Auteur Topic: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker  (gelezen 10383 keer)

siep

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Gepost op: 30 juli 2017, 11:00:12 »


Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden postte ik op dit forum al over mn ervaringen met de Martin Logan Aerius. Ik heb daar ongeveer een jaar met erg veel plezier naar geluisterd. Een aantal weken geleden geleden geluisterd naar de nieuwste instapper de martin logan electromotion. was nieuwsgierig naar de verbeteringen,immers in veel vooranstaande reviews over dit type was men daarover enthousiast. kennissen van me dachten dat de verschillen minimaal tot afwezig zouden zijn. Na een luisterbeurt was ik letterlijk verkocht. Dit laatste type heeft me echt overtuigd mbt transparantie, coherentie, breedte en diepte van het geluidsbeeld. Ook optisch zeer fraai, volgens mij dan.Door veel kleinere gaatjes in het paneel, onstond er volgens fabrikant 40 procent meer afstraal oppervlak.
Na een aantal weken zijn de electrostaten inmiddels ingespeeld.Tot een paar dagen geleden stuurde ik ze aan door een vv en monoblokjes van Vincent ik vind diegoed klinken, echter mn schoonzoon wilde graag zn versterker op mn speakers horen. Het is een Jungson JA 88D-09 Eeen letterlijk monster van 35 of 40 kg, puur klasse a 80 watt. Tot mn verrassing in alle opzichten beter dan de vincent, meer rust meer controle over het laag, meer diepte in het geluidsbeeld. is hier in nederland te koop, 1595 euro, wat goedkoop schijnt te zijn in vergelijking met amerikaanse of japanse equivalenten. ben onder de indruk  van deze versterker en vragg me af om deze versterker aan te schaffen, hebben jullie nog adviezen voor deze installatie?

groeten Siep



bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2017, 11:39:26 »

Ja advies 1 is wat jij beter vind klinken is doorslagevend Advies 2 luister nog een weekje langer dan hoor je meer.

Mocht je dan nog laaiend zijn over die wattbolide,dan is de vraag wat heb je nodig als vv of nog beter als dac,dus je bent er nog

niet. Een goed klinkende dac maakt het verschil! :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

siep

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2017, 12:00:09 »
Deze versterker is een geintegreerde, maar je hebt deels gelijk speakers kunnen ook met een relatief eenvoudige versterker worden aangestuurd, maar ik heb het gevoel dat de martin logans meer vermogen wel lekker vinden. ik heb al een goede dac cambridge . dacmagic
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2017, 12:02:06 door siep »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2017, 12:15:41 »
Leuke versterker die Jungson.  Mijn helaas veel te vroeg overleden audiomaatje heeft 'm ook gehad.  Erg indrukwekkend!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2017, 13:18:45 »
 Jungson
Deze versterker is een geintegreerde, maar je hebt deels gelijk speakers kunnen ook met een relatief eenvoudige versterker worden aangestuurd, maar ik heb het gevoel dat de martin logans meer vermogen wel lekker vinden. ik heb al een goede dac cambridge . dacmagic

Dat het een volversterker is zag ik niet,en dat je ook nog een dac hebt zag ik ook niet.En die martin logans houden wel van

een paar watt meer,En de verhalen over die chinesen klinken niet dat verhaal deed zich ook voor meer als 50jr geleden

voor toen japan hier in NL zijn intrede deed met versterkers.We weten nu wel beter :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2017, 13:24:44 »
Japans en Chinees is toch wel wat anders in deze context.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2017, 13:32:33 »
Japans en Chinees is toch wel wat anders in deze context.

Gr. Hans

Ach Hans,het zal wel Daag
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2017, 13:35:58 »
Tsja...ik kan er ook niets aan doen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2017, 16:12:29 »
Tsja...ik kan er ook niets aan doen.

Gr. Hans

Tuurkijk hans,je kunt er heel veel aan doen gewoon de speakers stoel&dekens+snoeren+stekkerdosen verwijderen zodat je

gezin daar weer vrij kunnen rondlopen stijfkop.

Je kunt er wel om lachen,maar het kan natuurlijk uiteindelijk ook zo eindigen dat jij aan het kortste eind trekt.

En dan krijgen we weer het volgende plaatje ,en dan dan is het te laat :'(


                                                 


Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2017, 16:24:59 »
Weet niet wat je nu gebruikt...maar vind je het erg als ik er niet inhoudelijk op reageer ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2017, 16:31:04 »
Weet niet wat je nu gebruikt...maar vind je het erg als ik er niet inhoudelijk op reageer ?

Gr. Hans

Vind ik niet erg Hans :(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2017, 16:33:33 »
Weet niet wat je nu gebruikt...maar vind je het erg als ik er niet inhoudelijk op reageer ?

Gr. Hans

Vind ik niet erg Hans :(

Mind your steps.    ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2017, 16:45:28 »
Zullen we weer on-topic gaan?

Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden postte ik op dit forum al over mn ervaringen met de Martin Logan Aerius. Ik heb daar ongeveer een jaar met erg veel plezier naar geluisterd. Een aantal weken geleden geleden geluisterd naar de nieuwste instapper de martin logan electromotion. was nieuwsgierig naar de verbeteringen,immers in veel vooranstaande reviews over dit type was men daarover enthousiast. kennissen van me dachten dat de verschillen minimaal tot afwezig zouden zijn. Na een luisterbeurt was ik letterlijk verkocht. Dit laatste type heeft me echt overtuigd mbt transparantie, coherentie, breedte en diepte van het geluidsbeeld. Ook optisch zeer fraai, volgens mij dan.Door veel kleinere gaatjes in het paneel, onstond er volgens fabrikant 40 procent meer afstraal oppervlak.
Na een aantal weken zijn de electrostaten inmiddels ingespeeld.Tot een paar dagen geleden stuurde ik ze aan door een vv en monoblokjes van Vincent ik vind diegoed klinken, echter mn schoonzoon wilde graag zn versterker op mn speakers horen. Het is een Jungson JA 88D-09 Eeen letterlijk monster van 35 of 40 kg, puur klasse a 80 watt. Tot mn verrassing in alle opzichten beter dan de vincent, meer rust meer controle over het laag, meer diepte in het geluidsbeeld. is hier in nederland te koop, 1595 euro, wat goedkoop schijnt te zijn in vergelijking met amerikaanse of japanse equivalenten. ben onder de indruk  van deze versterker en vragg me af om deze versterker aan te schaffen, hebben jullie nog adviezen voor deze installatie?

groeten Siep


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2017, 17:02:25 »

Ik zie trouwens 2 prijzen 2300 dollar en 700 rechtreeks uit china bij cattylink/hongkong 29kilo en ook leverbaar in het zwart

Tja ik zou mijn best doen uit die van honkong,dat scheelt! Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Martin Logan Electromotion en Jungson versterker
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2017, 17:09:20 »
 € 1.595,00 hier: http://www.highendshop.nl/transistor-versterkers/jungson-ja-88d-kla-nieuw-model-09

M.b.t. eventuele aanspraak op garantie lijkt me dat de beste optie als het een nieuwe betreft.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.