Auteur Topic: Op bezoek bij Bassleader  (gelezen 17707 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #45 Gepost op: 05 april 2017, 20:34:09 »
Is zoiets niet iets voor je?



Groet,
Jacco


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #46 Gepost op: 05 april 2017, 20:41:43 »
Is zoiets niet iets voor je?



Groet,
Jacco
Vreselijk wat een kneiter!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #47 Gepost op: 12 april 2017, 21:06:38 »
Zeg dat wel.   Headbanging
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #48 Gepost op: 13 april 2017, 16:53:46 »
Is zoiets niet iets voor je?



Groet,
Jacco
Vreselijk wat een kneiter!
Zeker een lekker ding.   ;D     :rofl:

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.522
  • Lid van de Adam's family
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #49 Gepost op: 22 april 2017, 12:34:51 »
Nothing like the oldschool....

Het was weer een hele tijd geleden dat ik weer eens een audiobezoek bij iemand thuis had gebracht. Om de hobby weer eens op die manier te beleven stonden er deze week 2 afspraken. Vandaag het bezoek aan de man die van groot houdt, wonende in het mooie Middelharnis waarbij ik toch meer de associatie heb met Zeeland dan dat het onder Zuid Holland valt. Excuses als hier iemand mee beledig immers ik als echte Brabander wil ook niet met een Limburger vergeleken worden. Er is veel veranderd de afgelopen jaren, zo ook dat ik ditmaal niet alleen op reis was, maar met mijn maatje voor het leven die ook langzaam wordt meegevoerd in mijn liefde voor de hobby. Niet alleen dat was anders, maar ook de afslagen op de A15 welke als sneeuw voor de zon verdwenen waren. Hierdoor moest ik een wat andere route nemen welke ik in 1e instantie had bedacht. Niet veel later dan de afgesproken tijd stonden we flakkees voor de deur waar waar we naar een aantal jaar elkaar niet gezien te hebben elkaar de hand schudde. Daarna kennis gemaakt met de man welke ik alleen ken van postings op het forum,Paul.

De luisterruimte aka woonkamer staat zachtjes uitgedrukt behoorlijk vol. Je kunt je afvragen of ze het huis om de set hebben heen gebouwd of toch zo echt is ingericht  ;)
Klipsch speakers zien er op plaatjes niet zo groot uit, maar met m'n 2mtr kon ik de RF-83 bijna diep in de oogjes aankijken in staande houding. Naast de linkerspeaker staat een machtige combi Denon / AVC-A1XV / DVD-A1XV de 19 Kg wegende HT bak is niet zomaar versterker  Het analoge- en digitale gedeelte zijn volledig gescheiden, evenals het stereo- en surround gedeelte. Niet alleen heeft elk gedeelte zijn eigen voeding, maar ook de Digital Analog Converters zijn gescheiden. In totaal zitten er 10 DAC’s in de DVD-A1XV: 6 voor de 5.1 uitgang en 4 voor de stereo uitgang (2 per kanaal in ‘Differential Mode’ wat resulteert in een nog betere geluidskwaliteit).
Differential mode heb ik ook even moeten googelen wat het nou precies inhoud, maar wat ik ervan begrijp is dat je in 2.0 stereo toch gebruik kunt maken van het dolby effect op alle uitgangen dus bijv. ook hoofdtelefoon. Nu zie ik me zelf niet zo snel een film kijken met een hoofdtelefoon op, maar voor de diehard filmkijker die tot diep in de nacht aan kijken is zonder een andere te storen een prima uitkomst.
Hoewel ik ooit ben gestart met Harman Kardon avr 5550 en later ook nog eens een Denon in het bezit te hebben gehad zijn het voor mij teveel instellingen om op; punt 1 allemaal te begrijpen en daarnaast mij onrustig maken of het allemaal wel goed staat.
Flakkees doet daar nog een schepje bovenop door er een mini dsp ertussen te zetten.Dit was voor mij ook de 1e keer dat ik dat mocht aanschouwen en na een korte uitleg van hem redelijk tastbaar is hoe het werkt. Je moet er wel even een tijdje voor gaan zitten wil je alle ins en outs weten....hetgeen waar ik persoonlijk niet het geduld voor zou hebben.
In de andere hoek staat een kist te groot om te fungeren als bijzettafel met daarin een "18" sub Aa chaos". een flinke jongen welke ik weleens aan het werk wilde zien. Na een bakkie koffie was het dan toch eens tijd om te gaan luisteren....De deur van de woonkamer ging dicht en daarvoor werd de sub geplaatst welke voor het laag moest gaan zorgen.Nu heeft een ieder zo zijn eigen beleving bij hifi/muziekweergave en snap wel wat flakkees wilt bereiken met een sub wat normaal gesproken een luidspreker niet kan..... hetzij je nog ergens 10 mille los in je kontzak hebt zitten, dan zou ik nog een paar andere opties overwegen.
Ik had eerlijk gezegd een paar aantekeningen voor mezelf voor me moeten maken wat we precies gedraaid hebben evenals dat ik dit verslag al eerder had moeten neerpennen. maar als ik me niet vergis was het muziek van Ayre wat we voorgeschoteld kregen.
Voor mij de 1e keer dat ik weergave kreeg te horen van een merk welk ik alleen nog maar van naam ken. En hoewel de Klipsch heel groot wellicht een beetje agressief qua aanzicht doen overkomen komt er toch een heel smooth cq verfijnd geluidje uit. In ieder geval verfijnder dan uit een Quadral Aurum 9 welke ik ooit in mijn bezit heb gehad. Je denkt bij de klipsch dat hij met zijn 3 20cm units wat grof zou zijn, maar niets is minder waar. Als je even rustig op de muziek concentreert heb je een mooi geheel waarbij de sub mooi naar de regionen duikt daar waar hij voor bedoeld is en nooit bereikt zou worden als hij er niet tussen staat.Dit stuk snap ik maar al te goed daar waar ik zelf ook heel erg houdt van het laaggebied.Maar eerlijk gezegd rommelt de sub wat en loopt niet geheel mooi in lijn met de klipsch. Mede op verzoek van Paul drongen we bij de gastheer op aan om eens gewoon 2.0 stereo te luisteren. Ik ben van mening dat die 2 alleen voor mij meer dan genoeg doen in weergave en als ik voor Paul spreek dan denk ik dat hij mening ook deelt.
Maar nogmaals over smaak valt niet te twisten Flakkees wilt gewoon dat sublaag erin wat ik evengoed kan begrijpen.
En eigenlijk kan ik het laatste niet negeren ik wil wel eens weten wat Chaos echt in zijn macht heeft. Hoewel niet iedereen zich kan vinden in de muziek genre Hardstyle kan ik het toch niet laten om even 1 nummer te proberen ..."nothing like the oldschool"!!
Waarom dit nummer....Het heeft alle facetten aan boord waar een woofer zich op uit kan leven Heel diep, heel zwaar en up tempo. In het begin van het nummer zijn het voornamelijk de speakers die je hoort en ik zie de mensen mij al een beetje aankijken van luister jij deze grafherrie (soort TOOL schrikreactie) naarmate het nummer verstrijkt klapt op een gegeven moment de sub erin. Mijn telefoon lag werkelijk opeens op een andere plek van de tafel door de luchtverplaatsing van de sub. Bruut hoe zo'n woofer tekeer kan gaan en snap dat niet iedereen het kan waarderen maar ik vind het fantastisch en wordt er eigenlijk een soort van rustig van. Hoewel de Sub lekker tekeer gaat kom ik tot de ontdekking dat z'n behuizing iets wat te klein is. De sub kan z'n slag niet helemaal af maken en bij drukkere passage's wordt het slordig wat imho komt doordat hij te weinig literinhoud heeft. Wat wel opvalt ondanks dat het zo'n beest is de resonantie in de ruimte erg meevalt dan dat je zou verwachten. (voordeel van een gesloten systeem?)
Flakkees heeft een mooie set en een passie voor de hobby zonder twijfel...Ik kijk dan ook uit naar z'n volgend project welke ik zeer zeker zal beluisteren.
Iig bedankt voor de gastvrijheid ook namens de vrouw en tot een volgend ontmoeten.

Bryston

Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #50 Gepost op: 22 april 2017, 12:41:14 »
Mooi verslag Bryston.   Toppie! Toppie!


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #51 Gepost op: 22 april 2017, 12:57:17 »
Een duidelijk weergegeven verslag  Toppie!

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #52 Gepost op: 22 april 2017, 14:22:39 »
Mooi.  Op naar de volgende BP!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #53 Gepost op: 22 april 2017, 17:59:50 »
Mooi verslag van een leuke audio middag met gezellige mensen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #54 Gepost op: 22 april 2017, 18:45:31 »
Een sub kan zijn slag, óók in een te kleine kast, gewoon afmaken. De weergave gaat alleen minder diep de laagte in en er komt een resonantiepiek aan de onderkant van de frequentieband, daar maakt ie dus een grotere slag dan gewenst en dat klinkt storend 'druk'.
An inability to grasp science is no argument against it....

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #55 Gepost op: 22 april 2017, 22:15:42 »
Goed verhaal Gerwin. Met plezier gelezen en het geeft een goede indruk van je ervaringen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #56 Gepost op: 23 april 2017, 05:24:45 »
mooi verhaal gerwin en als de nieuwe er staat zijn jullie natuurlijk weer van harte welkom
deze is gewoon niet stijf genoeg en heeft niet genoeg massa en straalt de behuizing teveel dB's af , de volgende word compromis loos en daardoor waarschijnlijk niet verschuifbaar  ;D.
een zeer realistische beschrijving van het klipsch geluid waar ik volledig achter sta  worship1 dit zullen de anti roeptoeters niet leuk vinden  :) ..

ik zie jullie graag nog een keer terug .

groeten kees 
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #57 Gepost op: 23 april 2017, 17:46:14 »
Klipsch ja Kees de hoog rendement luidsprekers hebben een status ook in mijn set op de EL84 buizen versterker. Je bent als serieus audio liefhebber altijd welkom, de schreeuwers laten we maar blaten.  ;)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #58 Gepost op: 28 april 2017, 12:26:00 »
Klipsch ja Kees de hoog rendement luidsprekers hebben een status ook in mijn set op de EL84 buizen versterker. Je bent als serieus audio liefhebber altijd welkom, de schreeuwers laten we maar blaten.  ;)
In audiofiel Rotterdam zijn we zo onder de indruk van Kees z,n set dat we besloten hebben een straat naar hem te vernoemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk


Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #59 Gepost op: 04 mei 2017, 18:29:24 »
Kees,

Ik doe je een nieuw ideetje aan de hand:

Dansende haren

Groet, Mark
« Laatst bewerkt op: 04 mei 2017, 18:30:59 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300