Hifi hardware > Luidsprekers en subwoofers

Stelling: Bookshelfs op floorstands zijn onzinnig!

(1/2) > >>

Ando:
Zo maar eens even een stelling: Bookshelfs op floorstands zijn onzinnig. Waarom? Ze nemen net zoveel plaats in als zuilen en de drivers zijn in een onnodig kleine kast gepropt wat de specificaties niet ten goed komt.

Zegt u het maar.....

hrcc:
Maar je sleept ze wel makkelijker verder de kamer dan feng shui technisch verantwoord is.
Minder denderend laag en een fors toegenomen stereobeeld krijg ik er voor terug
In mijn geval is dat best handig.
Verder ben ik het wel met je eens.

Be Tweeter:
Of de drivers in een onnodig kleine kast zijn geplaatst laat ik open voor discussie.
Wanneer de bookshelf is ontworpen voor bookshelf dan verwachtte de ontwerper wellicht wat boundary effect van omringende boeken en kan plaatsing op een stand wat laag-zwakte opleveren, zeker als er ruimte tot achterwand in acht wordt genomen.

o8-Carni-8o:
Bookshelf is zo jaren 80. De marketing mensen gebruiken tegenwoordig de term 'standmounts'. Want zeg nou zelf, wie leest er tegenwoordig nog papieren boeken? Iedereen heeft inmiddels een e-reader en daar heb je geen boekenkast meer voor nodig.

JohnK:
Bookshelf is zoo verschrikkelijk niet-audiofiel. De audiofiele dragen de naam monitors en staan inderdaad bij voorkeur op een fraaie stand


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie