Auteur Topic: luidsprekers kabel en banaan stekker goed aangesloten  (gelezen 3924 keer)

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
luidsprekers kabel en banaan stekker goed aangesloten
« Gepost op: 25 april 2017, 11:05:52 »
Vroeger zat de ontblote draad rechtstreeks in de versterker maar omdat ik verschillende keren de versterker uit zijn plaats moest halen was het telkens opnieuw de kabels terug aansluiten waarbij je dan telkens met je vingers die fijne draadjes moet bij en draaien en dacht van er stekkers te laten aansluiten (Audioquest) was niet goedkoop 42 euro voor een set van 4 stukjes), maar hoe weet ik nu of deze er goed aanzitten. Ok ik krijg geluid maar stel dat ze er niet goed aan vastgemaakt zijn?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: luidsprekers kabel en banaan stekker goed aangesloten
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2017, 12:42:23 »
Is gewoon een klemverbinding (middels schroefje) welke met juiste diameter kabel gewoon goed vast kunt aandraaien. Door even voorzichtig te trekken aan de plug welke dan niet los komt, dan kun en mag je ervan uitgaan dat deze dan goed is verbonden en het geluid goed doorgeeft.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: luidsprekers kabel en banaan stekker goed aangesloten
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2017, 13:47:41 »
Vervolgens zorgen dat rood van de speaker op rood van de versterker zit. Foutje is zo gemaakt.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

soundbart

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: luidsprekers kabel en banaan stekker goed aangesloten
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2017, 15:27:46 »
Vraagje:heb ik nu eigenlijk teveel betaald hiervoor, kan je ook iets dergelijks kopen voor rond de 10 euro? hebben die Audioquests een meerwaarde?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: luidsprekers kabel en banaan stekker goed aangesloten
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2017, 15:36:48 »
Niet meer over nadenken....er zijn ook vele malen duurdere pluggen. En inderdaad ook goedkoper. Dit is toch een mooie oplossing ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software