Auteur Topic: De kreet High-end  (gelezen 14550 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De kreet High-end
« Reactie #60 Gepost op: 16 juni 2017, 16:21:06 »
Nou, kleinere beurs dan aangezien die anderen veul duurderder waren.  Wellicht is je dat ontschoten.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #61 Gepost op: 16 juni 2017, 16:41:53 »
Nou, kleinere beurs dan aangezien die anderen veul duurderder waren.  Wellicht is je dat ontschoten.   ;)
Oh ja ?, Mark Levinson ML 1 voorversterker -en ML 2 eindversterker samen 4.800,00 Gulden. Mijn Dayton Wright SPS voorversterker kostte met modificatie 2.000,00 Gulden en de Harman Kardon Citation 16a kostte toen tegen de 3.500,00 Gulden.
Dat waren hele massieve bedragen in 1978 !
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2017, 17:54:37 door Audiofreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De kreet High-end
« Reactie #62 Gepost op: 16 juni 2017, 17:42:13 »
De Bryston 2B kostte destijds 900,00 gulden.  Ik heb dat ding overgenomen van een vriend van Henk van der Mijn, jou wel bekend.  De 3B kostte destijds iets meer dan het dubbele en dat jij de 4B als uitgangspunt neemt, de duurste tweekanaalsversterker, die kostte in 1978 m.i. niet het bedrag dat jij noemt maar ik laat me graag overtuigen door een prijslijstje.  Wellicht dat een setje 6B's dat kostte.

Wellicht is het goed eens kennis te nemen van de strekking van mijn post.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #63 Gepost op: 16 juni 2017, 18:07:26 »
Nou, kleinere beurs dan aangezien die anderen veul duurderder waren.  Wellicht is je dat ontschoten.   ;)
Krell was er in 1978 nog niet. Krell werd in 1980 opgericht !

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De kreet High-end
« Reactie #64 Gepost op: 16 juni 2017, 18:12:35 »
Nou, kleinere beurs dan aangezien die anderen veul duurderder waren.  Wellicht is je dat ontschoten.   ;)
Krell was er in 1978 nog niet. Krell werd in 1980 opgericht !

Heb ik ook niet beweerd.

High-end had in de vorige eeuw iets magisch..................................
   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #65 Gepost op: 16 juni 2017, 18:16:10 »
Nou, kleinere beurs dan aangezien die anderen veul duurderder waren.  Wellicht is je dat ontschoten.   ;)
Krell was er in 1978 nog niet. Krell werd in 1980 opgericht !

Heb ik ook niet beweerd.

High-end had in de vorige eeuw iets magisch..................................
   ;)

Ter info !!!

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #66 Gepost op: 17 juni 2017, 08:57:42 »
De Bryston 2B kostte destijds 900,00 gulden.  Ik heb dat ding overgenomen van een vriend van Henk van der Mijn, jou wel bekend.  De 3B kostte destijds iets meer dan het dubbele en dat jij de 4B als uitgangspunt neemt, de duurste tweekanaalsversterker, die kostte in 1978 m.i. niet het bedrag dat jij noemt maar ik laat me graag overtuigen door een prijslijstje.  Wellicht dat een setje 6B's dat kostte.

Wellicht is het goed eens kennis te nemen van de strekking van mijn post.

Ik zei in een vorige post al "voor zover ik mij herinner", maar inmiddels heb ik kunnen achterhalen dat de Bryston 4B in 1978 USDollar 1195,00 kostte.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: De kreet High-end
« Reactie #67 Gepost op: 27 juni 2017, 14:02:19 »
In de Luister stond vele jaren geleden een artikel van Armand van Ommeren over het begrip "High_End".  Hij was heel negatief over High End en vond het veel te veel geld spenderen voor apparatuur die het geld niet waard was. Ik zelf zie het anders. We hebben een periode meegemaakt waarbij nieuwere apparatuur per definitie beter was dan hun voorgangers. Toen het grote publiek ook geïnteresseerd raakte kreeg je toch iets van "downgraden" om commerciële redenen onder het motto van "het maakt geluidsmatig toch niets uit": dus kleinere voeding en liefst voor meerdere apparaten tegelijk, gammele kasten, slechtere condensatoren en noem maar op. High End is volgens mij een streven geweest van compromisloze apparatuur waarbij over gedimensioneerd werd. Bryston was in die zin zeker High- End en van Quad waag ik dat toch te betwijfelen. Het begrip is inmiddels in belangrijke mate genivelleerd.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2017, 14:23:56 door Carl »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: De kreet High-end
« Reactie #68 Gepost op: 28 juni 2017, 11:13:03 »
 Good Posting

We hoeven zeker niet negatief te zijn over high-end.  Het is juist mooi toch dat fabrikanten tot het uiterste gaan om het best mogelijke te halen.
Of dat nou om auto's audio of schoenen gaat, maakt niet uit.
Als je de top wil hebben dan betaal je ook top.  Ook voor exclusiviteit moet je flink in de buidel tasten. Is ook helemaal niets mis mee.

Wat ik wel mis vind is dat we in de audio te pas en te onpas iets high-end noemen.
Goede en misschien betere audio wordt high-end genoemd. En dat is het niet.
En daar bedoel ik niet mee dat het niet goed of niet goed genoeg is om op hoog niveau van muziek te genieten.
Daar bedoel ik nog steeds mee dat het geen high-end is. Of inmiddels niet meer is omdat versterker A voorbij wordt gestreefd door versterker B welke nog duurder is en nog betere specs heeft.

Marcel 
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: De kreet High-end
« Reactie #69 Gepost op: 28 juni 2017, 12:49:54 »
De echte high ender kijkt niet naar Specs denk ik Marcel.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De kreet High-end
« Reactie #70 Gepost op: 28 juni 2017, 12:52:42 »
Of juist wel he. De beste specs is ook een perspectief op / maatstaf voor kwaliteit.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De kreet High-end
« Reactie #71 Gepost op: 28 juni 2017, 12:53:10 »
Good Posting

We hoeven zeker niet negatief te zijn over high-end.  Het is juist mooi toch dat fabrikanten tot het uiterste gaan om het best mogelijke te halen.
Of dat nou om auto's audio of schoenen gaat, maakt niet uit.
Als je de top wil hebben dan betaal je ook top.  Ook voor exclusiviteit moet je flink in de buidel tasten. Is ook helemaal niets mis mee.

Wat ik wel mis vind is dat we in de audio te pas en te onpas iets high-end noemen.
Goede en misschien betere audio wordt high-end genoemd. En dat is het niet.
En daar bedoel ik niet mee dat het niet goed of niet goed genoeg is om op hoog niveau van muziek te genieten.
Daar bedoel ik nog steeds mee dat het geen high-end is. Of inmiddels niet meer is omdat versterker A voorbij wordt gestreefd door versterker B welke nog duurder is en nog betere specs heeft.

Marcel

 Good Posting
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: De kreet High-end
« Reactie #72 Gepost op: 28 juni 2017, 13:19:42 »
Of juist wel he. De beste specs is ook een perspectief op / maatstaf voor kwaliteit.

In Stereophile meet John Atkinson en een ander luistert. Meestal correspondeert dat, maar soms meet het matig en klinkt het toch zeer goed. Die jacht naar achter de komma's zegt me verder niet veel.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2017, 13:39:29 door Carl »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De kreet High-end
« Reactie #73 Gepost op: 28 juni 2017, 13:48:47 »
Wat is nu High-End,het duurste product of het product wat het beste klinkt.
I love vintage.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.228
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De kreet High-end
« Reactie #74 Gepost op: 28 juni 2017, 15:12:19 »
Geen van beide. Het gaat er om dat er topproducten worden gebruikt in compromisloze topologieen. Technische hoogstandjes dus.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk