Auteur Topic: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek  (gelezen 26338 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Gepost op: 24 juli 2017, 20:39:35 »
Zullen we nog een versterker vergelijk houden?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2017, 22:50:22 »
Zullen we nog een versterker vergelijk houden?
Wat heb jij in gedachten Gerwin ?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2017, 23:31:09 »
Is eigenlijk alweer (te) lang geleden. Gewoon even gezellig samen zijn en daarna weer met de voeten op de vloer.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2017, 08:36:18 »
Dan moet je setup maken die de goedkeuring van Bram kan verdragen.   ;)

Zullen we eerst eens drie totaal verschillende speakers naast elkaar zetten en kijken of een aantal mensen die blind uit elkaar kunnen houden?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2017, 09:55:25 »
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe set ter vervanging van mijn Myryad heb ik ook gekeken naar Cambridge Audio, met name naar de CXA-80, CXC en CP-2. Het nadeel van Cambridge Audio voor mij is dat het klasse-I apparatuur zijn, terwijl ik geen aarde aansluiting op de WCD's heb in de woonkamer. Ik heb nu voor de Rega Brio gekozen.

Ik vermoed dat je met aarde aansluiting een jouw stekkerdoos bedoeld of? dat je daar zo'n pietje precies in bent,

Denk je dat een versterker anders gaat klinken met of zonder aarde?

Trouwens de CXA80 is klangmatig de ietwat mindere dan de CXA60 daarom krijgt ie aftrekpunten,teminste bij whatshifi

Lees de tests maar grondig door van de CXA80 onderaan het artikel verklaren ze dat uitgebreid.

Had trouwens niet door dat je de myryad versterker daarvoor weg deed,die koste jaren geleden ±2000 euro.

En jouw rega brio van nu 11 of 1200 euro minder dacht ik,trotsdeem denk ik niet dat het een lood om oud  ijzer word.

Ik vermoed dat de brio klangmatig ietwat beter klinkt,maar dat ie ook anders klinkt tegenover de myryad vermoed ik zekers.

Berichten hierover krijgen we nog dacht ik of niet Jan? :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2017, 10:23:05 »
Dan moet je setup maken die de goedkeuring van Bram kan verdragen.   ;)

Zullen we eerst eens drie totaal verschillende speakers naast elkaar zetten en kijken of een aantal mensen die blind uit elkaar kunnen houden?

Bram vind alles goed en mijn goedkeuring krijgt het ten alle tijden.Maar om 3 verschillende types spaekers te beluisteren

op vreemd grond gebied is ook zo wat,kijk als het de zuilen worden van B&W,Wharfedales of adams etc in ongeveer dezelfde

prijsklasse is dat vanzelfsprekend een thuiswedstrijd voor jouw.Maar in jouw eigen luisterruimte gaat dat natuurlijk anders

want jouw adams haal je er wel blind uit en uiteindelijk hoor je soundverschillen tussen B&W en de Warfedale er ook nog

wel uit niet dan?

Kijk,ik ken mijn kamers nu door en door,en het is een makkie zelfs voor beginners om een wharfedaleE50 of een wharfedale

10.7 om die uit elkaar te houden dan staat er ook nog de bose 901/6 in diezelfde kamer......tis een makkie ::)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2017, 11:16:06 »
Zullen we nog een versterker vergelijk houden?
Wat heb jij in gedachten Gerwin ?

Gewoon in een setting zoals Alpha heeft gedaan. Nemen 4 versterkers allen geïntegreerd in een prijsklasse tot 1000 of 1200 euro. We nemen de bevindingen erbij wat whats hifi erover heeft geschreven. Vooraf krijg je alle informatie welke je nodig hebt alleen wat je niet weet is welke versterker staat te spelen.

Kortom komen wij tot dezelfde conclusie wat andere  mensen als "de waarheid" presenteren.
versterkers laten we de vrije loop en met volume wordt gespeelt. Op deze manier kun je m.i laten zien of een versterker het moeilijk krijgt , lees vervormd.
Daarnaast kunnen we  het abx verhaal ook nog een keer doen om aan te tonen dat dat verhaal ook klopt.

Ben bereid om ern Sony ta-fe 570 in te zetten die doet het beter in mijn optiek als zijn kleinere broer.
Mooi zou zijn als er een Marantz uit de pm serie komt en vul maar aan....

Zomaar een gedachte
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2017, 11:32:37 »
Met niet te lange muziekstukken, max. 1 a 2 min en doorsnee muziek. Als het te lange stukken zijn is de aardigheid er na 2x luisteren al af en wordt er niet meer geluisterd. Mijn ervaring zegt dat de verschillen zo klein zijn dat na 1 sessie men door de bomen het bos niet meer hoort.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2017, 15:33:45 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2017, 12:17:55 »
Eens!!   
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2017, 15:34:51 »
Bram, kijk maar eens wat je Hifi almanak over mijn Vincent voor en eind versterker hebben gezegd. Zelfs Award winnend! Ook mijn cd speler werd door de Goeroes tot in de hemel geprezen.

Het allerergste moet nog komen,want ik kon jammer genoeg geen verschil horen tussen de componenten die ze hebben vervangen.

Dat waren ook geen onaangename rakkers Bram, namelijk een Bryston 3B en een Maranz CD17.

Waar ik wel enorm veel positief verschil tussen hoorde, waren mijn KEF IQ9s en mijn ADAM speakers.  :love:



« Laatst bewerkt op: 25 juli 2017, 15:36:26 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #10 Gepost op: 25 juli 2017, 16:24:06 »
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe set ter vervanging van mijn Myryad heb ik ook gekeken naar Cambridge Audio, met name naar de CXA-80, CXC en CP-2. Het nadeel van Cambridge Audio voor mij is dat het klasse-I apparatuur zijn, terwijl ik geen aarde aansluiting op de WCD's heb in de woonkamer. Ik heb nu voor de Rega Brio gekozen.

Ik vermoed dat je met aarde aansluiting een jouw stekkerdoos bedoeld of? dat je daar zo'n pietje precies in bent,

Denk je dat een versterker anders gaat klinken met of zonder aarde?

Trouwens de CXA80 is klangmatig de ietwat mindere dan de CXA60 daarom krijgt ie aftrekpunten,teminste bij whatshifi

Lees de tests maar grondig door van de CXA80 onderaan het artikel verklaren ze dat uitgebreid.

Had trouwens niet door dat je de myryad versterker daarvoor weg deed,die koste jaren geleden ±2000 euro.

En jouw rega brio van nu 11 of 1200 euro minder dacht ik,trotsdeem denk ik niet dat het een lood om oud  ijzer word.

Ik vermoed dat de brio klangmatig ietwat beter klinkt,maar dat ie ook anders klinkt tegenover de myryad vermoed ik zekers.

Berichten hierover krijgen we nog dacht ik of niet Jan? :)
Met aarde bedoel ik inderdaad mijn stekkerdoos aan de muur, heeft geen randaarde. Veiligheid is ook belangrijk.

De Myryad klinkt helder, maar niet scherp.
De Rega Brio is warmer van klank dan de Myryad. Heeft een meer pakkende geluid dan de Myryad.
De Myryad voor- en eindversterker zijn vervangen door Rega Brio. Voor de rest qua bekabeling en plaatsing van luidsprekers is niks veranderd.

De Myryad set is nog steeds in mijn bezit.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #11 Gepost op: 25 juli 2017, 17:54:30 »

Ja Jan er word ook gewaarschuwd bij de whathifi test dat het matchen belangrijk is.Terwijl de brio van jouw het predicaat

krijgt dat ie alles aankan.ik bezie trouwens dat jouw speakers basreflexen zijn,je kunt ze nog voorwaarts plaatsen dan klinken

ze iets minder warm dacht ik.

Ik ken jouw speakers niet maar mochten ze kwa warmte niet leuk klinken,kijk gewoon uit naar een gesloten systeem

gewoon om ze er  erbij te hebben b.v spendor,rogers, of een epos en dan z.g.a.n van mrktplts.

Een broer van(nee niet Nol) mij haalde gisteren nog een paar missions 753 op, geen krasje te zien! 200 euro!

Je word welhaast doodgegooid met secondhand speakers,en er zitten echte toppers tussen :banana:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #12 Gepost op: 25 juli 2017, 19:58:11 »

John je hebt mij niet horen zeggen dat vincent niet goed is integendeel! mijn vooroordeel betreft gewoon de losse

voorversterkers en eintrap en dan alle merken,Heb er veel gehad en het kwam al te vaak voor dat als ik het binnenwerk

van een vv bekeek dan paste de electronica ook wel een een pakje boter bij wijze van spreken.

De voorsprekers van zo'n vv zeiden dan, het is nodig  voor de Signaal ruisverhouding,de ander om de hitte of warmte te

ontlopen en ga zo maar door. heb al meegemaakt lang geleden, ik meen een technics dat er alleen maar een potmeter te

te zien was eneen trafo'tje ter grote van een luciferdoosje,terwijl er plentie ruimte over was in de eindbak.

Ik weet er zijn ook andere en betere voor en eindbakken.

Maar als er geen phono in een voorversterker zit vind ik het ondingen en overbodig :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.758
  • Doet mij maar buisjes
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2017, 00:19:59 »
Ik stel voor om een ieder die hier oren naar heeft z,n wensen  kenbaar te maken en kijken wat uiteindelijk haalbaar is.
Dan een selectie  maken van de meeste ja en een locatie bepalen.
Weet niet of hier een max aantal deelnemers van toepassing is ?

Verder suggesties ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2017, 08:40:49 »
Dan moet je setup maken die de goedkeuring van Bram kan verdragen.   ;)

Zullen we eerst eens drie totaal verschillende speakers naast elkaar zetten en kijken of een aantal mensen die blind uit elkaar kunnen houden?

Bram vind alles goed en mijn goedkeuring krijgt het ten alle tijden.Maar om 3 verschillende types spaekers te beluisteren

op vreemd grond gebied is ook zo wat,kijk als het de zuilen worden van B&W,Wharfedales of adams etc in ongeveer dezelfde

prijsklasse is dat vanzelfsprekend een thuiswedstrijd voor jouw.Maar in jouw eigen luisterruimte gaat dat natuurlijk anders

want jouw adams haal je er wel blind uit en uiteindelijk hoor je soundverschillen tussen B&W en de Warfedale er ook nog

wel uit niet dan?

Kijk,ik ken mijn kamers nu door en door,en het is een makkie zelfs voor beginners om een wharfedaleE50 of een wharfedale

10.7 om die uit elkaar te houden dan staat er ook nog de bose 901/6 in diezelfde kamer......tis een makkie ::)

Ik betwijfel ernstig of jij je luidsprekers op eigen terrein voor de volle honderd procent kunt duiden.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.