Auteur Topic: Op bezoek bij Bassleader  (gelezen 17388 keer)

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #30 Gepost op: 02 april 2017, 11:42:44 »

Onvoorstelbaar wat dat subje van mij in de diepte duikt,ben nog bij de buren geweest om te luisteren naar eventuele overlast

want zo ben ik ook nog.en onvoorstelbaar! niets te klagen hadden ze.Maaaar het is natuurlijk wel een topwoofer Toppie!
Volgens mij doet jouw subje en mening hier niet ter zake in dit topic, er zijn ook forumleden die even geen ervaring van Bram willen lezen.
Hoe anderen vinden dat het klinkt doet niet ter zake, Kees moet er naar luisteren.
Je hebt gelijk Rene, dat dit nog door de modereters geaccepteerd wordt.

Bram was er niet bij kan geen oordeel vellen, Kees heeft heeft goed voor elkaar en is op weg naar beter en dat mag.

Als het me nog meer gaat vervelen zeg ik hier m,n account op wordt onderhand het Bram forum ben er een beetje klaar mee.

Nu begrijp ik Richard maar goed we zien wel.    Banana4

Soms moeten ook sociale contacten onderhouden worden en vandaar dat ik er even niet was.  "Mijn welgemeende excuses".   :o

Waar ik me wel over verbaas is dat weldenkende kerels, tenminste zo ken ik ze, zich zo op de kast laten jagen door iemand die alleen maar roeptoetert dat hij het zo goed voor elkaar heeft en zegt de wijsheid op audiogebied in pacht te hebben, terwijl overduidelijk uit zijn berichten blijkt dat het tegenovergestelde een zeer hoog waarheidsgehalte heeft.

Bram: Jouw bijdrage in dit draadje is totaal niet relevant maar juist wel zo gesteld dat je weet dat er reactie op komt.  Wellicht is het beter om je in zulke gevallen te uiten op het Viva- of Margrietforum. Ik heb je berichten uiteraard verwijderd.

De rest opgeschoond om enigszins weer lijn in het draadje te krijgen.

dank u freakmans  worship1

Mischien heb je het al eens gezegd Kees, maar ik vroeg mij af of je een goede match probeert te vinden voor muziek en film, of dat je ook veel muziek luistert op multi-kanaals.

Zelf zorgt dat bij mij voor wat twijfels. Voor muziek ben ik erg tevreden met mijn set, alleen films en series wens ik soms iets extra's in het geluid.
de spijker op zijn kop kevin
hier werd eerder met grote regelmaat van films genoten maar met het verdwijnen van de torent sites is het een stuk minder geworden
dan heb je natuurlijk nog zat muziek over wat zich goed leent om Multi kanaals  te luisteren en dat gebeurt dan ook wel eens .
maar als ik mezelf de vraag stel of het vaak genoeg is om een complete HT set op na te houden rijzen de twijfels .
met mijn pc reken ik desgewenst alles om naar DD 5.1 live en dat pakt vaak best goed uit en als ik nog de moeite ga nemen een loodzware nieuwe sub zal dat zeer zeker zeer goed klinken .
maar het is in totaal wel erg veel materiaal wat er dan moet staan .
de sub zal iig de doorslag geven , ik heb nooit eerder bij deze front speakers een sub gehad
ik ben er nu wel achter dat dit een zeer goede zal moeten zijn  ;)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #31 Gepost op: 02 april 2017, 12:06:09 »
Ja precies, dan zitten we met eenzelfde soort dilemma. Voor mij is de teruggang naar stereo een goede beslissing geweest en heb ik daar nooit spijt van gehad. Zal uiteraard ook wel weer een kwestie van gewenning zijn. Ten tweede vind ik het een verademing om niet zo veel apparaten en draden in mijn woonkamer te hebben. Voorwaarde vind ik wel dat het dan gewoon zeer goede luidsprekers moeten zijn. Grotere fronts (lees: zuilen) heeft in mijn huidige ruimte geen zin, omdatvik mijndannallemaal akoestische bottlenecks op de hals haal, maar goed geintegreerde sub zou wel eens een mooie middenweg kunnen zijn. Eigenlijk zou ik eerst een moeten proberen met een leen-sub, alvorens op de gok zo'n €2000,- voor een Monitor Audio PLW15 er tegenaan te smijten.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #32 Gepost op: 02 april 2017, 12:09:45 »
En neem dat een gesloten sub van voldoende afmeting.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #33 Gepost op: 02 april 2017, 12:14:09 »
Ja precies, dan zitten we met eenzelfde soort dilemma. Voor mij is de teruggang naar stereo een goede beslissing geweest en heb ik daar nooit spijt van gehad. Zal uiteraard ook wel weer een kwestie van gewenning zijn. Ten tweede vind ik het een verademing om niet zo veel apparaten en draden in mijn woonkamer te hebben. Voorwaarde vind ik wel dat het dan gewoon zeer goede luidsprekers moeten zijn. Grotere fronts (lees: zuilen) heeft in mijn huidige ruimte geen zin, omdatvik mijndannallemaal akoestische bottlenecks op de hals haal, maar goed geintegreerde sub zou wel eens een mooie middenweg kunnen zijn. Eigenlijk zou ik eerst een moeten proberen met een leen-sub, alvorens op de gok zo'n €2000,- voor een Monitor Audio PLW15 er tegenaan te smijten.
koop een 2 tot 3 honderd euri subje op marktplaats en ga er eens mee schuiven en rommelen
als je die goed krijgt zal een plw15 alleen maar verbetering brengen en ben je die test sub zo weer kwijt
en neem een gesloten , scheelt 50% in boemerigheid om het maar een naam te geven tenzij je een akoestisch zeek goed aangepakte ruimte hebt natuurlijk   
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #34 Gepost op: 02 april 2017, 12:16:27 »
Ja precies, dat was mij al door meerdere aangeraden. De MA is een gesloten systeem met voldoende inhoud (50x50x50cm en 130L) en een ingebouwde dsp. Mijn Rotel heeft gelukkig ook de juiste aansluitmogelijkheden. Nu nog de vraag of het ook de beoogde verbeteringen op gaat leveren. Komende week ga ik naar de importeur en wellicht ga ik ze gewoon brutaal vragen of ik er eentje mag proberen. En anders maar eens op MP zoeken naar een geschikt testexemplaar.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #35 Gepost op: 02 april 2017, 12:23:06 »
Ja precies, dan zitten we met eenzelfde soort dilemma. Voor mij is de teruggang naar stereo een goede beslissing geweest en heb ik daar nooit spijt van gehad. Zal uiteraard ook wel weer een kwestie van gewenning zijn. Ten tweede vind ik het een verademing om niet zo veel apparaten en draden in mijn woonkamer te hebben. Voorwaarde vind ik wel dat het dan gewoon zeer goede luidsprekers moeten zijn. Grotere fronts (lees: zuilen) heeft in mijn huidige ruimte geen zin, omdatvik mijndannallemaal akoestische bottlenecks op de hals haal, maar goed geintegreerde sub zou wel eens een mooie middenweg kunnen zijn. Eigenlijk zou ik eerst een moeten proberen met een leen-sub, alvorens op de gok zo'n €2000,- voor een Monitor Audio PLW15 er tegenaan te smijten.

Passen zuilen fysiek niet in je ruimte ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #36 Gepost op: 02 april 2017, 12:30:31 »
Ja precies, dan zitten we met eenzelfde soort dilemma. Voor mij is de teruggang naar stereo een goede beslissing geweest en heb ik daar nooit spijt van gehad. Zal uiteraard ook wel weer een kwestie van gewenning zijn. Ten tweede vind ik het een verademing om niet zo veel apparaten en draden in mijn woonkamer te hebben. Voorwaarde vind ik wel dat het dan gewoon zeer goede luidsprekers moeten zijn. Grotere fronts (lees: zuilen) heeft in mijn huidige ruimte geen zin, omdatvik mijndannallemaal akoestische bottlenecks op de hals haal, maar goed geintegreerde sub zou wel eens een mooie middenweg kunnen zijn. Eigenlijk zou ik eerst een moeten proberen met een leen-sub, alvorens op de gok zo'n €2000,- voor een Monitor Audio PLW15 er tegenaan te smijten.

Passen zuilen fysiek niet in je ruimte ?

Gr. Hans

Ja en nee. Ik ben ivm de maatvoering en inrichting gedwongen om over de korte zijde te luisteren en dan ook nog eens in een hoek. Het zal proppen worden en staat het ook te kort op de wanden.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #37 Gepost op: 02 april 2017, 12:32:03 »
Dat is met een monitor toch niet anders ? Die zijn dan wel kleiner maar hebben toch een standaard ed. Je kan ook slanke zuilen kopen. Audio Physics heeft daar wel mooie voorbeelden van.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #38 Gepost op: 02 april 2017, 12:32:37 »
Ja precies, dan zitten we met eenzelfde soort dilemma. Voor mij is de teruggang naar stereo een goede beslissing geweest en heb ik daar nooit spijt van gehad. Zal uiteraard ook wel weer een kwestie van gewenning zijn. Ten tweede vind ik het een verademing om niet zo veel apparaten en draden in mijn woonkamer te hebben. Voorwaarde vind ik wel dat het dan gewoon zeer goede luidsprekers moeten zijn. Grotere fronts (lees: zuilen) heeft in mijn huidige ruimte geen zin, omdatvik mijndannallemaal akoestische bottlenecks op de hals haal, maar goed geintegreerde sub zou wel eens een mooie middenweg kunnen zijn. Eigenlijk zou ik eerst een moeten proberen met een leen-sub, alvorens op de gok zo'n €2000,- voor een Monitor Audio PLW15 er tegenaan te smijten.

Passen zuilen fysiek niet in je ruimte ?

Gr. Hans
goeie vraag hans
het lijkt wel of men in het algemeen bang is voor zuilen ivm staande golven enzo
en dat is niet terecht
een staande golf is een natuurlijk fenomeen die samen hangt met een bepaalde frequentie afgespeeld in een ruimte met bepaalde afmetingen
het maakt niet uit of je deze frequentie afspeelt met een sub of met een luidspreker die deze frequentie zelf weer kan geven
de botsing van de golflengte kun je alleen voorkomen met akoestische maatregelen in de ruimte zelf   
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #39 Gepost op: 02 april 2017, 12:37:41 »
Misschien zit het inderdaad ook wel tussen mijn oren hoor. Het heeft ook te maken met het optische plaatje waar ik nu gewoon heel tevreden over ben. Ik ben gewoon ook een sucker voor Monitor Audio. Als ik de 100's in zou ruilen voor 200's ben ik hetzelfde kwijt als dat ik de sub bij 100's zet. Keuzes keuzes keuzes.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #40 Gepost op: 02 april 2017, 12:40:35 »
ik ken het , zo ben ik een van de zeldzame klipsch liefhebbers  ;)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #41 Gepost op: 02 april 2017, 12:41:43 »
Misschien zit het inderdaad ook wel tussen mijn oren hoor. Het heeft ook te maken met het optische plaatje waar ik nu gewoon heel tevreden over ben. Ik ben gewoon ook een sucker voor Monitor Audio. Als ik de 100's in zou ruilen voor 200's ben ik hetzelfde kwijt als dat ik de sub bij 100's zet. Keuzes keuzes keuzes.

Ik heb nu ook monitoren...die nemen qua fysiek net zoveel ruimte in als mijn vloerstaanders. Maar ik snap wel wat je zegt...succes met kiezen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #42 Gepost op: 02 april 2017, 13:00:57 »
Dank je Hans. Laat ik vooral niet vergeten dat ik eigenlijk heel tevreden ben met het geluid voor muziekweergave in zowel mijn woonkamer, als mijn luisterruimte.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #43 Gepost op: 02 april 2017, 13:07:12 »
Voor staande golven in de breedte-gradiënt is een set zuilen in het  voordeel t.o.v. een sub omdat beide woofers in fase opereren. Voor de rest is een sub (of meerdere) voordeliger omdat je die tactisch kunt plaatsen voor de minste artefacten.
Bij zuilen verstoor je dan het stereobeeld.
An inability to grasp science is no argument against it....

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #44 Gepost op: 02 april 2017, 13:10:52 »
Voor staande golven in de breedte-gradiënt is een set zuilen in het  voordeel t.o.v. een sub omdat beide woofers in fase opereren. Voor de rest is een sub (of meerdere) voordeliger omdat je die tactisch kunt plaatsen voor de minste artefacten.
Bij zuilen verstoor je dan het stereobeeld.

Da's een heldere uitleg, dank!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A