Auteur Topic: Room acoustics for home audio  (gelezen 22413 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #30 Gepost op: 07 juni 2017, 20:30:37 »
Ik denk maar dat is puur persoonlijk Jan dus mijn mening, als je tussen de regels van Jacco z,n post leest je het eigenlijk al weet.
Je had mijn "wink" emoticon denk ik wel gezien Paul ?
Zonder wink zijn sommige dingen ook zonder glazen bol zo voordspelbaar.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #31 Gepost op: 07 juni 2017, 20:42:40 »
Ik denk maar dat is puur persoonlijk Jan dus mijn mening, als je tussen de regels van Jacco z,n post leest je het eigenlijk al weet.
Je had mijn "wink" emoticon denk ik wel gezien Paul ?
Zonder wink zijn sommige dingen ook zonder glazen bol zo voordspelbaar.
Het was inderdaad voorspelbaar !

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #32 Gepost op: 07 juni 2017, 23:18:46 »
Nou Carl, dan raad ik je aan om hetzelfde te doen als een paar vrienden van mij ooit in het verleden hebben gedaan. Je leent een groot aantal kabels en gaat die allemaal met elkaar zitten vergelijken ! Eén uitkomst kan ik je vast voorspellen en dat is dat na een aantal uren vergelijken zo ongeveer horendol bent en door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik heb ooit eens in een groepje een stuk of vijf/zes phonokabels vergeleken Jan. Dat was op zich wel leuk, maar eigenlijk vergelijk ik liever maar een nieuwe kabel met die ik heb. Je moet inderdaad oppassen dat je door de bodem het bos niet meer ziet. Verder ben ik er niet zo mee bezig: alleen als het zo uitkomt.

De reden Marcel dat ik niet digitaal wil ingrijpen in mijn set op zolder is, dat ik daar eigenlijk alleen maar analoog speel. Ik hoop altijd nog eens een losse tilt te kopen, maar kennelijk is dat een verouderde techniek.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2017, 23:24:32 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #33 Gepost op: 07 juni 2017, 23:32:42 »
Nou Carl, dan raad ik je aan om hetzelfde te doen als een paar vrienden van mij ooit in het verleden hebben gedaan. Je leent een groot aantal kabels en gaat die allemaal met elkaar zitten vergelijken ! Eén uitkomst kan ik je vast voorspellen en dat is dat na een aantal uren vergelijken zo ongeveer horendol bent en door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik heb ooit eens in een groepje een stuk of vijf/zes phonokabels vergeleken Jan. Dat was op zich wel leuk, maar eigenlijk vergelijk ik liever maar een nieuwe kabel met die ik heb. Je moet inderdaad oppassen dat je door de bodem het bos niet meer ziet. Verder ben ik er niet zo mee bezig: alleen als het zo uitkomt.

De reden Marcel dat ik niet digitaal wil ingrijpen in mijn set op zolder is, dat ik daar eigenlijk alleen maar analoog speel. Ik hoop altijd nog eens een losse tilt te kopen, maar kennelijk is dat een verouderde techniek.
In het verleden ben ik ook nog met een vriend bezig geweest om verschillende phono-versterkers uit te proberen en de duurste lag in een prijsklasse van enige duizenden Euro's. Uiteindelijk werd het een modaal geprijsde Audio Cambridge Azur die onzes inziens de klus prima klaarde.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #34 Gepost op: 08 juni 2017, 06:10:00 »
Nou Carl, dan raad ik je aan om hetzelfde te doen als een paar vrienden van mij ooit in het verleden hebben gedaan. Je leent een groot aantal kabels en gaat die allemaal met elkaar zitten vergelijken ! Eén uitkomst kan ik je vast voorspellen en dat is dat na een aantal uren vergelijken zo ongeveer horendol bent en door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik heb ooit eens in een groepje een stuk of vijf/zes phonokabels vergeleken Jan. Dat was op zich wel leuk, maar eigenlijk vergelijk ik liever maar een nieuwe kabel met die ik heb. Je moet inderdaad oppassen dat je door de bodem het bos niet meer ziet. Verder ben ik er niet zo mee bezig: alleen als het zo uitkomt.

De reden Marcel dat ik niet digitaal wil ingrijpen in mijn set op zolder is, dat ik daar eigenlijk alleen maar analoog speel. Ik hoop altijd nog eens een losse tilt te kopen, maar kennelijk is dat een verouderde techniek.

Nou denk ik dat je beter digitaal kunt ingrijpen dan met een conventionele toonregeling.
Maar ik begrijp de reden waarom je het niet wil voor de volle 100%.  Wel gaaf dat je een 100% analoge set hebt op zolder.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #35 Gepost op: 08 juni 2017, 09:08:06 »
Nou Carl, dan raad ik je aan om hetzelfde te doen als een paar vrienden van mij ooit in het verleden hebben gedaan. Je leent een groot aantal kabels en gaat die allemaal met elkaar zitten vergelijken ! Eén uitkomst kan ik je vast voorspellen en dat is dat na een aantal uren vergelijken zo ongeveer horendol bent en door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik heb ooit eens in een groepje een stuk of vijf/zes phonokabels vergeleken Jan. Dat was op zich wel leuk, maar eigenlijk vergelijk ik liever maar een nieuwe kabel met die ik heb. Je moet inderdaad oppassen dat je door de bodem het bos niet meer ziet. Verder ben ik er niet zo mee bezig: alleen als het zo uitkomt.

De reden Marcel dat ik niet digitaal wil ingrijpen in mijn set op zolder is, dat ik daar eigenlijk alleen maar analoog speel. Ik hoop altijd nog eens een losse tilt te kopen, maar kennelijk is dat een verouderde techniek.

Nou denk ik dat je beter digitaal kunt ingrijpen dan met een conventionele toonregeling.
Maar ik begrijp de reden waarom je het niet wil voor de volle 100%.  Wel gaaf dat je een 100% analoge set hebt op zolder.

Marcel
En.......... waar het ook goed wil klinken, zoals ik heb mogen ervaren. Carl heeft wat dat betreft een prachtige luisterruimte ter beschikking.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #36 Gepost op: 08 juni 2017, 09:49:38 »
Je blijft je natuurlijk wel afvragen of dat ene kabeltje het niet helemaal af zou maken.   :-\


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #37 Gepost op: 08 juni 2017, 10:03:55 »
Je blijft je natuurlijk wel afvragen of dat ene kabeltje het niet helemaal af zou maken.   :-\

 ;D  Dat ligt er maar net aan welke je mooier vindt.  Een blauwe of een rode of een gele of een groen met zwarte.   :evil: :D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #38 Gepost op: 08 juni 2017, 11:12:52 »
Die Kimber PBJ zijn in ieder geval intens lelijk met blauw en rood draad gevlochten en de Qued is met roomwit ook niet ideaal. Gelukkig zie ik ze niet!

Zo'n analoge set up is inderdaad leuk. Alleen ben ik nog niet helemaal tevreden met de Thorens TD 320. De Oracle klinkt echt veel beter Overigens heb ik op zolder geen goede WiFi ontvangst, maar dat wordt aangepast als we met de badkamer aan de gang gaan.

Bedankt voor het compliment Jan, maar het klinkt nu een stuk beter door een nog betere opstelling van de LS en wat kleine akoestische aanpassingen waardoor de kamer symetrischer is geworden.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2017, 11:34:24 door Carl »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #39 Gepost op: 08 juni 2017, 12:24:22 »
Je blijft je natuurlijk wel afvragen of dat ene kabeltje het niet helemaal af zou maken.   :-\
Je kunt nooit weten !  ;) Carl ik kom t.z.t. nog graag eens bij je luisteren !
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2017, 12:26:10 door Audiofreak »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #40 Gepost op: 08 juni 2017, 15:48:53 »
Je blijft je natuurlijk wel afvragen of dat ene kabeltje het niet helemaal af zou maken.   :-\
Blijft een persoonlijke voorkeur in combi met andere audio facetten.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #41 Gepost op: 11 september 2017, 09:20:44 »
Dit ziet er ook wel interessant uit.

http://www.psiaudio.com/en/our-products/avaa-c20-active-bass-trap/

Wel prijzig met 1900 euro ex. btw per stuk. Voor een set van 2 ben je dan kleine 5K lichter  :-X
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Room acoustics for home audio
« Reactie #42 Gepost op: 25 september 2017, 11:03:12 »
Ik heb er indertijd veel over gelezen en uiteindelijk maar besloten het geld te investeren in de verhuizing naar zolder. De Cabasse monitoren hebben minder laag (wat je ook nog eens kan inregelen) en die doen het beneden dus wel goed. Het systeem werkt volgens mij met anti geluid