Auteur Topic: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek  (gelezen 26345 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2017, 11:59:05 »
 ::)
Ik kan uit ervaring vertellen dat het echt vreselijk moeilijk is Bram. :)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2017, 12:26:22 »
Zullen we nog een versterker vergelijk houden?
Wat heb jij in gedachten Gerwin ?

Gewoon in een setting zoals Alpha heeft gedaan. Nemen 4 versterkers allen geïntegreerd in een prijsklasse tot 1000 of 1200 euro. We nemen de bevindingen erbij wat whats hifi erover heeft geschreven. Vooraf krijg je alle informatie welke je nodig hebt alleen wat je niet weet is welke versterker staat te spelen.

Kortom komen wij tot dezelfde conclusie wat andere  mensen als "de waarheid" presenteren.
versterkers laten we de vrije loop en met volume wordt gespeelt. Op deze manier kun je m.i laten zien of een versterker het moeilijk krijgt , lees vervormd.
Daarnaast kunnen we  het abx verhaal ook nog een keer doen om aan te tonen dat dat verhaal ook klopt.

Ben bereid om ern Sony ta-fe 570 in te zetten die doet het beter in mijn optiek als zijn kleinere broer.
Mooi zou zijn als er een Marantz uit de pm serie komt en vul maar aan....

Zomaar een gedachte

Ik zou de schneider uit de jr 70 van jacco ook mee laten doen,het is een 20 watter dacht ik,en op normale luistersterkte

kom je in grote verlegenheid om de schneider(ik vermoed een philips) er tussen uit te halen,dus blijf gerust thuis.

Allemaal veel moeite om niets,cdspelers hetzelfde,smijt er maar een platenspeler tegen van 100 euro en zet er een van 1000

of 2000 euro tegenover,je bent een hele knappe gozer als dat lukt.LET WEL! op vreemd gebied dus een ruimte die jij niet kent.

......Jij bent ten alle tijden de klos :cheers:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #17 Gepost op: 26 juli 2017, 13:38:51 »
::)
Ik kan uit ervaring vertellen dat het echt vreselijk moeilijk is Bram. :)

Zou jij blind je eigen speakers herkennen?      ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #18 Gepost op: 26 juli 2017, 15:14:02 »
::)
Ik kan uit ervaring vertellen dat het echt vreselijk moeilijk is Bram. :)

Zou jij blind je eigen speakers herkennen?      ;)

Tuurlijk Henk,zelfs jij doet dat met gemak, zelfs met de ogen dicht en een dikke wollen deken afgeschermd direct voor

de music spot.Mijn denken en plaatsen van speakers heeft alles te maken met de akoestiek van kamers,ik ben geen straith

mens.Bekijk mij meer als een doctor bose die dacht in de jr 60 ook is er een mogelijkheid om de weergave van speakers

te verbeteren?

Dus denk nu niet bij brammetje staan de speakers links en rechts in het gelid,de enigste speakers die in het gelid staan

 zijn de MFB 587 en de number one is de set wharfedale diamond met de Cambridge.

En die staan exact zo dat ik alles eruithaal kelderdiep de bassen en een fluwelen hoog welhaast uber den wolken.

Ik maak helemaal gebruik van de akoestiek van mijn kamer,en let wel indirect geluid klinkt op de lange duur veel beter

en mooier als dat je ze standaard links of rechts van een flatsceen plaats van ± 2mtr tussen ruimte.

Ik weet jij bent de relatief direct luisterraar, daar hoort Mav ook bij,alleen bij Mav is het nog directer.

Dus wij leven en denken anders over een geluid oftewel een sound,we zijn absoluut tegenpolen wat weergave betreft.

Maar mocht je zin hebben om dat andere geluid te ondervinden je bent van harte welkom. :)
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 15:39:48 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2017, 15:37:22 »
::)
Ik kan uit ervaring vertellen dat het echt vreselijk moeilijk is Bram. :)

Zou jij blind je eigen speakers herkennen?      ;)

Tuurlijk Henk,zelfs jij doet dat met gemak, zelfs met de ogen dicht en een dikke wollen deken afgeschermd direct voor

de music spot.Mijn denken en plaatsen van speakers heeft alles te maken met de akoestiek van kamers,ik ben geen straith

mens.Bekijk mij meer als een doctor bose die dacht in de jr 60 ook is er een mogelijkheid om de weergave van speakers

te verbeteren?

Dus denk nu niet bij brammetje staan de speakers links en rechts in het gelid,de enigste speakers die in het gelid staan

 zijn de MFB 587 en de number one is de set wharfedale diamond met de Cambridge.

En die staan exact zo dat ik alles eruithaal kelderdiep de bassen en een fluwelen hoog welhaast uber den wolken.

Ik maak helemaal gebruik van de akoestiek van mijn kamer,en let wel indirect geluid klinkt op de lange duur veel beter

en mooier als dat je ze standaard links of rechts van een flatsceen plaats van ± 2mtr tussen ruimte.

Ik weet jij bent de relatief direct luisterraar daar hoort Mav ook bij,alleen bij Mav is het nog directer.

Dus wij leven en denken anders over een geluid oftewel een sound,we zijn absoluut tegenpolen wat weergave betreft.

Maar mocht je zin hebben om dat andere geluid te ondervinden je bent van harte welkom. :)
En ik voelde me nog wel een audiofiel... Weer een illusie armer...
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #20 Gepost op: 26 juli 2017, 15:47:43 »
::)
Ik kan uit ervaring vertellen dat het echt vreselijk moeilijk is Bram. :)

Zou jij blind je eigen speakers herkennen?      ;)
Tuurlijk Henk,zelfs jij doet dat met gemak, zelfs met de ogen dicht en een dikke wollen deken afgeschermd direct voor
de music spot.

 :neenee: :neenee: :neenee:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #21 Gepost op: 26 juli 2017, 17:17:26 »
En ik voelde me nog wel een audiofiel... Weer een illusie armer...

Zie erop terug dat het een gezellige dag was en dat je uiteindelijk een ervaring rijker bent.  In mogelijkheden blijven denken broeder.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2017, 19:08:15 »
Zullen we nog een versterker vergelijk houden?
Wat heb jij in gedachten Gerwin ?

Gewoon in een setting zoals Alpha heeft gedaan. Nemen 4 versterkers allen geïntegreerd in een prijsklasse tot 1000 of 1200 euro. We nemen de bevindingen erbij wat whats hifi erover heeft geschreven. Vooraf krijg je alle informatie welke je nodig hebt alleen wat je niet weet is welke versterker staat te spelen.

Kortom komen wij tot dezelfde conclusie wat andere  mensen als "de waarheid" presenteren.
versterkers laten we de vrije loop en met volume wordt gespeelt. Op deze manier kun je m.i laten zien of een versterker het moeilijk krijgt , lees vervormd.
Daarnaast kunnen we  het abx verhaal ook nog een keer doen om aan te tonen dat dat verhaal ook klopt.

Ben bereid om ern Sony ta-fe 570 in te zetten die doet het beter in mijn optiek als zijn kleinere broer.
Mooi zou zijn als er een Marantz uit de pm serie komt en vul maar aan....

Zomaar een gedachte

Ik zou de schneider uit de jr 70 van jacco ook mee laten doen,het is een 20 watter dacht ik,en op normale luistersterkte

kom je in grote verlegenheid om de schneider(ik vermoed een philips) er tussen uit te halen,dus blijf gerust thuis.

Allemaal veel moeite om niets,cdspelers hetzelfde,smijt er maar een platenspeler tegen van 100 euro en zet er een van 1000

of 2000 euro tegenover,je bent een hele knappe gozer als dat lukt.LET WEL! op vreemd gebied dus een ruimte die jij niet kent.

......Jij bent ten alle tijden de klos :cheers:

Zullen we gewoon testen en proosten. Hebben we achteraf weer input om over te discussiëren. Een ervaring rijker en miscchien illusie armer.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #23 Gepost op: 26 juli 2017, 19:12:10 »
En ik voelde me nog wel een audiofiel... Weer een illusie armer...

Zie erop terug dat het een gezellige dag was en dat je uiteindelijk een ervaring rijker bent.  In mogelijkheden blijven denken broeder.   ;)
Dank kerel, maar het was gekscherend bedoeld.

Door vroeger een dikke installatie in de auto te hebben gehad, moet ik qua gehoor nu op de blaren zitten, ik mis vooral het hooggedeelte.
Maar ik was gezegend met een goed gehoor Hififreak, dus ik zie de gezellige middag toen, zeker niet als een persoonlijk falen.

Ik weet beter waarde man. ;)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2017, 20:21:14 »
Zullen we nog een versterker vergelijk houden?
Wat heb jij in gedachten Gerwin ?

Gewoon in een setting zoals Alpha heeft gedaan. Nemen 4 versterkers allen geïntegreerd in een prijsklasse tot 1000 of 1200 euro. We nemen de bevindingen erbij wat whats hifi erover heeft geschreven. Vooraf krijg je alle informatie welke je nodig hebt alleen wat je niet weet is welke versterker staat te spelen.

Kortom komen wij tot dezelfde conclusie wat andere  mensen als "de waarheid" presenteren.
versterkers laten we de vrije loop en met volume wordt gespeelt. Op deze manier kun je m.i laten zien of een versterker het moeilijk krijgt , lees vervormd.
Daarnaast kunnen we  het abx verhaal ook nog een keer doen om aan te tonen dat dat verhaal ook klopt.

Ben bereid om ern Sony ta-fe 570 in te zetten die doet het beter in mijn optiek als zijn kleinere broer.
Mooi zou zijn als er een Marantz uit de pm serie komt en vul maar aan....

Zomaar een gedachte

Ik zou de schneider uit de jr 70 van jacco ook mee laten doen,het is een 20 watter dacht ik,en op normale luistersterkte

kom je in grote verlegenheid om de schneider(ik vermoed een philips) er tussen uit te halen,dus blijf gerust thuis.

Allemaal veel moeite om niets,cdspelers hetzelfde,smijt er maar een platenspeler tegen van 100 euro en zet er een van 1000

of 2000 euro tegenover,je bent een hele knappe gozer als dat lukt.LET WEL! op vreemd gebied dus een ruimte die jij niet kent.

......Jij bent ten alle tijden de klos :cheers:
Die Schneider heb ik al lang niet meer, maar wel een ander klein gebakje dat 10 a 15 watt aan 8 ohm kan leveren. En dus 20 a 30 watt aan 4 ohm. Is eigenlijk een koptelefoonversterker, maar kan op normale luisterniveau's in bescheiden ruimtes ook als gewone versterker gebruikt worden.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2017, 20:58:46 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2017, 21:30:42 »
Komt me ergens bekend voor...

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2017, 22:35:28 »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2017, 23:05:34 »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.