Auteur Topic: eind-voorversterkers  (gelezen 2647 keer)

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
eind-voorversterkers
« Gepost op: 21 mei 2017, 15:52:22 »
dan toch besloten om de versterker op te splitsen in een voor en eindversterker.  denken jullie dat de NAD M27 een match is voor mijn B&W DM603 S3 fronts. ik lees vaak dat BW graag een versterker heeft met redelijk wat vermogen maar misschien is die M27 wel wat overkill en bestaat er dan kans dat ik mijn speakers beschadig? ik plan om 5 luidsprekers aan te sluiten.
aangezien ik dus speakeraansluitingen ga te veel hebben dacht ik aan bi-amping te doen. Kan dat met een M27?

verder snap ik nog niet zo goed waarom er een hele rij audio in (balanced en single side) ingangen zijn want je gaat toch slechts 1 voorversterker aansluiten.

het mag uiteraard ook een ander merk zijn maar toch graag van een meer dan degelijke kwaliteit.


Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk


Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: eind-voorversterkers
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2017, 16:03:10 »
De M27 is bedoeld voor surroundweergave en heeft dus separate ingangen voor ieder kanaal.
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: eind-voorversterkers
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2017, 16:28:03 »
Ik weet niet wat B&W precies bedoelt met hun power handling. Er staat alleen dat het niet clipt, er worden dus wel eisen gesteld aan de kwaliteit van het signaal. Maar dat zit met die NAD wel goed, denk ik zo. Volgens metingen zijn ze in het gebied daar waar veel vermogen terecht komt ongeveer 4 ohm en heel ver weg in de band dipt ie naar 3,1 ohm. Verder is ie wat hoger en nominaal kennelijk 8. Een beetje stevige versterker is wel gewenst.

Kapot maken lijkt me wat ver gezocht, omdat het dan wel heul erg hard staat. Zover kom je normaliter helemaal niet.

Groet,
Jacco

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: eind-voorversterkers
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2017, 19:03:54 »
ok maar kan ik mijn 2 fronts, centerspeaker en 2 surrounds aansluitennop die m27?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: eind-voorversterkers
« Reactie #4 Gepost op: 21 mei 2017, 19:41:22 »


Begrijp het niet helemaal...je geeft (of wilt) een paar duizend euro uit aan een versterker maar je hebt geen idee waarvoor die dient ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: eind-voorversterkers
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2017, 21:21:03 »
+1

+dat je dat aantal kanalen met Hypex mogelijk wel goedkoper kunt laten assembleren.
An inability to grasp science is no argument against it....

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: eind-voorversterkers
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2017, 21:21:31 »
ok ik onderzoek het verder

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk