Auteur Topic: Hoe harder we ons best doen om het niet te doen, des te meer we discrimineren.  (gelezen 12217 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Is dit iets wat we hier kunnen bespreken?

Soms lijkt het wel hoe harder we ons best doen om niet te discrimineren, we juist het tegenovergestelde doen.
Het lijkt wel alsof we , door alles te benoemen wat en wie en hoe we niet moeten discrimineren, juist de verschillen scherper zetten.

Als ik me anders ga gedragen tegenover een zwarte persoon en hem uit "respect" anders ga behandelen dan een blanke persoon.
Ik bedoel dat ik hem / haar bijna op een voetstuk zet dan ga ik die persoon toch juist weer apart zetten en discrimineer ik toch veel harder dan ik anders misschien gedaan zou hebben?
Je hoort wel eens zeggen dat er niets mis is met homofielen, dat zijn toch ook gewoon mensen.
Daarmee bevestig ik toch alleen maar dat er iets bijzonders is en niet dat het gewone mensen zijn zoals ieder ander?

Daarnaast lijkt het wel alsof alleen de blanke mensen zich erg druk maken over het niet discrimineren. We durven niets meer te zeggen, we durven geen mening meer te hebben en de blanken moeten vooral veel en vaak excuses maken. 
Aan een zwarte collega vragen of hij zijn koffie zwart wil kan al bijna niet meer.
Zwarte mensen lijken soms juist door te roepen dat ze niet gediscrimineerd willen worden maar als zwarte mens gerespecteerd willen worden juist zichzelf in een hokje te plaatsen en discrimineren zichzelf daarmee.
En doen dan precies wat ze de blanken kwalijk nemen.

Gezien ik hierboven al onderscheid maak is al een vorm van discrimineren.
laten we stoppen met in hokjes denken en elkaar eens gewoon als mens te zien.
Niet als blanke , zwarte, moslim , christen , Nederlander, Rus, etc etc.
Dat we allemaal een andere mening hebben over van alles en nog wat is menselijk, niet zwart of blank of geel of rood.

Ik las gisteren een stukje op nu.nl dat er voor het eerst een Suske en Wiske uit is waar borsten in te zien zijn.
Er zou een zwarte man naar kijken.
Het feit dat het een zwarte man is die naar de borsten kijkt is inmiddels zo beladen dat er op alle mogelijke manieren schande van wordt gesproken en de uitgever zich in alle bochten wringt om excuses te maken.
Zetten we een blanke man in de scene en dan is er ineens niets aan de hand.  Dat is toch eigenlijk gek?
Ik weet niet wat de context is waarom er in een Suske en Wiske een man naar een paar borsten kijkt.
maar het lijkt me wel dat we juist door ons vooral druk te maken over of er een blanke of een zwarte man naar borsten kijkt heel heel erg aan het discrimineren zijn.
De blanken omdat we vooral niet willen of niet kunnen zien dat er een zwarte man naar borsten kijkt en de zwarten omdat ze niet willen of kunnen zien dat er een zwarte man naar borsten kijkt. Wie discrimineert er hier en wie niet?
Wat is in vredesnaam het verschil?  Er is een man die naar borsten kijkt. Dat is alles wat er aan de hand is.

Marcel


 
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
De crux was, voor zover ik begreep,  niet zozeer de zwarte/ donkere/ van nature van veel pigment voorziene man die naar borsten keek maar meer 's mans lippen die maatje autoband waren getekend.
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Tja, discrimineren is één van die voorrechten van blanken. Ik blijf het vreemd vinden.

Groeten...

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Denk je echt dat allen blanken dat doen?
Wat denk je bv van Turken onderling.
Turken die zeggen dat Nederlanders facisten zijn.
Of Marokanen vs Turken en vise versa toevallig heb ik daar mee te maken gehad.
Googel eens op discriminatie in de moslimlanden.
Steek je licht ook eens op over het midden oosten.
Hoe dan ook discrimineer alleen hufters van welke kleur dan ook.
Discriminatie is van alle volkeren.



I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Denk je echt dat allen blanken dat doen?
Wat denk je bv van Turken onderling.
Turken die zeggen dat Nederlanders facisten zijn.
Of Marokanen vs Turken en vise versa toevallig heb ik daar mee te maken gehad.
Googel eens op discriminatie in de moslimlanden.
Steek je licht ook eens op over het midden oosten.
Hoe dan ook discrimineer alleen hufters van welke kleur dan ook.
Discriminatie is van alle volkeren.
Good Posting

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Moet je als jongen van achttien maar eens een Marokkaans meisje voor de film meevragen, dan kom je er wel achter wat discriminatie en racisme is. Heel wat anders dan in mijn jonge jaren waar ik Molukkers, Surinamers en nog veel meer in de klas had. Binnen de kortste keer relaties over en weer. Zijn ook vaak nog bij elkaar wat erg leuk is om te zien. Discriminatie wordt voor een groot deel door politieke correctheid aangepraat. NL heeft als handelsland een tolerante traditie en staat daar nog steeds voor open. We zijn verder wel goed maar niet gek.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Ik heb jarenlang met alle voornoemde groeperingen gewerkt en ze doen in racisme en discriminatie echt geen cent onder voor de "blanke" Nederlander en vaak vind ik ze daarin zelfs vele malen radicaler dan de autochtone Nederlander. Er is zelfs racisme onder bevolkingsgroepen in het zelfde land. Hiermee wil ik uiteraard niet  beweren dat ik racisme bagatelliseer of dat ik racisme de normaalste zaak van de wereld vind, maar sommige mensen geven in deze toch wel blijk van enige kortzichtigheid of (misschien) enige onwetendheid.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2017, 18:54:15 door Audiofreak »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Wist je dat racisme technisch niet eens bestaat, er zijn namelijk geen verschillende rassen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Hoe noem je het verschil tussen een zwarte, gele en blanke man dan Jacco. Oh ja blank mag je van Sylvana niet zeggen want dan stel je je boven de ander. Politiek correct is de term witte man.

Oh ja mijn vrijgezelle broer met een groot aantal TIAS heeft mijn dochter eens een keer zijn beleggingsbeleid uitgelegd: Zwartjes werken niet, gele zeer hard en nog wat termen uit zijn lagere schooltijd. Mijn dochter stond wel even te kijken. Zijn rendementen liggen wel erg boven het gemiddelde  :)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Gezien het feit dat er weinig zinnigs op audio gebied te melden is of al gezegd is toch een pluim voor Marcel om de boel hier in leven te houden...  Yust my two  cents.  worship1

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Je benoemt huidskleuren Carl. Dat is dan ook wat het is en hoe je het moet noemen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
ik ben dan zo iemand die ze in de volksmond een racist noemen . of ik dat echt ben weet ik niet
wel heb ik een hekel aan bepaalde bevolkingsgroepen maar dat is niet op basis van huidskleur , afmeting of iets anders voor de hand liggend
 
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Je benoemt huidskleuren Carl. Dat is dan ook wat het is en hoe je het moet noemen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk

Kennelijk is de definitie wat aangepast. De homo sapiens zou wel weer een ras zijn. Bedankt Jacco.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Graag gedaan, Carl. Het verschil zat hem in ik meen 8 genen en dat was technisch te weinig om van een verschillend ras te spreken. Biologisch is er inmiddels consensus over. Juridisch ligt dat anders als ik het goed begrepen heb.

Groet,
Jacco