Auteur Topic: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?  (gelezen 11330 keer)

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Gepost op: 30 maart 2017, 19:51:40 »
Vandaag de Chromecast Audio geïnstalleerd.
Ging vrij vlot. De Google Home app kon even het wifi netwerk niet vinden, maar even later werkte het ook.

Het enige onhandige is dat je in Spotify steeds handmatig de Chromecast als afspeelapparaat moet instellen.
Dat moet toch anders kunnen.
Via zoeken op internet kon ik het antwoord niet vinden.

Overigens vind ik de desktopsoftware van Spotify een stuk overzichtelijker en dus handiger werken dan de iPad-app.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2017, 20:04:13 »
Heb je een mobiele telefoon  waar Spotify ook op staat ?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2017, 20:11:16 »
Ja, een iPhone 5 (en, zoals genoemd, een iPad).
Spotify staat ook op een MacBook Air en een Windows laptop.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2017, 20:33:39 »
Nee, dat kan niet anders. Je zal zowel op een iphone als ipad iedere keer moeten kiezen via welk kanaal je wilt afspelen bijv. Apparaat zelf, bluetooth, Apple tv of  chromecast....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2017, 21:08:30 »
Mag ik vragen waarvoor je de chromecast hebt aangeschaft?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2017, 21:27:03 »
Mag ik vragen waarvoor je de chromecast hebt aangeschaft?

Bij Bol.com

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2017, 21:33:04 »
Eh niet om lullig te doen , het komt vast wel zo over. Daarvoor sorry.

Maar Jansen, even de vraag opnieuw lezen.   Niet waar maar waarvoor.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2017, 21:55:58 »
Eh niet om lullig te doen , het komt vast wel zo over. Daarvoor sorry.

Maar Jansen, even de vraag opnieuw lezen.   Niet waar maar waarvoor.

Marcel

Eh.. ja.. (te) snelle lezer...  :o
Gekocht voor m'n vrouw's praktijkruimte.
Uitgang naar kleine mengtafel, die weer op een Yamaha versterker is aangesloten die 4 MS 902's aanstuurt.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2017, 22:22:26 »
De reden waarom ik het vraag is om helder te krijgen waarom mensen met verschillende systemen gaan werken.
Je geeft bijvoorbeeld aan desktopversie fijner vind dan de app versie. M.i kan dit met een iPad beide prima.
Zoals John al aangeeft is het enige wat je moet doen bij beschikbare apparaten aan moet geven waar je het wilt afspelen.
En een vraag waarom ga je android en Apple mixen?  ( Vind trouwens dat vele malen Spotify op verschillende devices hebt staan voor 1 account, dacht dat dit beperkt was tot 3)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2017, 22:44:40 »
( Vind trouwens dat vele malen Spotify op verschillende devices hebt staan voor 1 account, dacht dat dit beperkt was tot 3)
De Spotify software/app staat geïnstalleerd op een aantal besturingssystemen (geen Android), maar per keer wordt er ingelogd op 1 apparaat tegelijk.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2017, 16:39:29 »
Om aan al je wensen te voldoen zou je ook kunnen kijken of je een gebruikte Apple TV3 kunt vinden voor een paar tientjes. Je kan dan de desktop versie van de Mac Air gebruiken en deze via AirPlay streamen. De AppleTV heeft een analoge 3,5mm en een optisch uit. Je zal dan ook echter handmatig de airplay moeten activeren op de mac.

Zelf gebruik ik veel de ipad/iphone en moet dan ook handmatig het afspeelapparaat kiezen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2017, 16:52:45 »
Om aan al je wensen te voldoen zou je ook kunnen kijken of je een gebruikte Apple TV3 kunt vinden voor een paar tientjes. Je kan dan de desktop versie van de Mac Air gebruiken en deze via AirPlay streamen. De AppleTV heeft een analoge 3,5mm en een optisch uit. Je zal dan ook echter handmatig de airplay moeten activeren op de mac.

Zelf gebruik ik veel de ipad/iphone en moet dan ook handmatig het afspeelapparaat kiezen.

Zou ook mijn keuze zijn..... Vandaar ook mijn naar de aanschaf ervan welke reden daar achter zit.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #13 Gepost op: 31 maart 2017, 17:19:37 »
Om aan al je wensen te voldoen zou je ook kunnen kijken of je een gebruikte Apple TV3 kunt vinden voor een paar tientjes. Je kan dan de desktop versie van de Mac Air gebruiken en deze via AirPlay streamen. De AppleTV heeft een analoge 3,5mm en een optisch uit. Je zal dan ook echter handmatig de airplay moeten activeren op de mac.

Zelf gebruik ik veel de ipad/iphone en moet dan ook handmatig het afspeelapparaat kiezen.

Zou ook mijn keuze zijn..... Vandaar ook mijn naar de aanschaf ervan welke reden daar achter zit.

We begrepen elkaar. Vandaag arriveert hier een Apple TV4. Ga er van het weekend eens mee spelen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Chromecast als standaard afspeelapparaat in Spotify?
« Reactie #14 Gepost op: 31 maart 2017, 18:50:35 »
Om aan al je wensen te voldoen zou je ook kunnen kijken of je een gebruikte Apple TV3 kunt vinden voor een paar tientjes. Je kan dan de desktop versie van de Mac Air gebruiken en deze via AirPlay streamen. De AppleTV heeft een analoge 3,5mm en een optisch uit. Je zal dan ook echter handmatig de airplay moeten activeren op de mac.

Zelf gebruik ik veel de ipad/iphone en moet dan ook handmatig het afspeelapparaat kiezen.

Zou ook mijn keuze zijn..... Vandaar ook mijn naar de aanschaf ervan welke reden daar achter zit.

We begrepen elkaar. Vandaag arriveert hier een Apple TV4. Ga er van het weekend eens mee spelen.

Die heeft weer geen optische uitgang meen ik... ook niet handig lijkt me zo
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200