Auteur Topic: Soundbar  (gelezen 11889 keer)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Soundbar
« Gepost op: 19 januari 2013, 19:46:44 »
Wij hebben een Sony KDL-40EX725 televisie. Wij kijken over het algemeen naar actualiteiten- en consumenten programma's, dan is de geluidskwaliteit meer dan voldoende. Maar bij o.a. muziekprogramma's is het geluidskwaliteit toch niet je-van-het.

Geef een soundbar een betere geluidskwaliteit dan het geluid via de televisie?
Wat zijn goede soundbars? Heb zelf o.a. deze en deze gezien. Maar misschien zijn er wel meer soundbars, welke je onder de televisie zet.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.073
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Soundbar
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2013, 22:26:34 »
Geluid uit tv's en aanverwante artikelen (ook soundbars) vind ik nogal behelpen. Wij hebben de tv bij de set staan dus als het nodig is wordt het tv-signaal via de set weergegeven. Misschien is dat bij jou ook een optie?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Soundbar
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2013, 07:44:02 »
Bij ons staat de TV gescheiden van het audio set. De TV in de buurt van de audio set plaatsen is geen optie.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Soundbar
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2013, 08:04:04 »
Een vriend van mij heeft twee actieve monitoren aangesloten op de twee (L+R) analoge uitgangen op zijn tv. Dit klinkt, naar mijn mening, meer dan uitstekend. Bij zijn tv is de uitgang ook nog eens variabel, dus hij kan het volume gewoon aanpassen met de AB van zijn tv.

Hieronder een voorbeeld, maar zo zijn er natuurlijk legio opties.

http://www.rockpalace.com/product/Pioneer-SDJ05-Pair
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Soundbar
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2013, 08:50:11 »
De mooiste soundbar die ik ken komt van het merk Polk audio. Zij hebben een aantal uitvoeringen die je versteld doen staan. Echter zijn er maar weinig dealers van in Nederland, dus zul je even moeten zoeken waar te verkrijgen.

Mits je niet heel erg kritisch bent is de Canton ook wel het overwegen waard. Heb er zelf een 5.1 setje van staan en voor het geld mooi afgewerkt en klinkt nog eens niet zo beroerd.
Maar nogmaals kijk even naar Polk....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200