Hifi hardware > Streaming media

Dac aansluiting.

(1/4) > >>

michaelfaaij:
Hallo beste streamers.

Ik heb een vraagje.

Ik ben een beginnend audiofreak en sinds kort in het bezit van een cambrige dac.

Mijn setup is:

Musical fidelity x-a50 monoblokken
Musical fidelity x-pre voorversterker met telsa goldpin lampen.
Musical fidelity x-ray 24bit cd speler
Dynaudio audience 72se speakers
Alles is aangesloten met kimber kabels en powercords.

Nou is mijn vraag of het beter is mijn cd speler met een tosilink kabel aan me dac aan te sluiten of via coax????
Nou heeft mijn cd speler al in ingebouwde burr brown converter dus is het überhaupt wel handig om hem aan een dac aan te sluiten????
En als ik hem op me dac via optisch aansluit krijg ik ook maar 4400-16bit in plaats van 24-196.

Kan iemand mij wat meer informatie​ geven over hoe ik alles het beste kan aansluiten ( want wil voor het maximaal haalbare gaan.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Hififreak:
Welkom Michael,

Mooie setup!

M.i. kun je gewoon je cd-speler middels cinch op je voorversterker aansluiten.  Ik verwacht dat de dac geen noemenswaardige verbetering teweeg brengt aangezien ze dat bij MF ook wel onder controle zullen hebben.

Bryston power:
Hebben we het over de dac Magic?

chansig:
Leuke set. Lang geleden heb ik ook die blokken gehad. Volgens mij de pre ook, maar dat weet ik niet meer zeker.

Gr. Hans

michaelfaaij:
Ja we hebben het hier over de Cambridge Audio DacMagic 100

Dus jullie zijn van mening de cd speler gelijk op de voorversterker aan te sluiten????

Ik hoor namelijk niet echt verschil......het enige nadeel is dan wel dat ik voor noppes een optische kabel van dik 95 euro heb gekocht hahaha 😣.


Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie