Auteur Topic: Subwoofer  (gelezen 34451 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Subwoofer
« Reactie #75 Gepost op: 10 oktober 2017, 19:11:34 »
Heeft ook wel weer voordelen.  Vanaf een bepaald formaat loop je er ook niet zo snel meer per ongeluk tegenaan  8)

Geithain maakt ook mooie compacte subwoofers trouwens..


Van links naar rechts Basis 11K (11") >>> Basis 13K (12,5") >>> Basis 14K (15,5")

Ik heb dat kleintje helemaal links. Zo ziet hij er in het echt uit:


Dit is de 14K:
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Subwoofer
« Reactie #76 Gepost op: 10 oktober 2017, 19:18:30 »
De ATC SCM0.1/15SL is ook een mooie tank van een subwoofer trouwens:



15" woofer, ongeveer vierkant van 60cm, 60 kilo schoon aan de haak en zo'n 6000 euro exclusief de btw  ;D

« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2017, 19:20:49 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Subwoofer
« Reactie #77 Gepost op: 11 oktober 2017, 19:18:20 »
Gevoelsmatig zou ik een subwoofer in het midden en voor de luidsprekers zetten. De geƫigende methode voor opstelling is kennelijk de subwoofer op de luisterplaats zetten en dan kijken op welke plaats in de kamer het laag het best klinkt. Daarna zou de automatische inmeting van de Velodyne de rest moeten doen.

En Jan, ik ben wel gehecht aan mijn Monitor Audio's. Ik ga die Cabasses van jou wel nog eens opzoeken. Ik heb trouwens wel gezocht naar de Janis subwoofer, maar niet te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2017, 19:41:18 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Subwoofer
« Reactie #78 Gepost op: 11 oktober 2017, 20:16:47 »
Gevoelsmatig zou ik een subwoofer in het midden en voor de luidsprekers zetten. De geƫigende methode voor opstelling is kennelijk de subwoofer op de luisterplaats zetten en dan kijken op welke plaats in de kamer het laag het best klinkt. Daarna zou de automatische inmeting van de Velodyne de rest moeten doen.

En Jan, ik ben wel gehecht aan mijn Monitor Audio's. Ik ga die Cabasses van jou wel nog eens opzoeken.  Ik heb trouwens wel gezocht naar de Janis subwoofer, maar niet te krijgen.
De Janis werd in de seventies van de vorige eeuw als een high-end subwoofer op de markt gebracht. De Janis had flinke afmetingen en kostte ook een flink bedrag. Mijn vriend had in zijn woon/luisterkamer een Zweese Audio Pro B2-50 subwoofer in het midden en voor de Cabasse Galiotes staan. In zijn situatie functioneerde deze opstelling het best, maar ik weet niet of je deze manier van plaatsen als een vuistregel mag/moet zien !
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 18:45:01 door Audiofreak »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Subwoofer
« Reactie #79 Gepost op: 11 oktober 2017, 20:53:42 »
In het midden lijkt me in eerste instantie ook een logische opstelling Jan. Waarom zou je een laagaccent op een andere plaats willen als je zoals ik een (vrouwvrije) luisterkamer hebt.  Time will tell
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2017, 20:55:54 door Carl »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Subwoofer
« Reactie #80 Gepost op: 12 oktober 2017, 20:54:59 »
Lage tonen zijn niet richtinggevoelig en precies in het midden hoeft dus niet echt.  Mag natuurlijk wel.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Subwoofer
« Reactie #81 Gepost op: 12 oktober 2017, 23:08:48 »
Lage tonen zijn niet richtinggevoelig en precies in het midden hoeft dus niet echt.  Mag natuurlijk wel.
Als ik zie dat de woofer links van het midden staat trekt voor mij het geluid naar links, dan komen de bassen daar vandaan ook al is dat niet het geval. Het moet voor mij zichtbaar in evenwicht zijn, links en rechts gelijk. Als ik de boel anders neerzet moet ik daar aan wennen, niet aan het geluid maar aan het aanzicht. Ik heb geen woofer hoef ik ook niet maar als ik er 1 had dan moet deze uit het zicht staan. Luisteren doe ik meestal met de ogen dicht, al dan niet in slaap gevallen.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Subwoofer
« Reactie #82 Gepost op: 13 oktober 2017, 08:28:50 »
Lage tonen zijn niet richtinggevoelig en precies in het midden hoeft dus niet echt.  Mag natuurlijk wel.
Als ik zie dat de woofer links van het midden staat trekt voor mij het geluid naar links, dan komen de bassen daar vandaan ook al is dat niet het geval. Het moet voor mij zichtbaar in evenwicht zijn, links en rechts gelijk. Als ik de boel anders neerzet moet ik daar aan wennen, niet aan het geluid maar aan het aanzicht. Ik heb geen woofer hoef ik ook niet maar als ik er 1 had dan moet deze uit het zicht staan. Luisteren doe ik meestal met de ogen dicht, al dan niet in slaap gevallen.
Alhoewel ik aanneem dat lage tonen niet richtingsgevoelig zijn, kreeg ik bij een totaal links geplaatste subwoofer eens een vreemde beleving en m.n. een klap op een bassdrum leek toch echt van links te komen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Subwoofer
« Reactie #83 Gepost op: 13 oktober 2017, 09:17:33 »
Dat zou natuurlijk de opname kunnen zijn of jij hebt




 :-*


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Subwoofer
« Reactie #84 Gepost op: 13 oktober 2017, 09:28:47 »
Dat zou natuurlijk de opname kunnen zijn of jij hebt




 :-*
Je denkt toch niet dat de oren van die vleerpoes zich kunnen meten met mijn oren, die er overigens ook nogeens gestyleerder uitzien !  :rofl:

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Subwoofer
« Reactie #85 Gepost op: 13 oktober 2017, 10:07:49 »
Dat zou natuurlijk de opname kunnen zijn of jij hebt




 :-*
Je denkt toch niet dat de oren van die vleerpoes zich kunnen meten met mijn oren, die er overigens ook nogeens gestyleerder uitzien !  :rofl:
Bij een grote man horen grote oren. :)
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Subwoofer
« Reactie #86 Gepost op: 13 oktober 2017, 12:23:34 »
Hear, hear !!!  :D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Subwoofer
« Reactie #87 Gepost op: 13 oktober 2017, 13:59:54 »
Doe de handen maar als een schelp rond je oren, je weet niet wat je hoort. Dan ben je geen woofer meer nodig en alle andere gekkigheid waarvan men zegt en in gelooft dat het wat doet ook niet, super geluid. ;D
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2017, 15:07:24 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Subwoofer
« Reactie #88 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:29:01 »
Klopt ;D
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Subwoofer
« Reactie #89 Gepost op: 13 oktober 2017, 14:31:12 »
Dan zie je maar weer eens hoe simpel het allemaal is  Yeah