Nieuws voor Hififreaks > Shows/evenementen/meetings

High-end Muenchen

(1/9) > >>

Carl:
Op dit moment zit ik op mijn hotelkamer en ben net terug van de persdag van de High-end. Ik meen dat het de grootste beurs is ooit in Muenchen en drie keer overschreven. We hebben vandaag de benedenverdieping gehad met al zijn veelheid aan apparatuur: buizen, draaitafels naast heel veel koptelefoons. Toch een gevoel van "waar gaat dit over" want de prijzen zijn over het algemeen exoirbitant. Ik heb een prachtige arm gezien (made in germany) en het zit zeker vernuftig in elkaar, maar 12. 000 euro!  Dan heb je nog geen draaitafel en ook geen element er bij.  Gelukkig in de stand ernaast een Abis arm van de maker van iemand die met en bij Dynavector en Jelco heeft gewerkt: een 12 inch arm die in de verte doet denken aan de SME voor de prijs van 2200 euro (Peter zal hem zeker prachtig vinden). Dat is veel geld, maar nog enigszins te betalen. Ik ben er echt van overtuigd dat als deze industrie wil overleven, het vernuft ook moet gaan zitten in enigszins betaalbare producten.

Vintage lover:
Lijkt mij smullen daar,maar mijn budged is niet toereikend om daar iets te kopen.
Maar kijken is ook leuk.
Een mooie toonarm mag ik graag zien.
Gisteren zag ik er ongeveer 75 bij je weet wie ;)

Carl:
Dat zijn er wel erg veel Peter. Hier moet je daarvoor eerst de toto winnen.

Carl:
Het leukste toch weer in het hotel. De jongens van Graham audio met hun mooie BBC modellen zijn hier te gast. Er komt een door Derek Hughes ontworpen vloedstaande versie van de BBC monitor. Het model staat op de High End. Daarnaast logeert hier een Nederlander die een perceptie deskundige is en die met john Watkinson een nieuw LS systeem ontworpen heeft. Als je je realiseert, dat die meneer Watkinson een zeer groot aantal wetenschappelijke boeken op zijn naam heeft staan en je vervolgens verteld wordt dat het geluid neutraler is dan een (goede) ESL dan wordt je wel nieuwsgierig. Als ik het goed begrijp komen er een paar zeer kamervriendelijke modellen ter beschikking die met akoustiek in een normale kamer weinig van doen hebben met uitzondering van laag (wel actief, maar niet digitaal). En nu ik toch al voor gek versleten wordt toch maar iets over de demo van van de Hul. Hij heeft een paar kastjes op de LS staan (geen tweeters) die kennelijk op het menselijk lichaam werken en niet op de oren. Daarmee zou je ook kunnen genezen! Hij had al een paar MS patiƫnten geholpen: klinkt mij bizar in de oren, maar bij muziek deed het wel degelijk wat. Ik stond daar niet alleen in.

Hififreak:

--- Citaat van: Carl op 19 mei 2017, 20:54:28 ---En nu ik toch al voor gek versleten wordt toch maar iets over de demo van van de Hul. Hij heeft een paar kastjes op de LS staan (geen tweeters) die kennelijk op het menselijk lichaam werken en niet op de oren. Daarmee zou je ook kunnen genezen! Hij had al een paar MS patiƫnten geholpen: klinkt mij bizar in de oren, maar bij muziek deed het wel degelijk wat. Ik stond daar niet alleen in.

--- Einde van citaat ---

Pure groepsdynamiek Carl, hetgeen kan betekenen dat er verschillen ervaren worden zonder dat er werkelijk verschillen zijn.   ;) 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie