Auteur Topic: hdmi 1.4 of 2.0(a)?  (gelezen 2328 keer)

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
hdmi 1.4 of 2.0(a)?
« Gepost op: 26 april 2017, 07:47:14 »
op dit moment heb ik een uhd/4k tv met hdmi 2.0a aansluitingen.  voorlopig heb ik nog geen uhd spelers en zie mij ook niet meteen dat kopen. denk eerder dat ik 4k materiaal zal bekijken met streamingdiensten zoals Netflix.
de receiver die ik op oog heb heeft slechts hdmi 1.4 hetgeen voldoende is voor mijn huidige randapparatuur en het materiaal dat ik bekijk. ik heb ook een nvidia shield en deze is rechtstreeks op de tv aangesloten. mijn bedoeling is om 4k materiaal via de shield te bekijken (Netflix of andere) of rechtstreeks via de Netflix app op de smart TV. Ik vraag me nu af of het zin heeft om toch op zoek te gaan  naar een receiver met hdmi dat 4k(hdr) aankan. de tv zelf is 58inch en we zitten er iets minder dan 3m van verwijderd. wat luidsprekers betreft heb ik een 5.0 opstelling dat enkel kan uitgebreid worden met een subwoofer.
alvast dank voor suggesties.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: hdmi 1.4 of 2.0(a)?
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2017, 08:29:35 »
Eerlijk gezegd lijkt het mij overbodig... zoals je zelf al aangeeft kijk je netflix via de app op de tv en de Nvidia via de andere hdmi ingang. Op moment dat je meer randapparatuur hebt welke op 4k zou moeten afspelen, kun je altijd nog gebruik maken van een HDMI switchboard. 4K reciever heeft alleen zin als je randapparatuur hebt welke gebruikt maakt van upscaling (beeld HD ultra omzet naar 4K resolutie) via de reciever.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: hdmi 1.4 of 2.0(a)?
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2017, 13:32:48 »
stel dat ik toch later een 4k speler koop of dat de kabelaar een 4k tv box op de markt brengt en er komen 4k tv uitzendingen. wanneer deze dan verbonden is met receiver die slechts 1080p maakt dat uit? uiteindelijk is het toch de upscaler die in de tv zit dat het beeld terug naar 4k brengt? Redeneer ik goed dat als je een 4k bron laat binnenkomen op een receiver die max 1080p aankan, dat er dan lijnen wegvallen maar dat achteraf de upscaler van de tv deze terug creƫert?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: hdmi 1.4 of 2.0(a)?
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2017, 13:48:17 »
Theoretisch gezien wel, alleen zal een upscale er altijd (net iets) minder mooi uit zien dan native resolution.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: hdmi 1.4 of 2.0(a)?
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2017, 21:35:18 »
De vraag die je jezelf moet stellen is; Wil ik de Hdmi switchboard in de reciever of kan ik ook leven met een externe.
Verschil is on board een ab en stopcontact minder, maar weegt dat op tegen een 70 euro kostende externe ?

Wat voor reciever heb je nu?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: hdmi 1.4 of 2.0(a)?
« Reactie #5 Gepost op: 27 april 2017, 00:20:16 »
een onkyo maar wil hem vervangen door een Nad T758. er zou een model v3 er aan zitten te komen maar wanneer bij ons? ik hoef geen receiver met functie  die ik reeds via andere wegen gebruik

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk