Auteur Topic: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek  (gelezen 26357 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #105 Gepost op: 02 augustus 2017, 20:25:46 »
Ik snap wat je zegt...maar ik heb het idee dat je niet ziet dat het er niets toe doet.

Gr. Hans
Twee versterkers vergelijken, en hoe het in de rest van de wereld klinkt maakt niets
uit...

4 Ando ;)
Haha ook goed hoor. Probeer er echt een keertje bij te zijn.

Mooi man
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #106 Gepost op: 02 augustus 2017, 21:09:32 »
Ik hoor geen verschil tussen een Sony receiver en een in de hemel geprezen Vincent set..

Ik wil bewijs dat ik goed zit, schrijf me maar in!
Samen reizen lijkt mij wel wat, anders wordt het al gauw €70 aan benzinekosten en 6 uur alleen in de auto is een kleine werkdag lang. Als het tenminste Steenbergen wordt, Veenendaal zou mijn voorkeur hebben, scheelt een stuk.
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #107 Gepost op: 02 augustus 2017, 22:43:17 »
Voor het hoge noorden is Steenbergen inderdaad de verkeerde hoek. Het is ook maar een voorstel.

Ik heb eventueel nog wel een oude Sansui ter vergelijk.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #108 Gepost op: 02 augustus 2017, 22:59:37 »
Snap ik maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om dat weer in een van die ruimtes te doen, gezien de "activiteiten" aan de andere kant van de schuifwand.

Iets centraler is Elst (Utrecht).  Deze locatie is ook een keer gebruikt.  Marcus, kom er maar in.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #109 Gepost op: 03 augustus 2017, 10:48:59 »
Bram, noem eens een oud nummer waarmee een goedkope set gegarandeerd 'op zijn bek' gaat?

Dat ga en kan ik je nu niet vertellen Ando,eerst afwachten of ik überhaupt word uitgenodigd niet dan?

Trouwens dat was toch jij die YouTube als troep vond klinken of? :o

Dat ben ik in ieder geval. Als ik een track luister op youtube via de internetbrowser en vervolgens diezelfde 320kbps track beluister in mp3 formaat dan is het verschil duidelijk hoorbaar. Dit doe ik heel vaak (ik zoek namelijk veel muziek via youtube).

Vrijwel alle internet players compressen het signaal. En niet zo'n klein beetje ook.. youtube content is zwaar compressed en klinkt rommelig/wolkerig/blazerig.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2017, 10:51:26 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #110 Gepost op: 03 augustus 2017, 10:53:24 »
Citaat
The audio you hear during a YouTube video will usually be 126 kbps AAC in an MP4 container or anywhere from 50-165 kbps Opus in a WebM container. Changing video resolution (360p, 720p, etc) in the video settings will probably not impact the audio stream, but it is likely that your connection performance will.

https://www.h3xed.com/web-and-internet/youtube-audio-quality-bitrate-240p-360p-480p-720p-1080p

< Dit lees ik net. Heb het niet gevalideerd maar het zou goed kunnen kloppen dat audio vaak minder dan 100kbps is. Een 128kbps mp3 klinkt denk ik vergelijkbaar (bij die bitrate is compressie ook duidelijk hoorbaar).

Wat in ieder geval klopt aan bovenstaande is dat de audio bitrate niet wijzigt als je de video resolutie verhoogt (dat heb ik nl. al vaker tevergeefs geprobeerd).
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2017, 10:56:21 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #111 Gepost op: 03 augustus 2017, 10:56:56 »
Snap ik maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om dat weer in een van die ruimtes te doen, gezien de "activiteiten" aan de andere kant van de schuifwand.

Iets centraler is Elst (Utrecht).  Deze locatie is ook een keer gebruikt.  Marcus, kom er maar in.   ;)

Klopt! Dat was deze:

Tabaksschuur

Groetjes, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #112 Gepost op: 03 augustus 2017, 11:22:18 »
Bij mij om het hoekje..was een leuke locatie. Naar ik begreep wel een prijzige.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #113 Gepost op: 03 augustus 2017, 11:32:24 »
Bij mij om het hoekje..was een leuke locatie. Naar ik begreep wel een prijzige.

Gr. Hans
Dan doen we het net als met ons rechtsysteem, de verliezer betaald!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #114 Gepost op: 03 augustus 2017, 11:58:25 »
 ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #115 Gepost op: 03 augustus 2017, 12:03:58 »
En technisch verklaarbaar zijn er heel veel zaken nog niet.

Maar je kan wel een concrete beschrijving geven van wat er niet verklaarbaar is?
Daarnaast; We moeten datgene wèl verklaarbaar maar vergeten (want is niet van waarde)?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #116 Gepost op: 03 augustus 2017, 12:06:18 »
Bij mij om het hoekje..was een leuke locatie. Naar ik begreep wel een prijzige.

Gr. Hans

Inderdaad van een andere orde als 't Trefpunt; € 250,- huur.
Ik zal eens e-mailen hoe het met de huidige prijzen zit, het is tenslotte alweer een jaar of vier geleden.

Groetjes, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #117 Gepost op: 03 augustus 2017, 12:22:38 »
Twee straten verderop staat een mooi dorpshuis, maar dat is de mannen uit zuid zeker te ver rijden.
Dat kan hw ook wel tegen een ons kent ons prijsje.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #118 Gepost op: 03 augustus 2017, 13:44:14 »
Ik ga er van uit dat de versterkerpalette tussen de 600 en 1500 euro is, dus dat word de Cambridge CXA60.
Wensdenken mijnerzijds is dat er ook gerenomeerde volversterkers meedoen in deze klasse b.v een krell of bryston etc
Er is vast wel iemand genegen een "gerenommeerde" versterker in te zetten (als in; "Door de high-enders als dusdanig aangemerkt").
Citaat
is die ouder als pakweg 20jr ook prima.Denk vooral niet dat ik de wedstrijd win want dat is een groot misverstand
Paart mijn versterker niet met de box dan ben ik de pineut
Dus als je niet "wint" dan is iets van dien (dubieuze) aard, hoogstwaarschijnlijk de oorzaak?
Citaat
,dus graag een dure speaker los van de grond dus op standaards
Anders loop je het risico dat het onderin niet zuiver klinkt.
Als er akoestische problematieken zijn, dan doen die zich ook voor op stands. Wellicht "verschuif" (energiepatroon) je de zaken wat.
Let wel, slechts mijn idee van de zaken.
Citaat
Belangrijk is ook dat die paar nummers die er gespeeld worden ruim van te voren bekend gemaakt worden,zodat we ze van te voren thuis kunnen afspelen en beluisteren.
Al eens gekeken naar "geluidsspoor"? Dit heeft te maken met de opslagcapaciteit van het brein v.w.b. één enkele toon (althans één enkele toon was de toetsparameter). Ten beste wordt dit geschat op een seconde of zeven (7).
Dat belooft niet veel goeds daar waar het complexe signalen betreft (muziek), vermoed ik.
Citaat
En laatste tip nog,er word ook een oldie nummer afgespeeld want alleen goede versterkers en of buizen kunnen dat.
Je zal het best anders bedoelen, maar; Een buizenversterker is per definitie een goede versterker?
Citaat
Want meestal gaan budged in de klasse tot 500 vaal op hun bek (agressief )
Op dit punt zijn wij het totaal oneens. Gewoon, omdat het kan.
Citaat
Zoals je ziet Bryston denk ik positief mee :police:
Zeker! Toppie!

Groetjes, Mark
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2017, 13:48:58 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #119 Gepost op: 03 augustus 2017, 13:49:17 »
,dus graag een dure speaker los van de grond dus op standaards
Anders loop je het risico dat het onderin niet zuiver klinkt.
Als er akoestische problematieken zijn, dan doen die zich ook voor op stands. Wellicht "verschuif" (energiepatroon) je de zaken wat.
Let wel, slechts mijn idee van de zaken.

Ook mijn idee van zaken :)

Stands zorgen akoestisch gezien alleen voor een bepaalde verhouding tussen de afstand van de bron tot de boven en onderwand van de ruimte.

Staande golven zijn er altijd. Alleen bij welke frequentie is afhankelijk van de afmetingen van de ruimte. Dat wordt puur en alleen daardoor bepaald. Met plaatsing zorg je alleen dat je de bronplek ten opzichte van de wanden verandert. Dat bepaalt op welk punt in de geluidsgolf de golf de wand raakt en reflecteert. De golf loopt na het reflecteren gewoon door. Dus verandering van plaatsing zorgt dat de golf op andere plekken in de ruimte hoge en lage amplitude heeft, en daarmee op welke plekken geluid tegen elkaar wegvalt of zich versterkt.

Dus de sympthomen veranderen door plaatsing, maar er wordt niets opgelost. Oplossen van akoestische problemen kan gewoon alleen door de bronoorzaken aan te pakken; de akoestische eigenschappen van de ruimte of van de luidsprekers zelf.
« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2017, 13:52:40 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.