Auteur Topic: SPEC - Real Sound processor  (gelezen 3004 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
SPEC - Real Sound processor
« Gepost op: 28 mei 2017, 17:32:57 »
Dames en heren,

Ik kwam dit tegen. Een soort impedance-flattener die parallel aan het luidsprekerfilter gehangen wordt?

SPEC RSP 901

Groet, Mark :sceptic:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: SPEC - Real Sound processor
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2017, 21:51:05 »
Stel je een vraag of wil je weten of we geloven dat een unit met zeehonden-olie-condensatoren in staat is onderscheid te maken tussen de spanning die de versterker opwekt en de spanning die het gevolg is van de tegen-EMK?
Het is een lang verhaal..én uit Japan dus het zal wel werken ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: SPEC - Real Sound processor
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2017, 23:04:20 »
En ik wil het dan weer gaan meten...

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: SPEC - Real Sound processor
« Reactie #3 Gepost op: 29 mei 2017, 10:43:15 »
En ik zou graag de meetresultaten zien en het getest hebben met mijn eigen oren.


Als ik het verhaal lees dan zou je versterker eigenlijk al geen moeite moeten hebben met de impedantie van de luidspreker.
Naar mijn idee gaat dit ding het de versterker alleen maar lastiger maken.

Maar dat is een onderbuikgevoel en ik zou het best wel eens onderbouwd willen zien.

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: SPEC - Real Sound processor
« Reactie #4 Gepost op: 29 mei 2017, 11:33:05 »
Ik hou het maar bij cd/platen-speler, v/e versterker en luidsprekers plus bijbehorende kabels.
Als ik heel eerlijk ben begint mij dat gedoe om het steeds beter te krijgen tegen te staan. Steeds meer, in mijn ogen, grote flauwekul wordt er bedacht om verkocht te worden. Iedere keer weer zijn er mensen die zowaar verschil menen te horen. Keer op keer wordt het geluid beter met dezelfde set, bedenk wel dat de oren niet echt meewerken het brein misschien wel. Oké, dat zal dan ook een onderdeel zijn van de audiohobby zijn maar ik geloof er niet in en hoor het niet.
Wil je ander geluid koop andere luidsprekers of richt je kamer anders in. Om een klotenopname goed te laten klinken lukt niet, ook dan niet. Op een gegeven moment vindt je het wel goed,  je zet muziek op en gaat luisteren zonder er bij na te denken "zou het beter kunnen". Volgens mij hebben dat wel meer mensen, die zijn tevreden met hun geluid en luisteren naar muziek en niet naar "het spul".
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: SPEC - Real Sound processor
« Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2017, 11:53:33 »
Ik hou het maar bij cd/platen-speler, v/e versterker en luidsprekers plus bijbehorende kabels.
Als ik heel eerlijk ben begint mij dat gedoe om het steeds beter te krijgen tegen te staan. Steeds meer, in mijn ogen, grote flauwekul wordt er bedacht om verkocht te worden. Iedere keer weer zijn er mensen die zowaar verschil menen te horen. Keer op keer wordt het geluid beter met dezelfde set, bedenk wel dat de oren niet echt meewerken het brein misschien wel. Oké, dat zal dan ook een onderdeel zijn van de audiohobby zijn maar ik geloof er niet in en hoor het niet.
Wil je ander geluid koop andere luidsprekers of richt je kamer anders in. Om een klotenopname goed te laten klinken lukt niet, ook dan niet. Op een gegeven moment vindt je het wel goed,  je zet muziek op en gaat luisteren zonder er bij na te denken "zou het beter kunnen". Volgens mij hebben dat wel meer mensen, die zijn tevreden met hun geluid en luisteren naar muziek en niet naar "het spul".

Amen
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: SPEC - Real Sound processor
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2017, 22:14:28 »
En ik wil het dan weer gaan meten...

Groet,
Jacco

Dat lijkt mij ook interessant (onder het mom; Als er iets verandert, wàt precies, in welke mate en welke invloed kan het (eventueel) hebben op de objectieve waarneming)

Groet, Mark

@Betweeter
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300