Auteur Topic: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek  (gelezen 26344 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #45 Gepost op: 28 juli 2017, 12:43:26 »

Enne, de rest? Hans je gaat mij toch niet wijsmaken dat dat er dag en nacht staat? dat is toch welhaast een kruispunt

in jouw huis? en jouw vrouw slikt dat alles? niet te geloven! Dat gaat toch een keer mis, je kinderen hollen per ongeluk

door jouw huis ze struikelen over het snoer of stekker doos en de hele set dondert tegen de vloer.

Moet me wel van het hart dat jij een hele brave vrouw hebt,eigenlijk te braaf :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #46 Gepost op: 28 juli 2017, 13:56:59 »
Ik zal het doorgeven. Schoonmoeder en honden hebben wel een keer een speaker omgegooid. Vrouw en kinderen zijn wel braaf.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #47 Gepost op: 28 juli 2017, 15:00:22 »
Als ik over Mav denk,den ik aan een woofer op tafel en 2 satelieten, met jij met jouw hoofd ertussen,directer bestaat welhaast

niet (gezien jouw foto's) .

Ja bijna goed Bram.

Een woofer op tafel...
..alleen dan is het een cardioide sub die achter m'n bureau staat; op het phantom mono punt even ver van mijn hoofd als de monitors.

Satellite speakers....



..alleen dan gaat het om studio monitors van +5K per stuk.

En met m'n hoofd ertussen..
..alleen dan gaat het om een symetrische luisterdriehoek.


Je bent welkom om eens langs te komen luisteren want je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt als je zegt dat je de voorkeur geeft aan indirect geluid..
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 15:20:49 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #48 Gepost op: 28 juli 2017, 16:58:03 »
....................... je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt als je zegt dat je de voorkeur geeft aan indirect geluid..

Nergens om maar je slaat de speaker  spijker op zijn kop MAW. 

Bram,

Je mag blind gaan luisteren in mijn grot.  Jan en Martijn komen als officials en mogen nadien verslag uitbrengen van jouw bevindingen. 

Lucky you.  Was net van plan niemand, tenzij intimi, meer toe te laten in den grot.   ;)
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 17:20:29 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #49 Gepost op: 28 juli 2017, 17:35:27 »
Ik zal het doorgeven. Schoonmoeder en honden hebben wel een keer een speaker omgegooid. Vrouw en kinderen zijn wel braaf.

Gr. Hans

Ik zal het effe doorgeven,ja,ja,je moet gewoon niks doorgeven en bij jouw zelf te rade gaan, van ben ik een egoist.

Je speelt daar de gewoon de baas,gelijke rechten voor man alzo de vrouw is bij jouw een vreemd woord.

En de vrouw is nog wel braaf,ik geloof het haast niet je bent welhaast een fundi moslim. :o

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #50 Gepost op: 28 juli 2017, 17:43:39 »
 :rofl: :rofl:

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #51 Gepost op: 28 juli 2017, 18:43:19 »
Ik zal het doorgeven. Schoonmoeder en honden hebben wel een keer een speaker omgegooid. Vrouw en kinderen zijn wel braaf.

Gr. Hans

Ik zal het effe doorgeven,ja,ja,je moet gewoon niks doorgeven en bij jouw zelf te rade gaan, van ben ik een egoist.

Je speelt daar de gewoon de baas,gelijke rechten voor man alzo de vrouw is bij jouw een vreemd woord.

En de vrouw is nog wel braaf,ik geloof het haast niet je bent welhaast een fundi moslim. :o

Mijn vrouw vraagt of.je.haar komt redden ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #52 Gepost op: 28 juli 2017, 19:01:49 »
....................... je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt als je zegt dat je de voorkeur geeft aan indirect geluid..

Nergens om maar je slaat de speaker  spijker op zijn kop MAW. 

Bram,

Je mag blind gaan luisteren in mijn grot.  Jan en Martijn komen als officials en mogen nadien verslag uitbrengen van jouw bevindingen. 

Lucky you.  Was net van plan niemand, tenzij intimi, meer toe te laten in den grot.   ;)

Leuk aanbod Henk, maar ik begrijp niet van blind luisteren,als ik kom is het met de ogen open,en dan gewoon jouw

topset die ik horen wil en daar concentreer ik mij op,en dan vooral heeft henk gelijk met zijn opstelling yes of no.

Let wel! bram luisterd veelvuldig naar sets bij W&W dat is nog geen 200mtr van mij af.daar staan vanzelfsprekend sets

die het veelvuldige kosten als wat mijn set kost ofwel de jouwe.De luisterkamers daarzo zijn opgesteld dat de speakers

helemaal vrij staan,precies waar jij van houd. Dus die grote speakers moeten het klaren praktisch zonder wanden.

Draai ik dezelfde cd thuis beleef ik ritme, bas en drive,de hoofdzaak hiervan? heel veel inversteren in plaatsing zodat

de akoestiek van de kamer meespeelt, dus indirecte plaatsing.

Wat houd die plaatsing dan in? Nu er staat er 1 in de hoek, afstand achterwand ±70cm,zijwand±70cm.Speaker 2 overkant van

de kamer dus op de helft van de kamer,afstand ±4.5 mtr ,dan de speaker uitrichten op de luisterbank,en dat neemt het niet zo

precies. Het belangrijkste van alles is de bas die moet diep en zuiver klinken,het hoog en laag is dan gewoon een makkie.

Wat doet een vrijstaande speaker in een ruimte die gewoon groter is? de ruimteakoestiek helpt hem niet hij moet het helemaal

in zijn eentje klaren,ja ja ik ken mijn tegenstanders door en door,de praatjes van alles klinkt zuiverde en reflexy loos.

Alles sprookjes,je moet gewoon je hokkjesdenken bij de vuilnis zetten en daar zijn de meeste leden niet voor in staat

en zijn fantasieloos.


Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #53 Gepost op: 28 juli 2017, 19:05:48 »
Als je buiten je eigen kaders wilt treden, zou je de uitgestoken hand en blinddoek geaccepteerd hebben, maar ik begrijp dat je de uitdaging niet aandurft.  Even goede vrinden Bram.  Je had op termijn een ervaring rijker kunnen zijn.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #54 Gepost op: 28 juli 2017, 19:35:59 »
@bram:Blablablabla....

Volgens mij zit je in weer een wat mindere periode.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #55 Gepost op: 28 juli 2017, 19:50:59 »
@bram:Blablablabla....
Gr. Hans

Inderdaad, heel veel woorden vanuit de comfortzone.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #56 Gepost op: 28 juli 2017, 21:56:49 »
Let wel! bram luisterd veelvuldig naar sets bij W&W dat is nog geen 200mtr van mij af.daar staan vanzelfsprekend sets

die het veelvuldige kosten als wat mijn set kost ofwel de jouwe.De luisterkamers daarzo zijn opgesteld dat de speakers

helemaal vrij staan,precies waar jij van houd. Dus die grote speakers moeten het klaren praktisch zonder wanden.

Draai ik dezelfde cd thuis beleef ik ritme, bas en drive,de hoofdzaak hiervan? heel veel inversteren in plaatsing zodat

de akoestiek van de kamer meespeelt, dus indirecte plaatsing.

Wat houd die plaatsing dan in? Nu er staat er 1 in de hoek, afstand achterwand ±70cm,zijwand±70cm.Speaker 2 overkant van

de kamer dus op de helft van de kamer,afstand ±4.5 mtr ,dan de speaker uitrichten op de luisterbank,en dat neemt het niet zo

precies. Het belangrijkste van alles is de bas die moet diep en zuiver klinken,het hoog en laag is dan gewoon een makkie.

Wat doet een vrijstaande speaker in een ruimte die gewoon groter is? de ruimteakoestiek helpt hem niet hij moet het helemaal

in zijn eentje klaren,ja ja ik ken mijn tegenstanders door en door,de praatjes van alles klinkt zuiverde en reflexy loos.

Alles sprookjes,je moet gewoon je hokkjesdenken bij de vuilnis zetten en daar zijn de meeste leden niet voor in staat

en zijn fantasieloos.

Akoestiek is een last. Zie het als volgt:

Een set speakers in een weiland presteren neutraal; zoals ze zijn: ik noem het even het 0 punt. Met een lukrake opstelling in een onbehandelde ruimte is dat ineens -10. Met wat verplaatsen kom je uit op -8 en met daarbij wat akoestische maatregelen op -4. De akoestiek blijft een bitch..
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 21:59:19 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #57 Gepost op: 28 juli 2017, 22:06:00 »
Eerlijk gezegd snap ik er niets van hoe Bram zijn opstelling nu is. Net als ik het verschil tussen 'laag' en 'bas' niet zo begrijp.
Geinspireerd door Bose heb ik vroeger redelijk veel geexperimenteerd met reflekties. Dat kan best leuk zijn als je het volume laag houdt en de (reflektie-)frequenties beperkt. Maar op wat hoger volume wordt het al gauw een bende en sneeuwt alles dicht. Op zich kan het tot een bepaald niveau nog best lekker 'swingen' maar de plaatsing ben je volledig kwijt, evenals een groot deel van de dynamiek. 'Strak' klinkt het helemaal niet meer. Dit was dus een opstelling waarbij ik naast de gewone stereo-opstelling met aparte drivers/filters/plaatsing/demping de reflekties zo goed mogelijk probeerde te controleren. Was leuk om mee te experimenteren, leverde best interessante informatie op maar maakte het geluid naar mijn smaak niet beterder.
Maar misschien is het voor sommige luisteraars/luisterruimtes wel de beste oplossing.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 22:07:40 door Ando »
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #58 Gepost op: 28 juli 2017, 23:46:51 »
En dan is dit nog de voorbereiding, wordt het een 6 gangen audio menu ?

 Anyone

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorbereiding vergelijkend warenonderzoek
« Reactie #59 Gepost op: 29 juli 2017, 09:05:07 »
Geen idee maar het draait om plaatsing en akoestiek.  Heb je dat niet voor elkaar dan weet je nooit hoe je set kan presteren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.