Auteur Topic: 2e interactieve tv aansluiten  (gelezen 7111 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
2e interactieve tv aansluiten
« Gepost op: 15 juli 2017, 22:09:25 »
Een leuke klus voor de zaterdagmiddag het is tenslotte plug en play, althans zo verkopen ze het. Omdat we hier in een woning zitten vanuit de jaren 60 konden we niet anders dan internet via stroom, want loze leidingen kende ze in die tijd niet.
Een set  aangeschaft van TP link 500 die het niet anders omschreven als stekkers erin... connecten en klaar. Ja, bijna ... ben een halve dag aan het klooien geweest eer dat ik het aan de gang had. Na alles 30 keer te hebben nagelopen of op dezelfde stopcontacten een connectie te kunnen krijgen werd ik overgeleverd aan een installatie cd... handig maar die werkt niet op Windows 10. Gelukkig is Google je grote vriend en na even zoeken kwam ik op een overzichtelijke site waarin met YouTube filmpjes en al hey stap voor stap werd uitgelegd. Na 1 uur kloten en redelijk wat download en updates werkte het nog niet ... totdat il uiteindelijk koos voor reset naar fabrieksinstellingen en bam het 3e ledje brande nu ook en ik heb netwerk. Nu kon ik connecten met de 2e en dan is het een fluitje van een cent. Nu ben ik zelf nog wel een beetje handig maar voor vele mensen is dit gewoon niet te doen.
Maar goed we kunnen tv kijken in bed en als het eenmaal werkt is het best een mooi systeem.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: 2e interactieve tv aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2017, 10:10:25 »
Maar het werkt dat is het belangrijkste. ;)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: 2e interactieve tv aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2017, 11:05:59 »
Afgelopen week nog zo'n set Powerline adapters gebruikt en die hadden al verbinding gemaakt voordat ik "interactief" kon zeggen. Op dezelfde groep werken ze in elk geval het snelst en betrouwbaarst.
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: 2e interactieve tv aansluiten
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2017, 11:45:27 »
Afgelopen week nog zo'n set Powerline adapters gebruikt en die hadden al verbinding gemaakt voordat ik "interactief" kon zeggen. Op dezelfde groep werken ze in elk geval het snelst en betrouwbaarst.

Zo zou het ook moeten zijn. Het werkt super iig en heb een snelheid van 50 mb dat geeft hij allemaal mooi aan. Daarnaast goed over nagedacht bijvoorbeeld dat je de lichtjes uit kunt zetten in de adapters. Ga er ook nog een setje bijhalen om de zolder te voorzien van internet... signaal is daar vaak te zwak voor Wi-Fi.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200