormen? Dat is mi nogal een kromme redenatie.

Is dat gehoor nu wel zo onbetrouwbaar. Ik denk dat het wel meevalt anders was de mens indertijd wel uitgestorven  :)  Ik ben het wel met je eens dat het gehoor te dwalen is in een demo. Maar als jij een week een kabel te leen hebt en die regelmatig omzet weet je echt wel of die iets doet of niet. Daar heb je echt geen technische opleiding voor nodig.

Wat hark je nu toch weer allemaal bij elkaar?  ;)

Dus eigenlijk schrijf je AB (X) testen, zoals gebruikt in wetenschappelijke vergelijkingen, af?
Is dat wat je bedoelt te zeggen?

 :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300