Auteur Topic: Op bezoek bij Bassleader  (gelezen 17392 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #15 Gepost op: 01 april 2017, 17:10:12 »
De afstand was het niet naar Kees maar aankomst tijd toch niet volgens planning de Haringvlietbrug open en een vrij drukke N59.



Eenmaal binnen een versnapering aangeboden gekregen met een mooie set voor m,n neus.
De Denon receiver is daadwerkelijk een zwaargewicht met bijpassende speler die alles afspeelt.



Teveel knopjes voor mij als stereo man maar een ieder zo z,n voorkeuren.    ::)



De Klipsch luidsprekers een mooi geheel in de set en doen waar ze voor aangekocht zijn.



De sub waar al veel overgeschreven is met dank aan Bram die ons voorziet van "goede" adviezen in deze.







Kees is niet tevreden over de sub, komt qua kast inhoud iets te kort dus een nieuw ontwerp zit in de pen.

De versterker die de sub aanstuurt met de centerspeaker.





Spotify, en de rest gaat via het scherm waarvan een paar plaatjes.











Een leerzame middag met gezellige mensen.  ;)








chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #16 Gepost op: 01 april 2017, 17:21:14 »
Gezellige mensen...altijd leuk. Eigenlijk het leukste.

Maar hoe vond je het klinken ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #17 Gepost op: 01 april 2017, 17:22:32 »
mooie foto's paul , dat kan jij goed
ik vond het ook erg gezellig en prettig om weer eens wat audio liefhebbers over de vloer te krijgen
en gezellig wat van mening te wisselen .
de sub is het nog niet . daar ben ik mij goed van bewust maar met kleine stapjes vooruit kom je er ook zal ik maar zeggen
op stereo 2.0 gebied denk ik dat het wel klaar is zo
allemaal bedankt wat mij betreft 1-4-2018 weer
en dan zien we wel wat er dan staat . het kan nog alle kanten op  ;)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #18 Gepost op: 01 april 2017, 17:27:23 »
Gezellige mensen...altijd leuk. Eigenlijk het leukste.

Maar hoe vond je het klinken ?

Gr. Hans
Er zijn zoveel instellingen mogelijk Hans, voor mij een onbekend audio terrein Gerwin gaf ook aan dat het qua instelling in deze op 2.0 het beste klonk.

Maar wie voor 7.1 gaat een prima receiver met een complete setup aan boord.    Alleen nu nog het instellen ?  ::) 

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #19 Gepost op: 01 april 2017, 17:31:04 »
Oke...veel instellingen maken mij ook altijd in de war.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #20 Gepost op: 01 april 2017, 20:08:24 »

Onvoorstelbaar wat dat subje van mij in de diepte duikt,ben nog bij de buren geweest om te luisteren naar eventuele overlast

want zo ben ik ook nog.en onvoorstelbaar! niets te klagen hadden ze.Maaaar het is natuurlijk wel een topwoofer Toppie!
Volgens mij doet jouw subje en mening hier niet ter zake in dit topic, er zijn ook forumleden die even geen ervaring van Bram willen lezen.
Hoe anderen vinden dat het klinkt doet niet ter zake, Kees moet er naar luisteren.
Je hebt gelijk Rene, dat dit nog door de modereters geaccepteerd wordt.

Bram was er niet bij kan geen oordeel vellen, Kees heeft heeft goed voor elkaar en is op weg naar beter en dat mag.

Als het me nog meer gaat vervelen zeg ik hier m,n account op wordt onderhand het Bram forum ben er een beetje klaar mee.

Nu begrijp ik Richard maar goed we zien wel.    Banana4


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #21 Gepost op: 01 april 2017, 21:54:53 »
mooie foto's paul , dat kan jij goed
ik vond het ook erg gezellig en prettig om weer eens wat audio liefhebbers over de vloer te krijgen
en gezellig wat van mening te wisselen .
de sub is het nog niet . daar ben ik mij goed van bewust maar met kleine stapjes vooruit kom je er ook zal ik maar zeggen
op stereo 2.0 gebied denk ik dat het wel klaar is zo
allemaal bedankt wat mij betreft 1-4-2018 weer
en dan zien we wel wat er dan staat . het kan nog alle kanten op  ;)

Jeetje dan ben je al 1 jaar verder,en wat dan?je moet onderhand  subzat zijn.Paul&bryston zijn zich aan het beraden

van durven wij dit aan! we kunnen kees sub natuurlijk niet tot de grond afbranden. :angel:

Beste .... ik heb een duidelijke uitgesproken mening daarvoor heb ik jou niet nodig. Ben zelf wel iemand die in een auto stapt en heel het land door  rijdt voor ervaringen.   Vind wat je hierboven schrijft onder de gordel en  respectloos naar Flakkees toe.

Ben het verder met Paul eens .... moderators laten hier steken vallen. 
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #22 Gepost op: 01 april 2017, 23:33:49 »
Even ontopic: hoeveel liter zou de kast van de sub groter moeten worden? Hoeveel wordt het dan totaal?
Science is no democracy

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #23 Gepost op: 02 april 2017, 07:35:19 »
Even ontopic: hoeveel liter zou de kast van de sub groter moeten worden? Hoeveel wordt het dan totaal?
voor het mooie zou die 20 liter groter moeten
dat verschil is goed met dsp te compenseren maar ik heb de laatste weken erg veel gewerkt en niet veel aan de sub gedaan
het is ook niet slim geweest op  1-4 de sub nog even bij te stellen als je halverwege een flinke verkoudheid zit .
als ik er van af gebleven was had die een beter beeld gegeven van hoe het hier normaal gesproken klinkt .
dat de sub verre van goed ik had ik al eerder aan gegeven , de bekisting is simpelweg niet dood genoeg en dat heeft veel invloed op de response en output .

en wat bram betreft . je was uitgenodigd maar je kwam niet SMOEL HOUDEN DAN !
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #24 Gepost op: 02 april 2017, 09:16:05 »
Dit was wat mij betreft de laatste niet-constructieve actie. Reacties daarop ook gewoon verwijderd.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #25 Gepost op: 02 april 2017, 09:25:24 »
Even ontopic: hoeveel liter zou de kast van de sub groter moeten worden? Hoeveel wordt het dan totaal?
voor het mooie zou die 20 liter groter moeten
dat verschil is goed met dsp te compenseren maar ik heb de laatste weken erg veel gewerkt en niet veel aan de sub gedaan
het is ook niet slim geweest op  1-4 de sub nog even bij te stellen als je halverwege een flinke verkoudheid zit .
als ik er van af gebleven was had die een beter beeld gegeven van hoe het hier normaal gesproken klinkt .
dat de sub verre van goed ik had ik al eerder aan gegeven , de bekisting is simpelweg niet dood genoeg en dat heeft veel invloed op de response en output .

en wat bram betreft . je was uitgenodigd maar je kwam niet SMOEL HOUDEN DAN !
Het verkoudheid probleem ken ik maar al te goed, dan klinkt het zelfs goed in de Caddy... 20 liter meer maar dan ook dikker materiaal denk ik dan? Of opbouwen uit meerdere lagen MDF? Ik zag op foto's dat je balken kruislings had aangebracht in de kast. Is een plank met grote gaten niet stijver? Het is me ook nogal een geweld....
Science is no democracy

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #26 Gepost op: 02 april 2017, 09:42:01 »
Even ontopic: hoeveel liter zou de kast van de sub groter moeten worden? Hoeveel wordt het dan totaal?
voor het mooie zou die 20 liter groter moeten
dat verschil is goed met dsp te compenseren maar ik heb de laatste weken erg veel gewerkt en niet veel aan de sub gedaan
het is ook niet slim geweest op  1-4 de sub nog even bij te stellen als je halverwege een flinke verkoudheid zit .
als ik er van af gebleven was had die een beter beeld gegeven van hoe het hier normaal gesproken klinkt .
dat de sub verre van goed ik had ik al eerder aan gegeven , de bekisting is simpelweg niet dood genoeg en dat heeft veel invloed op de response en output .

en wat bram betreft . je was uitgenodigd maar je kwam niet SMOEL HOUDEN DAN !
Het verkoudheid probleem ken ik maar al te goed, dan klinkt het zelfs goed in de Caddy... 20 liter meer maar dan ook dikker materiaal denk ik dan? Of opbouwen uit meerdere lagen MDF? Ik zag op foto's dat je balken kruislings had aangebracht in de kast. Is een plank met grote gaten niet stijver? Het is me ook nogal een geweld....
wat planken was natuurlijk wel beter geweest maar door gebrek aan tijd en natuurlijk liters heb ik voor wat balken gekozen
. we beginnen straks gewoon helemaal overnieuw  :) tenzij ik overstap naar volledig 2.0 full stereo
en die mogelijkheid is er ook
mijn front speakers gaan gewoon te laag om een sub mooi te krijgen in het geheel en crossen op 100Hz vind ik zonde bij een luidspreker met een f-3 van 29Hz en dan moet je keuzes gaan maken
of je maakt een sub die het veel beter doet dan de fronts , want dat is nu niet het geval .
of je zet heel de boel tekoop en zoek je een super stereo set met een €60 dacje met de huidige fronts
de vrouw zou best blij zijn denk ik 
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #27 Gepost op: 02 april 2017, 10:05:51 »
Je moet het toch eerst proberen voordat je het weet...doe je alleen maar ervaring mee op dus dat is positief.
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #28 Gepost op: 02 april 2017, 10:08:28 »
Mischien heb je het al eens gezegd Kees, maar ik vroeg mij af of je een goede match probeert te vinden voor muziek en film, of dat je ook veel muziek luistert op multi-kanaals.

Zelf zorgt dat bij mij voor wat twijfels. Voor muziek ben ik erg tevreden met mijn set, alleen films en series wens ik soms iets extra's in het geluid.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op bezoek bij Bassleader
« Reactie #29 Gepost op: 02 april 2017, 10:15:00 »

Onvoorstelbaar wat dat subje van mij in de diepte duikt,ben nog bij de buren geweest om te luisteren naar eventuele overlast

want zo ben ik ook nog.en onvoorstelbaar! niets te klagen hadden ze.Maaaar het is natuurlijk wel een topwoofer Toppie!
Volgens mij doet jouw subje en mening hier niet ter zake in dit topic, er zijn ook forumleden die even geen ervaring van Bram willen lezen.
Hoe anderen vinden dat het klinkt doet niet ter zake, Kees moet er naar luisteren.
Je hebt gelijk Rene, dat dit nog door de modereters geaccepteerd wordt.

Bram was er niet bij kan geen oordeel vellen, Kees heeft heeft goed voor elkaar en is op weg naar beter en dat mag.

Als het me nog meer gaat vervelen zeg ik hier m,n account op wordt onderhand het Bram forum ben er een beetje klaar mee.

Nu begrijp ik Richard maar goed we zien wel.    Banana4

Soms moeten ook sociale contacten onderhouden worden en vandaar dat ik er even niet was.  "Mijn welgemeende excuses".   :o

Waar ik me wel over verbaas is dat weldenkende kerels, tenminste zo ken ik ze, zich zo op de kast laten jagen door iemand die alleen maar roeptoetert dat hij het zo goed voor elkaar heeft en zegt de wijsheid op audiogebied in pacht te hebben, terwijl overduidelijk uit zijn berichten blijkt dat het tegenovergestelde een zeer hoog waarheidsgehalte heeft.

Bram: Jouw bijdrage in dit draadje is totaal niet relevant maar juist wel zo gesteld dat je weet dat er reactie op komt.  Wellicht is het beter om je in zulke gevallen te uiten op het Viva- of Margrietforum. Ik heb je berichten uiteraard verwijderd.

De rest opgeschoond om enigszins weer lijn in het draadje te krijgen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.