Auteur Topic: Kunstmatige aarde  (gelezen 15677 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #30 Gepost op: 27 mei 2017, 00:09:35 »
;D, zo dan !!!

Kan gebakken lucht eigenlijk aanbranden ?

Dat denk ik wel.  Ik moet nog wel even een mooi verhaal bedenken hoe zoiets zou kunnen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #31 Gepost op: 27 mei 2017, 07:40:45 »
;D, zo dan !!!

Kan gebakken lucht eigenlijk aanbranden ?

Dat denk ik wel.  Ik moet nog wel even een mooi verhaal bedenken hoe zoiets zou kunnen.

Marcel

En dan de markt op.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #32 Gepost op: 27 mei 2017, 13:30:19 »
Op het high-end forum is iemand aan het klagen over Hififreaks

Volgens mij Arden...verkoper van de Harmonizer welke gelukkig beter is dan het apparaat van van de Hul (goed geschreven ?).

Gr. Hans

Marco is zeker geen kwaaie kerel. Hij verkoopt inderdaad audio maar met zijn hoorns en buizen is niets mis zoals hij vaak in uitmuntende demo's demonstreert. Die Harmonizers doen overigens wel degelijk wat en dat heb ik in diverse situaties gehoord. Jammer dat de demo die hij voor dit forum aanbood niet is doorgegaan.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #33 Gepost op: 27 mei 2017, 17:28:46 »
Wat doen die Harmonizers dan?

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #34 Gepost op: 27 mei 2017, 18:18:06 »
We hebben er een heel topic aan gewijd Jacco, in ieder geval iets met het geluid. Roger Poulussen heeft ze en ik denk wel dat je welkom bij hem bent als je ze wilt horen. Overigens heb ik zijn paar bij mij uitgeprobeerd en bij mij doen ze weinig of niets.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #35 Gepost op: 27 mei 2017, 19:00:07 »
Als je aan een bestaand systeem een speakerunit koppelt, dan verandert het geluid.  In de zeventiger jaren deden we dat al met tune-up tweeters van Hilo, Hepta enz.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #36 Gepost op: 27 mei 2017, 23:39:21 »
Tannoy levert nog steeds aparte tweeters:



Fostex:



Elac:



In alle gevallen doen deze tweeters iets en daarop vormt de Harmonizer geen uitzondering.
We kunnen daar heel magisch over gaan doen maar meer dan smaak zal het niet zijn.  Ja toch?   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2017, 10:16:13 »
Tsja, een extra tweeter. Net zoals je een extra sub ernaast kan zetten, kun je natuurlijk aan het hoog ook nog iets toevoegen. Maar dan snap ik de naam niet zo goed, denk ik. Waarom heet het dan geen tweeter?

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #38 Gepost op: 28 mei 2017, 12:04:07 »
Marketingredenen?
Harmonizer....harmonie...goed gevoel.....
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #39 Gepost op: 28 mei 2017, 14:43:53 »
Marketingredenen?
Harmonizer....harmonie...goed gevoel.....

Je kunt 't.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #40 Gepost op: 28 mei 2017, 17:12:43 »
Ik dacht dat de 'uitvinder' van de harmonizer er de nadruk op legt dat het geen supertweeter is.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2017, 17:19:20 »
?? Dan begrijp ik het niet meer... En wordt er door de uitvinder vermeld wat het dan wel is?

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #42 Gepost op: 28 mei 2017, 17:24:40 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2017, 17:42:33 »
Van de Sonore website:

The Harmonizer

De Harmonizer is een speaker die volledig door Sonore Audio is gemodificeerd.
Deze speaker verbetert het geluid in het hele audiosperctrum.
Deze unieke vinding zorgt voor een grote opwaardering van uw set door het toevoegen van een enorme verfijning in het geluidsbeeld en in de ambiance zoals u nog niet eerder heeft gehoord.
De speaker is inmiddels veelvuldig op audioshows getest door het publiek. Ook mensen met een minder goed gehoor nemen een duidelijke verbetering in het geluidsbeeld waar.


Over ons

Omdat de naam van Cock van der Weiden haast onlosmakelijk verbonden is met de merknaam Sonore zullen de nieuwe producten verkocht gaan worden onder de naam Sonore Audio. De eerste producten welke onder de nieuwe Sonore vlag verschijnen zullen uiteraard de nieuwe kabel-lijnen zijn. Hieraan verbonden vindt u ook de finale versie van ”the Powerpack”, het stekkerblok naar Cock van der Weiden filosofie.

Cock van der Weiden

Cock beschikt over een absoluut gehoor waarmee hij feilloos kan aangeven wat er in het geluidsbeeld aangepast moet worden om de werkelijkheid te benaderen.
Vanaf school is Cock al bezig met het ontwikkelen van audio oplossingen.
Het ontwikkelen van serieuze en baanbrekende geluidsapparatuur kan alleen als er diepgaande kennis van elektronica en akoestiek aanwezig is. Je moet kritisch kijken naar schakelingen en ontwerpuitgangspunten en steeds opnieuw vragen naar het waarom en de achtergrond van die principes.
Door goed te weten waarom een bepaald principe wordt toegepast, ontstaan hele bewuste en gemotiveerde keuzes binnen het ontwikkeltraject van audio componenten.


Harmonizer

Door zijn 'out of de box'-denken is dan ook mogelijk dat er nieuwe inzichten ontstaan die de geluidsreproductie een stap dichter bij de realiteit brengen. Cock is door zijn extreem kritische oren als geen ander in staat om het verschil tussen de realiteit en de weergave te kunnen beoordelen.

Cock zal zich in eerste instantie richten op de passive audio-componenten. Op de productenpagina vindt u hiervan een overzicht.
Naast het produceren van hoogwaardige audio-componenten zal Cock zich ook bezig gaan houden met Audio Consultancy.

De commerciele activiteiten heeft Cock uit handen gegeven aan Marco de Wilde van Music 2. Marco is net als Cock een groot liefhebber van de analoge audio. Marco en Cock hebben in het verleden al meermaals samen demonstraties gegeven. Cock vindt Music 2 dan ook de perfecte partij om hem te vertegenwoordigen.


Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Kunstmatige aarde
« Reactie #44 Gepost op: 28 mei 2017, 18:04:04 »
Audio21 is in ieder geval wel helder over de herkomst.

Ik meen dat de supertweeter al een poosje bestond maar het schijnt dat :
"Het ontwikkelen van serieuze en baanbrekende geluidsapparatuur kan alleen als er diepgaande kennis van elektronica en akoestiek aanwezig is. Je moet kritisch kijken naar schakelingen en ontwerpuitgangspunten en steeds opnieuw vragen naar het waarom en de achtergrond van die principes."

Ik vermoed dat als je de beste man gaat vragen naar het waarom en de achtergrond van die principes je al gauw een wat zurig gesprekje krijgt.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees