Hifi hardware > Luidsprekers en subwoofers

Stelling: basreflex is een lapmiddel.

(1/3) > >>

Ando:
Basreflex is een lapmiddel om te kleine kasten wat dieper te laten gaan maar heeft zoveel nadelen dat het niet in HiFi thuishoort.

renes:
Ja dat zal, maar ben wat blij met mijn B&W's cdm7nt, daar zitten zelfs 2 poorten per luidspreker in. Luister er al 15 jaar met veel genoegen naar. Hoe het werkt en waarom het wekt, geen idee.
Net als altijd in de audiohobby, eigen oren eigen waarheid.

Be Tweeter:
Basreflex subiet als lapmiddel affakkelen getuigt van weinig kennis betreffende de diverse basreflexafstemmingen en mogelijkheden.

Ando:

--- Citaat van: Be Tweeter op 11 september 2017, 20:37:03 ---Basreflex subiet als lapmiddel affakkelen getuigt van weinig kennis betreffende de diverse basreflexafstemmingen en mogelijkheden.

--- Einde van citaat ---
Zoals vermeld is het een stelling, niet mijn mening, maar juist bedoeld om een discussie op gang te brengen om meer (technisch) inzicht te krijgen.

Be Tweeter:
Ik zeurde ook maar wat. ;)
Het systeem werd/ wordt inderdaad veel gebruikt om het laag wat verder lineair te laten doorlopen met minder conusuitslag. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een speaker met een kortere spreekspoel gebruiken en dat komt het rendement weer ten goede. Onder de reflexfrequentie is het overigens veel sneller gebeurd met het laag.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie