Auteur Topic: De kreet High-end  (gelezen 14453 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2017, 12:06:16 »
Kwabbernoot,

Je hebt PM.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als je serieus op mijn vragen in gaat in die PM.

Marcel
Daar groeit vast een dikke vriendschap uit ! :love:

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De kreet High-end
« Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2017, 12:07:15 »
Daar ziet het misschien nu niet naar uit.
Maar je weet maar nooit. Aan mij zal het niet liggen.  ;D


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De kreet High-end
« Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2017, 12:08:07 »
Ik wil er niets mee te maken hebben Smashfreak
I love vintage.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: De kreet High-end
« Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2017, 12:12:06 »
Balken, splinters, ogen, het gebrek aan mimiek en intonatie èn verkeerde woordkeuzes; Dan wordt de soep erg heet gegeten.


High-End is een term die per individu anders ingevuld wordt en daarmee in feite (enigszins) definitieloos is.

Het kan:

Een in technisch opzicht, maximaal haalbare prestatie binnen een aangegeven budget betreffen.
Een technisch minder goed product zijn, maar vanwege esthetiek beantwoord aan het (persoonlijke) idee ervan.
Een technisch uitstekend product, maar vanwege esthetiek niet beantwoord aan het (persoonlijke) idee ervan.
Producten vanaf een bepaald prijssegment betreffen (ook persoonlijk).
Etc, etc, eindeloos.

De moeite van het discussiëren niet waard naar mijn idee en waarover nooit algehele consensus zal heersen daar de term nogal een forse bandbreedte biedt waar het de definitie betreft.


High End:

Topsegment
Duur
Chique
Van hoge kwaliteit
Hoogwaardig

Dat zijn een aantal verklaringen die snel te vinden zijn en zich op hun beurt weer lenen voor een discussie.

Ik haak af.

Met vriendelijke groet, Mark :)





Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: De kreet High-end
« Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2017, 12:15:02 »
Daar ziet het misschien nu niet naar uit.
Maar je weet maar nooit. Aan mij zal het niet liggen.  ;D


Marcel

Ach, je bent al eens bij mij thuis geweest dus wie weet. Maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor.  :-\

Groeten...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #20 Gepost op: 15 juni 2017, 12:16:15 »
Ik wil er niets mee te maken hebben Smashfreak
Niks zeggen en wèès kèèken, docht Peter,
En ze klapten allemol in de haanden  :) ;)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De kreet High-end
« Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2017, 12:23:49 »
Daar ziet het misschien nu niet naar uit.
Maar je weet maar nooit. Aan mij zal het niet liggen.  ;D


Marcel

Ach, je bent al eens bij mij thuis geweest dus wie weet. Maar ik ben er eerlijk gezegd bang voor.  :-\

Groeten...

Dat klopt. En daar zag ik een vriendelijke man die volop geniet van een hele erge mooie set.
Daar zag ik een man die op mij in ieder geval heel anders overkwam dan nu hier op dit forum.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De kreet High-end
« Reactie #22 Gepost op: 15 juni 2017, 12:36:10 »
We zijn aan het PMmen.

Komt heus wel goed.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: De kreet High-end
« Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2017, 12:40:22 »
Als het over audio gaat komt al snel de kreet high-end om de hoek kijken en wordt erg veel gebruikt.

We hebben het al heel snel over high-end als het eigenlijk over de duurdere audio spullen gaat.
High-end lijkt wel de benaming te zijn voor de betere audio spullen. 
Zelfs oude en bejaarde spullen, die in het verleden wellicht tot de top behoorde als het om prijs en prestaties gaat, worden high-end genoemd.
Dat is het eigenlijk niet meer.

High-end is naar mijn idee het volgende.
Een apparaat of een auto of een dienst welke aan de max zit kwa prestaties met de op dit moment beschikbare techniek.
Meestal zit er dan ook een prijskaartje aan wat in de hoogste regionen zit.

Een high-end telefoon is de telefoon met de nieuwste techniek en de best mogelijke prestaties.
Een high-end audio systeem haalt de best mogelijke prestaties met de nieuwste en waarschijnlijk dure techniek.
Een high-end auto is de auto met de nieuwste snufjes en hulpmiddelen om de beste prestaties neer te zetten. Of dat dan gaat om snelheid en comfort of beide maakt niet uit.

Maar een goede audio set van iets van €100.000,- is geen high-end als er inmiddels een fabrikant / leverancier is die een set verkoopt voor €250.000,- welke nog betere prestaties geeft.

En toch blijven we die set van een ton high-end noemen terwijl deze dat allang niet meer is.

Dus waarom blijven we de kreet high-end te pas en te onpas gebruiken?
Is dat om het voor ons zelf mooier te maken dan het is?

We noemen een dure Mercedes toch ook gewoon bij de naam?  Een goede auto en niet een snelwegfiele high-end auto.

Marcel

Dure Mercedes noem je AMG
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De kreet High-end
« Reactie #24 Gepost op: 15 juni 2017, 12:41:56 »
 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De kreet High-end
« Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2017, 12:47:52 »
Als het over audio gaat komt al snel de kreet high-end om de hoek kijken en wordt erg veel gebruikt.

We hebben het al heel snel over high-end als het eigenlijk over de duurdere audio spullen gaat.
High-end lijkt wel de benaming te zijn voor de betere audio spullen. 
Zelfs oude en bejaarde spullen, die in het verleden wellicht tot de top behoorde als het om prijs en prestaties gaat, worden high-end genoemd.
Dat is het eigenlijk niet meer.

High-end is naar mijn idee het volgende.
Een apparaat of een auto of een dienst welke aan de max zit kwa prestaties met de op dit moment beschikbare techniek.
Meestal zit er dan ook een prijskaartje aan wat in de hoogste regionen zit.

Een high-end telefoon is de telefoon met de nieuwste techniek en de best mogelijke prestaties.
Een high-end audio systeem haalt de best mogelijke prestaties met de nieuwste en waarschijnlijk dure techniek.
Een high-end auto is de auto met de nieuwste snufjes en hulpmiddelen om de beste prestaties neer te zetten. Of dat dan gaat om snelheid en comfort of beide maakt niet uit.

Maar een goede audio set van iets van €100.000,- is geen high-end als er inmiddels een fabrikant / leverancier is die een set verkoopt voor €250.000,- welke nog betere prestaties geeft.

En toch blijven we die set van een ton high-end noemen terwijl deze dat allang niet meer is.

Dus waarom blijven we de kreet high-end te pas en te onpas gebruiken?
Is dat om het voor ons zelf mooier te maken dan het is?

We noemen een dure Mercedes toch ook gewoon bij de naam?  Een goede auto en niet een snelwegfiele high-end auto.

Marcel

Dure Mercedes noem je AMG
Mercedes Maybach Vision 6

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De kreet High-end
« Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2017, 12:51:32 »
Das wel een aaardige high-end auto.
 :D
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De kreet High-end
« Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2017, 12:55:17 »
Wat maakt het uit of wij apparaten high-end noemen of niet. Als ik het bijvoorbeeld leuk vind om mijn spulletjes high-end te noemen, waarom moet iemand anders dan zo nodig zeggen dat het dat niet is. Gun elkaar ieders pleziertje. Waar gaat het in hemelsnaam over?

Groeten...
x2

Wat een non-discussie of iets een labeltje mag dragen of niet. Dat is aan eenieder zelf aangezien de definitie niet feitelijk omschreven staat.
Waar maak je je in vredesnaam druk over is het eerste wat in mij opkomt.

Zei de man wiens set al jarenlang de kwalificatie high-end draagt......
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De kreet High-end
« Reactie #28 Gepost op: 15 juni 2017, 13:04:06 »
Wat maakt het uit of wij apparaten high-end noemen of niet. Als ik het bijvoorbeeld leuk vind om mijn spulletjes high-end te noemen, waarom moet iemand anders dan zo nodig zeggen dat het dat niet is. Gun elkaar ieders pleziertje. Waar gaat het in hemelsnaam over?

Groeten...
x2

Wat een non-discussie of iets een labeltje mag dragen of niet. Dat is aan eenieder zelf aangezien de definitie niet feitelijk omschreven staat.
Waar maak je je in vredesnaam druk over is het eerste wat in mij opkomt.

Zei de man wiens set al jarenlang de kwalificatie high-end draagt......

Prima. Dat is geheel en al jullie mening. De mening is dus waar maak je je druk om en daarmee is de kous af?
Ik heb een andere mening.
En ik begrijp niet waarom jullie je altijd zo druk maken als een ander zich ergens "druk" over maakt.

Ik ben van mening dat we dan alle onderwerpen hier wel kunnen klassificeren als:  Tsjonge waar maak je je druk over.
Dan zijn we snel klaar en kan Hififreak de tent sluiten.  Toch jammer. Is er een gezellige hangplek ter ziele.

Dan moeten we ook roepen. Goh , je hebt een nieuwe platenspeler, waar maak je je druk over?
Goh die kabel klinkt anders. Kan mij niet jeuken waar maak je je druk over.

Is het nou zo dat alle discussies zijn van joh, waar maak je je druk over.

Bah wat een rothouding. Sorry hoor.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De kreet High-end
« Reactie #29 Gepost op: 15 juni 2017, 13:07:42 »
Wat maakt het uit of wij apparaten high-end noemen of niet. Als ik het bijvoorbeeld leuk vind om mijn spulletjes high-end te noemen, waarom moet iemand anders dan zo nodig zeggen dat het dat niet is. Gun elkaar ieders pleziertje. Waar gaat het in hemelsnaam over?

Groeten...
x2

Wat een non-discussie of iets een labeltje mag dragen of niet. Dat is aan eenieder zelf aangezien de definitie niet feitelijk omschreven staat.
Waar maak je je in vredesnaam druk over is het eerste wat in mij opkomt.

Zei de man wiens set al jarenlang de kwalificatie high-end draagt......

Prima. Dat is geheel en al jullie mening. De mening is dus waar maak je je druk om en daarmee is de kous af?
Ik heb een andere mening.
En ik begrijp niet waarom jullie je altijd zo druk maken als een ander zich ergens "druk" over maakt.

Ik ben van mening dat we dan alle onderwerpen hier wel kunnen klassificeren als:  Tsjonge waar maak je je druk over.
Dan zijn we snel klaar en kan Hififreak de tent sluiten.  Toch jammer. Is er een gezellige hangplek ter ziele.

Dan moeten we ook roepen. Goh , je hebt een nieuwe platenspeler, waar maak je je druk over?
Goh die kabel klinkt anders. Kan mij niet jeuken waar maak je je druk over.

Is het nou zo dat alle discussies zijn van joh, waar maak je je druk over.

Bah wat een rothouding. Sorry hoor.

Marcel
Het ligt er mijns inziens heel erg aan hoe de mening wordt verkondigd. Jij probeert er overtuigend over te komen en dat wekt wel een wrevel op bij mensen.

Maar om mij nu aan te smeren dat ik een rothouding heb? Dat gaat mij wel erg ver Marcel en valt mij enorm van je tegen.

John
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…